י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
משבר התשלומים לחברות התח"צ

לאחר האיום: בוטלה השביתה שתוכננה לחנוכה בערים חרדיות

לאחר האיום בשביתה של חברת קווים החל ממחר בעקבות אי העברת תשלומים - שר התחבורה התחייב להעביר התשלומים והשביתה בוטלה • "השר שיגר מכתב מטעמו המבטיח העברת התשלום בימים הקרובים" • סמוטריץ': "מתחייב לעשות הכל כדי שהתשלומים יעברו מהר ככל הניתן"

לאחר האיום: בוטלה השביתה שתוכננה לחנוכה בערים חרדיות
שרשרת מחאה של אוטובוסים בחברת קווים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"מאמצנו נשאו פרי", כתב הבוקר (חמישי) אריק סיני, מנכ"ל חברת "קווים", בהודעה לעובדי החברה. "בעקבות שיחת שר התחבורה עימי, שיגר השר מכתב אישי מטעמו המבטיח העברת התשלום בימים הקרובים".

בהודעתו כתב המנכ"ל כי, "בהתאם לכך, תמשיך החברה בפעילותה בהענקת שירות לציבור הנוסעים באופן סדיר. אני מעריך את התמיכה שגיליתם במאמצי ההנהלה". 

היום בשעה 17:00, אמורה להתקיים פגישה של פורום מפעילי התחבורה הציבורית שבה יוחלט ככל הנראה על הפסקת העיצומים בכל החברות.

עד כה חברת "אפיקים" טרם הודיעה על ביטול השביתה המתוכננת, כך שנכון לשעה זו, החל מיום שני הקרוב ה-23.12.19 תשבית חברת אפיקים את שירותיה בכלל הקווים והערים בהם היא פועלת, ביניהן: פתח תקווה, ראש העין, אשדוד, בני ברק, גבעת שמואל, ירושלים.

במכתבה למשרד האוצר הודיעה החברה כי: "לאור האמור, ככל ועד מחר, 17.12.19, בסוף היום, אפיקים לא תעודכן כי כלל התשלומים המגיעים לה יועברו אליה עד ליום ראשון, 22.12.19, הרי שאפיקים תאלץ לדומם את כל פעילותה, על כל המשתמע על כך".

במקביל, חברת קווים הודיעה היום לרשויות המקומיות ולמשרד התחבורה, כי לאור בקשת שר התחבורה מהחברה, החליטה לדחות לעת עתה את ההשבתה שתוכננה החל ממחר. אתמול בלילה, שלח שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' מכתב אישי בו ביקש באופן נחרץ לדחות את העיצומים מאחר ועוד מספר ימים יועברו הכספים.

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' כתב במכתבו: "ראשית, ברצוני להביע בפניכם את צערי והתנצלותי האישית בגין אי העברת התשלום שבנדון והמגיע לכם בדין, ולהודות לכם על גילוי האחריות ואורך הרוח ומניעת הפגיעה בציבור הנוסעים". עוד הוסיף השר: "אני מבין את הקושי התזרימי שאתם נדרשים להתמודד איתו ומתחייב לעשות כל שביכולתי כדי שהתשלומים יעברו מהר ככל הניתן, כפי שהתחייבתי בפעם הקודמת ועמדתי בכך".

תחבורה ציבורית בצלאל סמוטריץ' חברת אפיקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד