י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

איך לתכנן נכון את התאורה לבית החדש

אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך עיצוב בית או שיפוץ בית, הוא תכנון התאורה בבית • חשוב מאוד לדעת שבית אשר לא מתכננים אותו בצורה הטובה ביותר מבחינת התאורה, יגרום לא פעם עוגמת נפש לדיירים שיתגוררו בו ועל כן, יש להקדיש מחשבה לנושא תכנון תאורה בבית חדש ולבחור באנשי המקצוע הנכונים לצורך סיוע בתכנון זה

איך לתכנן נכון את התאורה לבית החדש
עיצוב תאורה לבית צילום: pixsabay

אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך עיצוב בית או שיפוץ בית, הוא תכנון התאורה בבית. על אף שמדובר בדבר בסיסי וחשוב מאוד, אשר בכוחו לחולל פלאים במראה הבית, הרי שלא מעט אנשים אינם מבינים את החשיבות שבתכנון תאורה נכונה בבית ונוטים לדלג על שלב זה בתהליך העיצוב או להקדיש לו מחשבה דלה. חשוב מאוד לדעת שבית אשר לא מתכננים אותו בצורה הטובה ביותר מבחינת התאורה, יגרום לא פעם עוגמת נפש לדיירים שיתגוררו בו ועל כן, יש להקדיש מחשבה לנושא תכנון תאורה בבית חדש ולבחור באנשי המקצוע הנכונים לצורך סיוע בתכנון זה.

סוגי תאורה בבית

כאשר מדובר על תאורה לבית, ניתן למצוא מספר סוגי תאורה:  ראשית כל, יש תאורה כללית. מדובר על תאורה אשר מעניקה אור כללי לחלל מסוים. תאורה זו תהיה ממוקמת במיקום מרכזי בחלל ויצטרפו אליה סוגי תאורה אחרים.

הסוג השני של התאורה לבית הוא תאורת עבודה. מדובר על תאורה הרלוונטית עבור ביצוע עבודות שונות. כך לדוגמא: כאשר מדובר במטבח שלכם, אשר מהווה בין היתר חלל עבודה, יש צורך לבחור בתאורה מתאימה על מנת שתוכלו לבצע את הפעולות הנדרשות במטבח באופן נוח. גם עבור חדר השינה או חדר הרחצה, במקום שבו אישה מתאפרת, יש צורך בתאורה מיוחדת שתסייע לה לעשות זאת בצורה הטובה ביותר.

סוג נוסף של תאורה הוא תאורה ממוקדמת. מדובר על תאורה הרלוונטית לפן הדקורטיבי של הבית. תאורה זו ממוקדמת ליד פריט כלשהו ומטרתה היא למשוך לפריט זה את תשומת הלב. ניתן למצוא תאורה שכזו כמנורת קריאה בחדר כלשהו או סמוכה לפריט אומנותי כלשהו בחדר הסלון.

עוד סוג של תאורה הוא תאורת אווירה, מדובר על תאורה אשר מעניקה ערך מוסף לחלל ובעצם יוצרת בו את האווירה הרצויה. תאורה יכולה ליצור אווירה נעימה, מיוחדת, נקייה ועוד. חשוב מאוד לבחור בתאורה מתאימה לכל חדר בבית. תאורה יכולה להיות שונה לחלוטין בכל חדר בהתאם למיקומו ומטרותיו. כך לדוגמא: תאורה לחדר שינה איננה תהיה דומה לתאורה לחדר הסלון הביתי ועוד.

כיצד מתכננים נכון תאורה לבית

על מנת לתכנן את התאורה בבית החדש שלכם בצורה הטובה ביותר, עליכם לשים דגש על מספר פרמטרים:

  1. מיקום הריהוט- חשוב מאוד למקם את הריהוט בכל חלל, בטרם בוחרים את התאורה המתאימה. לא פעם יש לבחור מנורה ספציפית שתהיה ממוקמת מעל שולחן אוכל או שולחן עבודה ולכן, רצוי מאוד לתכנן את החלל מבחינת הצבת הריהוט בו.
  2. יש לתכנן את המתגים בצורה נכונה. בטרם מתכננים את המתגים כדי לבדוק איפה אתם מעוניינים שכל מתג יהיה ומאיזה מתג תדליקו כל סוג של תאורה.
  3. אחד הדברים החשובים ביותר שיש לבחון כאשר בוחרים סוג תאורה לבית חדש הוא הצבע של האור. אין ספק שצבע של אור יכול להשפיע באופן מהותי על החלל שבו מצויה התאורה. כדאי גם לא להגזים עם סוגי האור. כלומר, בהחלט לא כדאי לבחור סוגים רבים של צבע אור, אשר יצרו דיסוננס בבית ומראה פחות טוב לבית כולו. כדאי לבחור את התאורה בהתאם לסוג החדר. תאורה לחדר שינה בבית יכולה להיות צהבהבה חמימה ואילו תאורה במטבח המשמש כמרחב עבודה, יכולה להיות לבנה.
  4. דבר חשוב נוסף שיש לשים עליו דגש בבחירת תאורה לבית חדש הוא סוג הנורות הרלוונטיות לכם. כדאי וחשוב לרכוש נורות חסכוניות אשר מחזיקות מעמד לאורך פרק זמן משמעותי. נורות לד מהוות כיום את הנורות הנבחרות ביותר בשל החסכון בחשמל שהן יוצרות וכן בשל העובדה שהן מחזיקות מעמד לאורך זמן רב.

בחירת תאורה לבית חייבת להתבצע בצורה הטובה ביותר, על מנת שהבית החדש שלכם יראה בדיוק כפי שחלמתם ויענה על מטרותיו הן מבחינה דקורטיבית והן מבחינה פונקציונאלית.

עיצוב פנים תאורה עיצוב תאורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד