ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

לחצות בבטחה את השלוליות - המדריך לטיול שטח בחורף

אתם ג'יפאים וותיקים ולא מסוגלים לוותר על השטח גם בימים בהם יורד גשם זלעפות אשר הופך את הקרקע לבוצית במיוחד • אם רכשתם רכב, כמובן שאינכם חייבים לוותר על התענוג ואתם יכולים ליהנות משני העולמות: נסיעה ברכב גם בעיר וגם בשטח

לחצות בבטחה את השלוליות - המדריך לטיול שטח בחורף
טיולי שטח צילום: pexels

אתם ג'יפאים וותיקים ולא מסוגלים לוותר על השטח. גם בימים בהם יורד גשם זלעפות אשר הופך את הקרקע לבוצית במיוחד. אם רכשתם רכב, כמובן שאינכם חייבים לוותר על התענוג ואתם יכולים ליהנות משני העולמות: נסיעה ברכב גם בעיר וגם בשטח. כל זאת אם תעזרו בכמה הנחיות. חשוב לדעת כי בימי החורף אתם עשויים לגלות כי טיול ברמת עבירות סבירה המתאים למתחילים הופך לאתגר מיוחד. כל חורף רכבי שטח "טובעים" בשלוליות לא עבירות. בין אם זה ג'יפ, קרוסאובר, או אפילו רכב 7 מקומות למשפחה גדולה, יש דברים שאתם צריכים לדעת.

איך נזהה אם כדאי להיכנס עם הרכב לשלולית לפנינו?

כאשר אתם נוסעים על הכביש אתם יכולים לחזות, פחות או יותר, את גובה השלולית אותה אתם צפויים לעבור. אם אין בורות מיוחדים או בולענים בכביש, השלולית תהיה רדודה יחסית. עם זאת, בתנאי שטח בכבישי עפר, הגשמים עשויים לגרום לקריסה של חלק מהדרך וגם אם נסעתם בכביש זה שוב ושוב עשויה להמתין לכם הפתעה.

לכן חשוב לנסוע במתחמים בהם גובה השלולית אינו עובר את חצי הגובה של הגלגל, זאת משום שרכבים חדשים כוללים כמות גדולה של רכיבים אלקטרוניים חשובים גם בתוך הגלגל ובתחתית הרכב והם עשויים להפגע. הדרך הטובה ביותר לדעת את גובה השלולית היא לא להיות הראשון בשיירה. שימו לב מה הגובה שבו שקוע הרכב שלפניכם וכן נסו להביט ברכבים בגודל דומה או זהה למודל שבו אתם נוהגים.

יניקת האוויר למנוע: מומלץ לרכוש שנורקל מתאים

היות וחלק מהתערובת המשמשת לנסיעה מבוסס על אוויר – חשוב שלא לחנוק את המנוע. בנסיעה בתוך שלוליות גבוהות חשוב להוסיף תוסף מיוחד לרכב המכונה שנורקל. תוסף זה מאפשר לרכב "לינוק" אוויר הנמצא מעל הגובה של גג הרכב. בנסיעה בישראל לשנורקל הזה יש תפקיד נוסף. כאשר נוסעים במדבר בו החול דקיק מאד השנורקל יכול לאפשר למנוע "לנשום" אוויר צח ונקי יותר. אם אתם נוסעים בעננת האבק בתוך שיירה של רכבים תהיו חשופים יותר לאבק הזה והוא עשוי לגרום למסנן הרכב להסתם במהירות. לכן, גם בנסיעות בקיץ וגם בנסיעות בחורף בשטח מומלץ להעזר ב"שנורקל".

בדקו את השלולית קודם לנסיעה

אין זה חטא גמור לצאת מהרכב, גם כאשר אתם נוסעים עם שיירה ולבדוק האם השלולית עשויה להכיל הפתעות שלא הכרתם. חלק מהשלוליות מסתירות סלעים משוננים ואחרות ירידות חדות או שאריות של פסולת הכוללת שברי בקבוקים המסכנים את צמיגי הרכב. אחד הרגעים המתסכלים ביותר עבורכם עשוי להיות כשתגלו כי יותר מגלגל אחד איבד אוויר בזמן הנסיעה בגלל שעליתם על חפץ חד כלשהו מבלי שחשתם בכך.

מתי יש סכנה גדולה יותר לשקוע בבוץ?

חשוב לדעת כי הסכנה לשקוע בבוץ מועצמת דווקא כאשר אתם נמצאים מחוץ לשלולית. הסיבה לכך נובעת מעצם העובדה כי אדמה קשה יוצרת את השלולית וגורמת למים להצטבר מעליה. לעומת זאת האדמה לצד השלולית עשויה להיות דלילה יותר ולהפוך למלכודת בוץ שתתקשו לצאת ממנה.

שומרים על החשמל ברכב

מלבד המחשב הנמצא ברכב יש גם סכנה למאפיינים דיגיטליים וחשמליים אחרים. נסו, במידת האפשר, לכבות את החימום שעה שבה אתם נכנסים לשלולית ואם ניתן גם לכבות את האורות ברכב. אם במקרה הגעתם למצב שבו המנוע כבה, חשוב לדעת כי מסוכן להתניע כאשר אתם נמצאים ברכב. גררו את הרכב אל מחוץ למים (תוכלו להעביר להילוך סרק ולקבל עזרה מהג'יפאי מאחור) ורק אז הניעו אותו שוב.

חורף רכב שטח ג'יפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד