י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
השלישי בהיסטוריה של ארה"ב

בית הנבחרים הצביע בעד הדחת טראמפ; " זו התאבדות פוליטית"

פרשת "אוקראינה גייט": בית הנבחרים בארה"ב הצביע אתמול בעד הדחת נשיא ארה"ב - מה שהביא את טראמפ להיות הנשיא השלישי בהיסטוריה שבית הנבחרים מאשר את הדחתו • הסנאט צפוי לחסום את המהלך • "הדמוקרטים סימנו את עצמם בסימן נצחי של בושה"

בית הנבחרים הצביע בעד הדחת טראמפ; " זו התאבדות פוליטית"
טראמפ צילום: רויטרס

דרמה: בית הנבחרים בארה"ב הצביע אתמול (רביעי) בעד הדחת הנשיא דונלד טראמפ, מה שהביא את טראמפ להיות הנשיא השלישי בהיסטוריה שבית הנבחרים מאשר את הדחתו.

ההחלטה לא תשנה ככל הנראה דבר, מאחר ותתקיים הצבעה בסנאט לטראמפ, שם יש רוב רפובליקני. כך שהסיכויים להדיח את הנשיא קלושים מאוד.

יודגש כי בבית הנבחרים יש רוב דמוקרטי, והם הצביעו להדיח את טראמפ על רקע שני סעיפים בפרשת "אוקראינה גייט":

בסעיף האישום הראשון של "ניצול סמכות לרעה" הצביעו 230 בעד ההדחה, 197 הצביעו נגד. שני דמוקרטים הצטרפו לרפובליקנים והצביעו נגד ההדחה, אך זה לא שינה דבר.

הסעיף השני הוא שיבוש הליכי חקירה: 229 הצביעו בעד, ו-198 הצביעו נגד. גם כאן שלושה נציגים דמוקרטיים הצביעו נגד הליך ההדחה. נזכיר כי בבית הנבחרים יש 435 מחוקקים, 233 מתוכם דמוקרטים.

טראמפ, שהיה בזמן ההצבעה בעצרת בחירות במישיגן, אמר: "זה לא מרגיש שאני מודח, הדמוקרטים סימנו את עצמם בסימן נצחי של בושה. ההדחה לא חוקית ולא חוקתית. זו התאבדות פוליטית של הדמוקרטים, ואני אנצח".

טראמפ הוסיף, "אחרי שלוש שנים של ציד מכשפות מרושע, רמאויות והונאות, חברי בית הנבחרים מנסים לבטל את ההצבעה של עשרות מיליוני אמריקנים פטריוטים". מהבית הלבן נמסר לאחר מכן כי הנשיא "בטוח שהוא יזוכה בסנאט, והוא מחכה למשפט שייערך בסנאט".

יצוין כי לדמוקרטים היה רוב בעד הדחת הנשיא טראמפ בבית הנבחרים, אך זה לא יעזור להם מאחר והסנאט צפוי לחסום את הדמוקרטים. בדו"ח המסכם של ועדת המשפט נאמר על טראמפ, כי "אם טראמפ יישאר בתפקיד, הוא סכנה לביטחון הלאומי".

ועדת המשפט של בית הנבחרים, הנשלטת גם היא על-ידי הדמוקרטים, פרסמה דו"ח המפרט את ההחלטה מאחורי הליך ההדחה שם מאשימים את טראמפ בבגידה באומה האמריקאית. בדו"ח שפרסמה ועדת המשפט, נכתב כי טראמפ, "בגד באומה, הוא ניצל את סמכותו כדי לערב מדינה זרה בפגיעה של הליך הבחירות הדמוקרטי".

וועדת החוק של בית הנבחרים תקבע כיצד ייערכו הדיון וההצבעה בבית הנבחרים. בדו"ח נכתב כי, "טראמפ מראה לכולנו שהוא ימשיך להיות איום לביטחון ארצות הברית, סירובו לשתף פעולה עם החקירה הפר את מערכת האיזונים והבלמים שנקבע בחוק".

בתוך כך, סקר חדש של רשת ABC והעיתון וושינגטון פוסט, פרסמו אתמול בבוקר כי 49% מהאמריקנים תומכים בהדחתו של טראמפ, לעומת 46% שמתנגדים.

דונאלד טראמפ בית הנבחרים הדחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד