ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לקראת המעמד האדיר

התרגשות בעולם התורה הספרדי: סיום הש"ס המרכזי

ההכנות לקראת המעמד האדיר "סיום הש"ס המרכזי" בירושלים נכנסו השבוע להילוך גבוה, כאשר מוקד המאמצים הוקדש לנושא בימת הכבוד באירוע, אותה יפארו מרנן ורבנן שליט"א ואלפי רבני ערים ורבני קהילות מכל הארץ • משלחות מכובדות עולות בימים אלה לבתיהם של מרנן ורבנן חכמי ומאורי הדור שליט"א כדי להזמינם למעמד ההיסטורי • את המעמד תנעים תכנית מוזיקלית מושקעת בהשתתפות גדול הזמר החסידי אברהם פריד, התזמורת האנדלוסית בלווי 40 נגנים, בניצוחו של הפייטן משה לוק, מקהלת "נשמה" ומקהלת ילדים מיוחדת • כמו כן טובי המעבדים שוקדים על הפקת שיר מיוחד לאירוע • המעמד הנערך בחסות עיריית ירושלים ו"אל המעיין" יתקיים אי"ה ביום שני, ב' טבת, 'זאת חנוכה', באצטדיון ה'ארנה' בירושלים ע"י עיריית ירושלים וארגון "אל המעיין • גדול יהיה המעמד לכבודה של תורה

התרגשות בעולם התורה הספרדי: סיום הש"ס המרכזי
סיום הש"ס הספרדי צילום: יחצ

כולם נקבצו באו לך: ההכנות לקראת המעמד האדיר "סיום הש"ס המרכזי" בירושלים נכנסו השבוע להילוך גבוה, כאשר הוועדה המכינה בראשות הרב חיים ביטון יחד עם ועדות המשנה ישבו על המדוכה בכדי לדון על כל הפרטים להפקת האירוע שלא היה כדוגמתו. דגש מיוחד הושם על בימת הכבוד של האירוע, שתהיה חסרת תקדים בגודלה והיקיפה, וזאת כדי להכיל את כל שדרת גדולי ישראל, מרנן ורבנן חכמי ומאורי הדור שליט"א ובראשם גדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט"א, ומאות רבנים, רבני ערים, ראשי ישיבות, דיינים, רבני קהילות ומגידי שיעורים מכל רחבי הארץ, אשר תציג את שמנה וסלתה של המנהיגות הרוחנית הספרדית בארה"ק במפגן אדיר של כבוד התורה.

שמעו של המעמד הגדול הביא לפניות רבות של רבנים מכל החוגים לקחת חלק באירוע ההיסטורי, ועל כן נעשים מאמצים גדולים לאפשר את ישיבתם של כלל הרבנים בישראל על במה אחת. בוועדת בימת הכבוד שוקדים בימים אלו בשיתוף גדולי המפיקים, על הקמת בימה ענקית וחסרת תקדים בקונסטרוקציה מיוחדת ומרהיבה שלא הייתה כדוגמתה. יצוין, ועדת הרבנים של האירוע כבר החלה לפעול באופן נמרץ, כאשר חברי הכנסת הרב מיכאל מלכיאלי והרב ינון אזולאי החלו בהוצאת משלחות מכובדות לבתיהם של מרנן ורבנן חכמי ומאורי הדור שליט"א כדי להזמינם למעמד ההיסטורי, ובד בבד לשגר הזמנות כבוד אל גדולי תורה, ראשי ישיבות, רבנים, רבני ערים, דיינים, ומנהיגי קהילות ישראל די בכל אתר ואתר.

מעמד "סיום הש"ס המרכזי" נערך לרגל סיום במחזור ה-י"ג ללומדי ה'דף היומי' בתלמוד בבלי ותחילת לימוד הש"ס במחזור ה-י"ד, וכמפגן הוקרה לעמלי התורה די בכל אתר ואתר. המעמד יתקיים אי"ה ביום שני, ב' טבת, 'זאת חנוכה', באצטדיון ה'ארנה' בירושלים ע"י עיריית ירושלים" בחסותו של ראש העיר מר משה ליאון אשר יכבד את המעמד בהשתתפותו וכן ארגון "אל המעיין" בניהולו של הרב משה אילוז. אירוע מרכזי זה הנערך לרגל סיום הדף היומי, הנו ציון דרך מופלא של הציבור התורני על כל גווניו בהרמת קרנה של תורה על פי הדרך הסלולה. רבים בציבור זוכרים בערגה את מעמד סיום הש"ס הקודם שנערך לפני 7 שנים באצטדיון טדי, בהשתתפות מרן מלכא רבנו עובדיה יוסף זיע"א, שהופעתו כבוד במעמד זה ודבריו המרוממים נחרתו בליבות רבים לנצח.

בימים אלה נערכים בוועדה המכינה את הרשימות ובהם אלפי לומדי השיעורים ב'דף היומי' ובראשם מגידי השיעורים של "אל המעיין" ברחבי הארץ, בניהולו הנמרץ של הרב משה אילוז מנכ"ל "אל המעיין", אשר יקבלו כרטיסי כניסה מיוחדים למתחם שיועד עבורם במעמד האדיר שבו אמורים להשתתף רבבות אלפי ישראל, זאת כדי להביא למתן כבוד ויקר ללומדי ועמלי התורה שיוסיפו קניין בידיעת הש"ס ואסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא. בנוסף, נערכים להעביר את המעמד בשידור חי למאות מוקדי שידור ברחבי בארץ וכן נקודות שידור ברחבי העולם, כדי לאפשר להמוני יהודים לקחת חלק באירוע ההיסטורי ולשמוח עם רבבות אלפי ישראל בשמחת התורה.

תכנית אומנותית מושקעת

מאמצים רבים מושקעים בתכנית מוזיקלית האמנותית שתנעים את המעמד ההיסטורי. מדובר בגלריית אמנים ומקהלות מהשורה הראשונה בישראל שיופיעו על במה אחת. החל מגדול הזמר החסידי ר' אברהם פריד שיגיע במיוחד מחו"ל בלווי תזמורתו המורחבת של המעבד יובל סטופל. במהלך האירוע יבצע אברהם פריד את השיר המיוחד "אבא" בדואט משותף עם הזמר ארי היל.

בנוסף, על הבמה תנגן התזמורת האנדלוסית בלווי 40 נגנים, בניצוחו של המאסטרו הפייטן ר' משה לוק, שינעים בשירה ופיוט כמיטב המסורת. בימים אלה נערכות חזרות מיוחדות עם התזמורת המלאה כדי לעבוד על הביצועים המיוחדים שינוגנו בערב. כמו כן, באירוע יופיעו להקות מיוחדות כמו להקת "נשמה" וכן להקת ילדים מיוחדת ברפרטואר ייחודי עבור המעמד. במקביל, גדולי המלחינים והמעבדים שוקדים בימים אלה על הפקת שיר מיוחד, השיר הרשמי שילווה את מעמד סיום הש"ס ויוצג במצגת מרהיבה ומושקעת במהלך האירוע.

דבר המעמד הגדול מעורר גלים של התרגשות וציפייה בקרב עולם התורה והישיבות וכן בקרב המוני מסיימי הש"ס ובמרכזם לומדי השיעורים של ארגון "אל המעיין" בכל רחבי הארץ, המצפים למאורע מיוחד ומרומם זה, אשר ייזכר לדורות. יצוין, כי ביום ראשון הקרוב תיפתח מכירת הכרטיסים לציבור הרחב מתוך נקודת הנחה שמספר המקומות המוגבל וקיימת דרישה עצומה להשתתפות באירוע ההיסטורי. מסיבה זו, בוחנים בוועדה המכינה הכשרת אולמות נוספים לצפייה במעגל סגור לאלפים הרבים שיגיעו למעמד. כמו כן, יוקצה אולם מיוחד ורחב עבור ציבור הנשים, שיכלול שידור חי מהאירוע וכן תכנית אמנותית נפרדת. בימים הקרובים יתפרסמו הודעות מיוחדות לגבי סדרי האירוע ומוקדי הכרטיסים.

סיום הש"ס איצטדיון ארנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד