י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מסתובבים בינינו רוצחים

ביום ההצלה: הרבי תקף את מפיצי הסטטוסים בקבוצות

האדמו"ר מהר"א מסאטמר הקדיש באריכות את נאומו בסעודה הגדולה לרגל הצלת הרבי ר' יואליש לפני 75 שנה והתייחס גם לנתוני הגיוס השקריים שהתפרסמו • בנוסף תקף את אלו שמעבירים הודעות בוואטספ • 'בחדרי חרדים' עם עיקרי דבריו של הרבי 

ביום ההצלה: הרבי תקף את מפיצי הסטטוסים בקבוצות
הרבי מסאטמר צילום: מערכת בחצרות

במעמד יום ההצלה של חסידי סאטמר, כ"א כסלו יום הצלת הרבי ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל מציפורני הנאצים, הקדיש הרבי מהר"א מסאטמר את נאומו כנגד כלי הטכנולוגיה השונים וכן התייחס לנתוני הגיוס הפיקטיביים של הצבא בגיוס חרדים. 

בתחילה דיבר הרבי נגד הסמארטפונים הלא כשרים, "מאבדים את הנשמה והגוף ביחד רח"ל. ברצוני לומר אפילו גם לאלו שיש להם פילטר, היצר הרע המציא דבר חדש של קבוצות וואטסאפ וסטטוסים וזה מחבר אנשים שונים ביחד אחד עם השני".

לדבריו, "אנשים שולחים כל מיני ליצנות לשון הרע, רכילות, ניבול פה הכי גרוע, גילוי עריות, בדקות ספורות מסוף העולם ועד סופו. בקבוצות אין פילטרים, אני אומר לשולח שהוא בבחינה של ירבעם בן נבט חוטא ומחטיא ומכשיל אחרים", זעק הרבי. 

"זה נהיה היום בבחינה של נעשית לו כהיתר, צריכים לצעוק געוואלד בזעקה גדולה לאיזו מדרגה הגענו. זה גורם לכל הצרות ולעגמת נפש בבתי ישראל בגשמיות וברוחניות. זו עבירה בבין אדם למקום וגם בבין אדם לחברו". 

כאן תקף הרבי את אלו שמעבירים תמונות של אנשים שנתפסו או הורשעו ומגדילים את ביזיונם, "אני לא מדבר על שפיכת דמים כאשר יהודי שלדוגמא הסתבך עם החוק והשלטונות עוצרים אותו, הוא עובר בזה הרבה ביזיונות נוראות. אבל כיום, לא רק שהוא מבוזה לשעה, יש אנשים שמצלמים את זה ומפיצים תוך דקות לכל העולם. היהודי הזה הוא רוצח. ולא רק המצלם, גם מי שמשתף את התמונות הלאה לקבוצות אחרות. הרי חז"ל אמרו המבזה חברו ברבים הרי הוא שופך דמים. מסתובבים בינינו רוצחים שדם יהודי אחר קל בעיניהם".

הרבי דיבר גם על נושא גיוס חרדים, "התברר שהמספרים זויפו, ועכשיו יש הפחד שזה באמת יקשה עכשיו על גיוס בני הישיבות, כאשר א"א לזייף יותר". האדמו"ר אמר, "כבר שלוש שנים הרחוב החרדי רועש וגועש בארה"ק וגם בארה"ב עם גזירת גיוס בני הישיבות. אלפי יהודים היו בצער רב שיש אלפי בחורים חרדים שהולכים בכפייה להתגייס בצבא וזו צרה גדולה. איש בשורה אנכי היום, לפני שבועיים התגלה שכל המספרים הם שקר ביסודם וכל מי שהיה לו צער ועגמת נפש בשנים האחרונות יכול להירגע ולהודות להקב"ה שב"ה זה לא נכון". 

האדמו"ר הוסיף, "כל המספרים מזויפים מיסודם, נכון שיש לצערנו בחורים חרדים שמתגייסים מרצון, ויש מאות בחורים חרדים שמסתבכים עם הרשויות. אבל עד היום כל המספרים של 2,000 ויותר הם שקריים, ולכן יש לפחד שמהיום והלאה הצבא יקשה על בחורים וחייבים לעזור להם להינצל מציפורני הרשעים".
סאטמר יום ההצלה וואטסאפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד