י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לקראת סבב מינויים

הח"כ שסירב להצעת נתניהו להתמנות לשר

נתניהו צפוי לחלק בשבוע הבא את ארבעת תיקי השרים בהם הוא מחזיק וזאת בעקבות עתירה שהוגשה לבג"צ נגדו, שיתפטר מתפקידיו המיניסטריאליים בעקבות כתבי האישום שהוגשו נגדו - תיק אחד לש"ס ואחד ליהדות התורה | ובליכוד קרב על שני התיקים האחרים. כאשר הח"כ הקרוב ביותר כיום לנתניהו סירב בנימוס

הח"כ שסירב להצעת נתניהו להתמנות לשר
מיקי זוהר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דריכות בליכוד לקראת חלוקת התיקים בין חברי 'הליכוד', כאשר ראש הממשלה הציע ליו"ר סיעת 'הליכוד' חבר הכנסת מיקי זוהר, תפקיד שר באחד ממשרדי הממשלה שמתפנים, אלא שזוהר סירב לקבל את הצעתו של נתניהו.

מדובר בסבב חלוקת תיקים, לקראת תחילת החודש הבא, כחלק ממענה לעתירה שהוגשה נגד ראש הממשלה בעקבות הגשת כתבי האישום נגדו. היועץ המשפטי של 'הליכוד' הודיע בתגובה כי נתניהו יודיע על התפטרותו מכל תפקידיו המיניסטריאליים עד לתחילת שנת 2020.

נתניהו מחזיק כיום בארבעה משרדים. בהם; תיק הבריאות, תיק הרווחה, תיק התפוצות ותיק החקלאות. כאשר תיק הבריאות צפוי לעבור לידי סגן השר יעקב ליצמן, שקיבל את אישור מועצת גדולי התורה לחזור ולכהן כשר בממשלה - כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

בנוסף, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', ראש הממשלה צפוי להעביר את תיק החקלאות לידי ש"ס, למרות שהשר אריה דרעי ביקש שני משרדים נוספים, כאשר הערכה היא כי בש"ס לא ימנו שר חדש, אלא יעבירו את התיק תחת אחריותו של השר יצחק וקנין, במקביל לתפקידו כשר לשירותי דת. יצוין כי וקנין אינו חבר כנסת, שכן בחר לפרוש מהחיים הפוליטיים ומחזיק באופן זמני בתיק הדתות עד לכינונה של ממשלה יציבה בישראל.

בליכוד מתנהל קרב, כאשר כמה וכמה רואים את עצמם כמועמדים לקבל את התיקים, בהם סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי שמחזיקה בהבטחה מנתניהו כבר כמה שנים להשתדרג מסגנית לשרה. מיקי זוהר, דוד ביטן וניר ברקת. כאשר ב'ישראל היום' דווח כי מיקי זוהר, סירב להתמנות לשר ודורש להישאר בתפקידו כיו"ר סיעת 'הליכוד' ויו"ר הקואליציה.

על פי הערכה, ניר ברקת צפוי לקבל לידיו את אחריות משרד הרווחה, כאשר הקרב על תיק התפוצות, יתנהל בין חברי הכנסת דוד ביטן וציפי חוטובלי, כשבליכוד מעריכים היום כי דווקא חוטובלי היא זאת שתקבל את התפקיד ותגשים את חלומה רב השנים - לכהן כשרה סביב שולחן הממשלה.

מיקי זוהר מפלגת הליכוד מינוי שרים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד