י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הכן את רכבך לחורף - מה צריך לעשות לפני הגשם הראשון?

עונת החורף ידועה כעונה בה מתרחשות תאונות דרכים רבות יותר בשל תנאי מזג האוויר הקשים, הכבישים החלקים והראות הלקויה

הכן את רכבך לחורף - מה צריך לעשות לפני הגשם הראשון?
הכן את רכבך לחורף צילום: pexels

בין אם מדובר באופנוע, רכב פרטי או אפילו crossover הפועל בצורה מיטבית גם בשטח - אלו הדברים שצריך לבדוק ברכב לפני שמתחיל הגשם הראשון.

בדיקה תקופתית לרכב

בכל שנה אתם מכינים את הרכב על מנת שיעבור טסט. רבים טועים ושומרים את כל התיקונים החשובים רק לזמן "המבחן" השנתי. אך, דווקא בעונת החורף, חשוב לעשות את כל הבדיקות המתאימות לרכב ולוודא כי הוא נוסע בצורה תקינה. חלק מהבדיקות, אתם יכולים לבצע בעצמכם עם מעט ידע ובדיקות אחרות מומלץ לבצע במוסך. נציין כמה מהדברים שכדאי לבדוק.

בדקו את הפנסים ואת הכיסוי שלהם

פנס הרכב מחולק לשני חלקים חשובים: הנורה עצמה ומכסה הפלסטיק לפניה. חשוב לבדוק כי כל הנורות שלכם נדלקות. לאחר מכן, החנו את הרכב מול קיר והאירו על הקיר. האם ישנו הבדל בין תאורת הפנס הימני לשמאלי? יתכן והנורה חלשה מדי או שיש לכלוך רב על מכסה הפנס. במצב כזה ניתן לנקות את המכסה בצורה פשוטה ביותר. הסירו את המכסה ונקו אותו מבחוץ ומבפנים עם משחת שיניים ומברשת שיניים! לאחר מכן שטפו את המכסה היטב ויבשו. תופתעו לראות את התוצאות. אם הנורות חלשות או לא עובדות כדאי להחליפן כמובן. בקשו מאדם נוסף שיעמוד לצד הרכב ומעט מאחוריו (מבלי לסכנו) ובדקו האם פנסי הבלימה נדלקים. אם צריך החליפו גם אותן.

הבלמים

בלמי הרכב מורכבים גם הם ממספר חלקים כאשר החלק הסובל מהבלאי הגבוהה ביותר הוא הרפידות. בקרו במוסך ובדקו את עובי הרפידות. אם הן צרות מדי, חשוב להחליפן על מנת שלא לגרום לנזק ארוך טווח לבלמים. אם אתם בולמים ושומעים רעש מתכתי חזק או צליל חלש יותר המזכיר צרצר – יתכן והרפידות נמצאות כבר בסוף חייהן ועליכם להגיע מיד למוסך.

שמן מנוע

ברכבים חדשים בדרך כלל אין חובה להחליף את שמן המנוע בין הטיפולים. עם זאת, כדאי לבדוק תמיד שאין נזילה של שמן. הבדיקה פשוטה מאד. העמידו את הרכב במקום ישר (שיפוע עשוי להשפיע על תוצאות הבדיקה). חשוב לבצע את הבדיקה כאשר הרכב קר ולא נסע בדקות האחרונות. פתחו את מכסה המנוע, נקו את מד השמן ולאחר מכן הכניסו אותו לפתח הבדיקה. תוצאה תקנית המעידה על כמות מספיקה היא אם דגימת השמן נמצאת בין הקווים המסומנים על מד הבדיקה. אם חסר שמן הוסיפו מעט ובצעו את הבדיקה שנית. חשוב שלא להוסיף כמות גדולה מדי העשויה להזיק לרכב לאורך זמן.

הצמיגים

חשוב מאד לבדוק את הצמיגים לפני החורף. אם השקעים שעליהם משויפים והגלגל חלק מדי, האחיזה שלו בכביש פוחתת. כמו כן, כדאי למלא אוויר באופן קבוע בתחנת הדלק על מנת שכל הגלגלים יהיו מלאים באותה כמות של אוויר.

בדיקת המצבר

חשוב לבדוק כי המצבר שלכם במצב תקין. בכל מוסך תוכלו לראות האם הוא מתמלא ומתרוקן בצורה חלקה? לא מדובר בהוצאה כבדה ומומלץ להשקיע ברכישת מצבר חדש לקראת החורף אם הקודם הגיע לסוף חייו.

החלפת המגבים הישנים

בקיץ המגבים מתייבשים ונסדקים. לכן, בכל חורף מומלץ להחליפם גם אם הם עדיין לא גורמים לחריקות ועדיין מנקים את השמשה של הרכב בצורה תקינה.

כעת, אתם מוכנים לחורף! נסיעה נעימה

כלי רכב פגעי חורף נהיגת חורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד