י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא מדובר בפריצה

טעות אנוש: אתר ה'דואר' שלח לאתר תועבה

גולשים שנכנסו הבוקר לאתר דואר ישראל הופתעו כאשר לינק מתוך האתר שלח אותם לאתר בעל תכנים בעייתיים. בדואר ישראל התנצלו והסבירו כי מדובר בטעות אנוש

טעות אנוש: אתר ה'דואר' שלח לאתר תועבה
עובד עם מחשב במשרד צילום: pixsabay

כמעט אין מי שהזמין חבילה מחו"ל, ולא מנסה להתעדכן באתר דואר ישראל מתי החבילה הגיעה. גולשים שנכנסו הבוקר (רביעי) ל'מעקב משלוחים' גילו שאלות ותשובות תמוהות, לצד לינק שמוביל לאתר תועבה. מיד עם הגילוי, הדבר תוקן ובדואר ישראל הבהירו כי מדובר בטעות אנוש של בודק qa (בודק תוכנה).

חברת אבטחת המידע ESET קיבלה מספר דיווחים מגולשים שביקשו לברר היכן החבילה שהזמינו בחגי הקניות של נובמבר נמצאת, וגילו שהאתר הושחת. בתקופה זו בה רבים מחכים למוצרים שהזמינו ברשת, אחד העמודים שזוכים לתנועה ככל הנראה לא מבוטלת של גולשים הוא עמוד מעקב החבילות בו בודקים את סטטוס המשלוח והיכן הוא נמצא.

כשנכנסו לאתר הדואר וביקשו להגיע ל"מעקב חבילות" (דרך הקלדה פשוטה בגוגל "מעקב חבילות), זכו לראות שאלות פשוטות עם תשובות מפתיעות: "למה השמיים כחולים? כי כחול זה ממש יפה. תאר לעצמך שמים אדומים?". "למה הזברה לובשת פיג'מה? כי מכנסי העור היו במכבסה". "מה השעה? השעה רבע לשלושים וחמש. תתמודד".

אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מסר: "הבוקר עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדואר ישראל שלא היו מודעים לתוכן הבעייתי בדף, והתוכן הוסר בתוך מספר דקות. חשוב שגופים בסדר גודל כמו של דואר ישראל יהיו עם יד על הדופק בכל הקשור לניהול האתר שלהם".

מדואר ישראל נמסר בתגובה, כי לא מדובר בפריצה לאתר. "הטקסט הועתק בטעות אנוש של עובד דואר בעת בדיקות תוכנה פנימיות שנעשו למערכת".

דואר ישראל מעקב משלוחים אתר תועבה בדיקת QA

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד