י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המתח עם מוסקבה מחריף

עשרות ישראלים שנחתו ברוסיה נלקחו לחדר צדדי ועברו תשאול

המתח בין ירושלים למוסקבה מחריף: על פי הדיווח, עשרות נוסעי טיסת 'אל על' מישראל למוסקבה, עוכבו היום בכניסתם למדינה במשך שעות ועברו תחקור מקיף. אחת הנוסעות פרצה בבכי ונזפה באנשי הביטחון הרוסים • גורם רוסי: "תבדקו כמה תיירים מרוסיה ישראל מסרבת להכניס"

עשרות ישראלים שנחתו ברוסיה נלקחו לחדר צדדי ועברו תשאול
נשיא רוסיה פוטין צילום: רויטרס

46 ישראלים שנחתו הבוקר עם טיסת 'אל על' בנמל התעופה דומודדובו במוסקבה, עוכבו ללא סיבה.

הישראלים עוכבו למשך יותר מארבע שעות. גורם רוסי אמר ל-ynet: "תבדקו כמה תיירים מרוסיה ישראל מסרבת להכניס בשנה. במחצית הראשונה של 2019 סורבו כניסה כ-3,000 תיירים".

איתמר אייכנר מאתר Ynet שנמצא ברוסיה דווח, כי "רוב הנוסעים הישראלים בטיסה, כולל ילדים קטנים, נלקחו לאזור צדדי שהוכן מראש והדרכונים נלקחו מהם. מאותו רגע החל תהליך תשאול איטי שבוצע על ידי אנשי בטחון רוסים. לעתים אותם אנשי ביטחון תשאלו את אותו אדם 4-5 פעמים. אחת הנוסעות בטיסת אל על" מספר אייכנר, "פרצה בבכי וצעקה על השוטרים הרוסים, אתם מעכבים אותנו כבר יותר מארבע שעות. זאת סתם אנטישמיות".

לדברי אייכנר, אנשי הביטחון שאלו את המעוכבים שאלות רבות, ובהן "מה אתה עושה ברוסיה" ו"עם מי אתה נפגש". ישראלים שבאו לפגוש חברים התבקשו לתת את המספרים שלהם ואיש הבטחון שוחח איתם מספר פעמים. מחלק מהישראלים, בהם יוצאי רוסיה, נלקחו טביעות אצבע. חלק מהישראלים התבקשו למסור את המספר הסידורי של הנייד שלהם.

אייכנר עצמו סיפר ל'בחדרי חרדים': "אני מעוכב כבר 5 שעות, לא נעים, לא מגיע יחס כזה לעיתונאי שמגיע לסקר את המשפט של נעמה יששכר. אין אוכל ואין מים."

עדיין לא הסתיימה לה סאגת נעמה יששכר, ונראה כי פרשיה חדשה מתחילה. רק בשבועיים האחרונים סורבה כניסתם של 29 אזרחים ישראלים לרוסיה, בהם גם אנשי עסקים בכירים ומנהלי חברות ישראליות מהשורה הראשונה.

רק לפני יומיים גורשו 11 ישראלים, מתוכם שמונה אנשי עסקים בכירים מאוד - כולל נציגים של 'גוגל' ו'אפל' ישראל. אנשי העסקים הבכירים עוכבו לחקירה ממושכת, ולאחר 12 שעות הם גורשו לארץ. לטענת הרוסים הם גורשו כיוון שלא היו מצוידים בויזת עבודה מתאימה. טענותיהם של הנוסעים כי זו לא הפעם הראשונה בה הם מגיעים לרוסיה לצורך זהה, לא הועילו.

גורם מדיני אמר ל-ynet: "זה מעצבן אבל מספר הישראלים שכניסתם לרוסיה סורבה קטן בהרבה ממספר הרוסים שסורבו על ידינו. זה שמדובר במקרים שונים כנראה לא מעניין את הצד הרוסי".

מטעם משרד החוץ נמסר, כי המשרד בודק את הידיעות בדבר עיכוב או סירוב כניסתם של אזרחים ישראלים לרוסיה.

משרד החוץ בודק את הנושא מול משרד החוץ הרוסי ופועל על מנת שתיירים ואנשי עסקים ישראלים יוכלו להמשיך ולהיכנס לרוסיה, כפי שהיה עד כה. זאת במיוחד כאשר ברור שלשתי המדינות אינטרס משותף בעידוד התיירות ההדדית וקשרי הסחר הבילטראליים.

משגרירות רוסיה בישראל נמסר: "על פי הנתונים שבידינו, נכון ל-1 בדצמבר 2019 5,771 תיירים רוסים לא הורשו להכנס לישראל. רק באוקטובר 2019 לא נכנסו לישראל 568 תיירים רוסים, בנובמבר 2019 - 569. כל יום כ-20 תיירים שמגיעים לישראל עם כסף וטיול מאורגן מעוכבים ונשלחים בחזרה לרוסיה".

רוסיה אל על

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד