י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כמו לולב ואתרוג

צפו: שופט ביהמ"ש העליון ציטט את 'החזון איש'

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט ניל המדל דיבר היום בפתח ישיבת הועדה והדגיש את חשיבות ההצבעה בבחירות למרות הקושי בבחירות שלשיות וציטט את מרן החזון איש זצ"ל • צפו

צפו: שופט ביהמ"ש העליון ציטט את 'החזון איש'
שופט העליון ניל הנדל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עם פיזורה של הכנסת והליכה לבחירות, נפתחה היום באופן רשמי ועדת הבחירות המרכזית שבראשה עומד שופט בית משפט העליון ניל הנדל שהחליף בתפקיד את היו"ר הקודם - השופט חנן מלצר. 

בנאומו הראשון בוועדה, הפתיע השופט הנדל כשציטט את דברי מרן החזון איש זצ"ל.

"זה מתקשר לסיפור שקראתי ב'סוגיות בתלמוד' של הרב יחיאל יעקב וינברג על כך שבשנים הראשונות למדינה פנו לחזון איש ושאלו אותו האם צריכים להצביע בבחירות. והוא השיב "כן, זה אפילו מצווה. חייבים להצביע בבחירות." סיפר הנדל והוסיף כי "אז שאלו אותו: איזה מין מצווה זו, זה כמו לאכול מצה בפסח ? אז החזון איש השיב: לא , זה מצווה כמו לאכול מרור בפסח".

השופט הנדל הדגיש את החשיבות של ההצבעה בבחירות, למרות שמדובר בבחירות שלישיות תוך שנה ומעט.

עוד אמר יו"ר הועדה, כי "העניין הוא שגם בדברים הכי יפים ובמצוות הכי יפות כמו לולב ואתרוג שזה פרי עץ הדר צריכים להשקיע בבדיקה וצריכים להשקיע בבדיקה ואני באמת מאמין זה בחירות זה סוג של מצווה".

"דווקא הבחירות השלישיות, עם כל התסכול שבהן מוכיחות את זה, כי אין אלטרנטיבה, פעם כאשר רצו להחליף שלטון היו נלחמים. היום עושים את זה באמצעות בחירות. כולם חייבים להצביע" מדגיש השופט, "כדי שלא יהיה תסכול שיגידו חבל שלא הצבעתי".

ניל הנדל ועדת הבחירות המרכזית החזון איש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד