י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
27 חניכים חדשים הצטרפו

מפקד חיל האוויר: מערך הכטמ"ם הינו בחזית העשייה המבצעית

"טייסות הכטמ"ם שלנו הן ראשית הצירים של כל מבצע", כך אומר מפקד חיל האוויר בטקס סיום קורס מפעילי כוח כלי טיס מאויש • את קורס מפעילי הכטמ"ם סיימו 27 חניכים וחניכות

מפקד חיל האוויר: מערך הכטמ"ם הינו בחזית העשייה המבצעית
טקס סיום קורס מפעילי כלי טיס מאויש מרחוק מספר 34 צילום: דובר צה"ל

"ההתרחשויות המבצעיות שחיל-האוויר חווה בשנה האחרונה בכל הזירות - בעזה, בסוריה ובלבנון, מציבות את מערך הכטמ"ם בחזית העשייה המבצעית" אמר היום (רביעי) מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, בטקס סיום קורס מפעילי כלי טיס מאויש מרחוק מספר 34, בבסיס חיל-האוויר פלמחים.

הטקס נערך בראשות מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מפקד בסיס חיל-האוויר פלמחים, תת-אלוף יואב עמירם, ראש להק אוויר, תת-אלוף אמנון עין-דר, מפקד ראש להק כוח אדם, תת-אלוף נתן ישראלי וקצין תותחנים ראשי, תת-אלוף אבירם סלע.

את קורס מפעילי הכטמ"ם סיימו 27 חניכים וחניכות אשר עמדו על רחבת המסדרים, ועתידים להשתלב במערך שנחשב בין המובילים בעולם בתחומו. בוגרי הקורס עברו הכשרה בת ארבעה שלבים במשך שישה חודשים, במהלכה החניכים למדו על כלי הטיס המאוישים מרחוק, יסודות ההטסה ועברו קורס פענוח מתקדם ומשימתי.

מלבד למידת המקצוע, החניכים עברו הכשרת פיקוד והוענקו להם דרגות הקצונה. בסיום קורס המפעיל, ממשיכים הבוגרים לקורס אימון מבצעי, האורך שלושה חודשים ומתקיים בבית הספר למפעילי כטמ"ם בבסיס חיל-האוויר פלמחים. המערך מהווה כ-80% משעות הטיסה בחיל-האוויר בשגרה ובחירום, ומשמש בין היתר לצרכי איסוף מודיעין, לליווי וסיוע לכוחות קרקעיים ואוויריים ולליווי תקיפות של מסוקי ומטוסי קרב.

בטקס הסיום התקיימה תצוגת אימון של חילוץ פצוע מוסק על ידי לוחמי שלדג ומטס של כלי טיס מאוישים מרחוק. מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, חשף את סיכת כנפי המפעיל של החניכים.

"בכל פעם שאני מגיע לבור הפיקוד של החיל - על המסכים השונים מוקרנת התמונה של שדה הקרב. פעם בסיוע למעצר חשוד ביהודה ושומרון, פעם בפעולה משותפת עם כוחות היבשה ופעם במעקב חשאי אחר אמצעי לחימה של כוחות האויב" אמר מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין.

הוא הוסיף כי "ביום ובלילה, בשגרה ובלחימה, בדרום ובצפון - טייסות הכטמ"ם שלנו הן ראשית הצירים של כל מבצע. ולטייסות הללו, למערך הזה - אתם מצטרפים היום. אתם הופכים לחברים בנבחרת מובילה. אתם מצטרפים לחברים שלכם שעמדו כאן לפני שנה ושנתיים, ויחד, כתף אל כתף עם שאר זרועות ואגפי צה"ל - תהוו את היתרון האיכותי של חיל האוויר על אויביו".

אלוף עמיקם נורקין הזכיר כי "רק לפני כחודש ביצענו בהובלת פיקוד הדרום מבצע מדויק ומוצלח ברצועת עזה" במהלך מבצע 'חגורה שחורה'. "מבצע שהוא דוגמה ומופת לשילוביות יבשתית ואווירית. זו שותפות המתבססת על מקצוענות ודיוק. אין כאן תרבות 'סמוך', יש כאן תהליכים שכל צד סומך על השני גם בהצלחות וגם כשקורות טעויות, רק כך נמשיך ונתקדם".

 

עמיקם נורקין כלי טיס בלתי מאויש חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד