י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אחד מכל חמישה ילדים, נפגע ממבוגר"

האם שניסתה לרצוח את תינוקה תובא להארכת מעצר

הבוקר תובא להארכת מעצר בבית המשפט, האם החשודה בניסיון לרצוח את בנה, לאחר שדיווחה למשטרה כי דקרה אותו והוא אושפז במצב קשה | המועצה לשלום הילד: "יותר מידי זמן מסתובבות במסדרונות הכנסת והממשלה המלצות בין משרדיות שנועדו להציל חיים של ילדים"

האם שניסתה לרצוח את תינוקה תובא להארכת מעצר
אילוסטרציה צילום: unsplash

הבוקר (חמישי), תובא האם בת ה-23, החשודה כי ניסתה לרצוח את בנה הפעוט, בפני בית המשפט השלום בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרה.

כזכור, אתמול סמוך לשעה 14:00, צלצלה אשה למשטרה ודיווחה כי פגעה בבנה הקטן והיא בעצמה פצועה. במקביל, הובא פעוט למרפאה במועצה המקומית עילוט, כשהוא פצוע באורח קשה ועל גופו סימני דקירה.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ראשוני לפעוט כבן שנה, שסבל מפציעה משמעותית בצווארו, והוא פונה באמצעות מסוק במצב קשה ומחוסר הכרה לבית החולים רמב"ם בחיפה.

מנכ"לית המועצה לשלום הילד עו"ד ורד וינדמן, הגיבה למה שנראה כמו ניסיון רצח התינוק על ידי אמו ואמרה: "יותר מידי זמן מסתובבות במסדרונות הכנסת והממשלה המלצות בין משרדיות שנועדו להציל חיים של ילדים, אבל במקום שיהפכו לחקיקה ולמדיניות מחייבת, הן מעלות אבק בזמן שילדים נפגעים, לעתים אנושות".

"חלק ממקרי האלימות הקשה על ידי בן משפחה אינם ניתנים לחיזוי מראש אולם בחלק מהמקרים המשפחות מוכרות לרשויות השונות עוד טרם ארע המקרה בגין התעללות, הזנחה או רקע נפשי", אומרת עו"ד וינדמן.

"המלצות ועדת וינטר למשל, ועדה שהוקמה בעקבות רצח רוז פיזם ז"ל, שקראו להסדרת העברת מידע בין הרשויות השונות - לא יושמו על אף שניתנו כבר לפני 10 שנים. חקיקה שתסדיר העברת מידע בין רשויות מטפלות ושינוי תרבות ארגונית כך שהרשויות תעבודנה בשיתוף פעולה, כפי שקבעה הוועדה הם צו השעה.  מדובר על הצעות לפעולה שעשויות היו להציל חיים אולם עד עתה הן טרם יושמו, ונראה שבקיפאון הפוליטי המתמשך אף לא נראה יישום כזה באופק".

לדבריה, "אחד מכל חמישה ילדים, נפגע מהתעללות על ידי מבוגר. התופעה הכל כך קשה של רצח ילדים במשפחה או ניסיון רצח היא נקודת הקצה של תופעת ההתעללות במשפחה. ללא הקצאת משאבים ראויה לכוח אדם בתחומי הבריאות והרווחה, שיפעלו לאיתור וזיהוי של ילדים בסיכון, ולטיפול בהם, יהיו יותר מידי ילדים שנדע על הפגיעה בהם רק לאחר שנפגעו באופן קשה ובלתי הפיך, יותר מידי ילדים שיקראו לעזרה ולא יהיה איש לשמוע את הזעקה שלהם", כך מנכ"לית המועצה לשלום הילד.

ניסיון רצח התעללות בילד אם מתעללת אם ובנה המועצה לשלום הילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד