י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כל מה שרציתם לדעת על שיפור חוויית משתמש

הדרך החשובה ביותר לשימור המשתמש ומניעת זליגה למתחרים, היא באמצעות התאמה של הפתרון הטכנולוגי למשתמש בכל רגע נתון ותפעול אינטואיטיבי של התוכנה או הישומון

כל מה שרציתם לדעת על שיפור חוויית משתמש
חווית משתמש צילום: pexels

כיום, המשאב החשוב ביותר של בעלי אפליקציות ואתרים שונים הוא - המשתמשים בטכנולוגיות שפתחה החברה. החל מהחברות שפיתחו את הטלפוניה בעשורים האחרונים כמו: נוקיה, Lg וכמובן אפל ועד למפתחי אפליקציות שימושיות כמו: ווטצאפ, וויז, משחק אנגרי בירדס ואפליקציות נוספות. הדרך החשובה ביותר לשימור המשתמש ומניעת זליגה למתחרים, היא באמצעות התאמה של הפתרון הטכנולוגי למשתמש בכל רגע נתון ותפעול אינטואיטיבי של התוכנה או הישומון.

איך יוצרים חווית משתמש?

במהלך קורס עיצוב גרפי לומדים את ההיבטים השונים של יצירת חוויית משתמש. החל מתכנון נכון של המסכים השונים בהם יבקר המשתמש לביצוע פעולה מסוימת, המשך בגודל הכפתורים השונים ומיקום התפריטים וכלה בעיצוב האלמנטים הגרפיים על הדף. שילוב של מאפיינים אלה ומאפיינים נוספים יכול ליצור חוויית משתמש איכותית יותר המושכת את הגולש לחזור שוב ושוב לאפליקציה ולהשתמש בה במשך כל היום. חשבו, למשל, מה גורם לכם לשלוח מסרון דווקא בווטצאפ או במסנג'ר של פייסבוק? ומדוע אינכם משתמשים רק בממשק הודעות ה - SMS בטלפון? ותוכלו לזהות אילו מאפיינים שולבו באפליקציה, על מנת להפוך אתכם למשתמשים נאמנים.

מקלים על המשתמש באמצעות ניווט קל

כאשר מנווטים בתוך מערכת דיגיטלית או אפליקציה בפעם הראשונה הדבר דומה מעט להכרות עם עיר חדשה ורחובותיה. ככל שהדרך תהיה מורכבת יותר ותדרוש מספר רב יותר של פניות כך תתקשו להגיע ליעדכם. לכן, כאשר רוצים להקל על המשתמש, הכלי הראשון והחשוב ביותר הוא הניווט הקל. מומחי UX או חווית משתמש מנסים ליצור דרך קצרה מאד להגיע לכל פעולה באתר שאינה מחייבת מעבר ביותר משלושה ארבעה מסכים. הכפתורים, המסומנים באמצעות אייקונים בדרך כלל, ייצגו את המעבר בין מסך למסך ויאפשרו לגולש להבין, כמעט מבלי שתצטרכו להגדיר זאת מראש בצורה מילולית, על מה ללחוץ כדי לבצע את הפעולה הבאה?

הגדרת קהל היעד של המשתמש

לפני שמתכננים את התוכנה או האפליקציה, חשוב להגדיר את קהל היעד העומד להשתמש בה. לדוגמה: אפליקציה לניווט כמו Waze תהיה בשימוש של קהל רחב בגילאים שמתחילים מנהגים צעירים ועד מבוגרים המעוניינים להגיע ליעדם. אפליקציות משחקים, לעומת זאת, יהיו בנויות בדרך כלל לקהל צעיר יותר ולכן הפונטים והשפה הגרפית של המסכים השונים תתואם לקהל זה.

לא רק אפליקציות משמשות היום בעולם הדיגיטלי. חשבו על ממשק המשתמש של הכספומט שלכם, משאבת הדלק האוטומטית או המדחן המשמש לחניה. כל אלה מתוכננים היטב תוך התחשבות בקהל היעד שישתמש בהם ובניסיון להקל עליו את ביצוע הפעולות.

בדיקות A/B

חלק מתהליך בניית הממשק מתבצע לאחר שהתוכנה כבר הופצה. ניתן להוסיף מספר גרסאות לכל דף ולגלות איזו גרסה מאפשרת תפעול קל יותר. למשל: אם היום תנסו לתפעל אתרי מכירות שונים תגלו כי לפעמים אתם נתקלים בגרסה מעט שונה של האתר על מנת לבחור את הדרך הקלה ביותר להוביל אתכם במהלך מסע הרכישה עד לרגע שבו הקלדתם את פרטי כרטיס האשראי.

בדיקות אלה מכונות A/B משום שהן מאפשרות לחלק מהגולשים לראות את גרסה A ולחלק מגולשים לראות את גרסה B. תגובת הגולש והפעילות שלו בדף מתועדת וכך מומחי חוויית המשתמש יכולים לבחור איזו גרסה קלה יותר למשתמש ומביאה לכמות גבוהה יותר של המרות.

הנעה לפעולה

מאפיין נוסף טמון בפעולה הפשוטה ביותר בהתחלה של יצירת קשר עם הלקוח. כפתור המכונה "הנעה לפעולה" כמו: "הזמן", "שלח", "קנה עכשיו", "השאר פרטים" וכדומה. במהלך בדיקות של גרסאות שונות של דפים, הכפתור מוצב בגדלים ובצבעים שונים במקומות רבים בדף על מנת לבחון איזו גרסה תגרום לתגובה המהירה ביותר של הגולש? כמות ההמרות נמדדת גם בגרסאות אלה וכך מתקבלת ההחלטה הסופית על עיצוב הדף.

לסיכום, שיפור חווית המשתמש בתוכנה או אפליקציה, חיוני על מנת לשמור על כמות הגולשים ולהגדילה. גולש שהצליח לתפעל בקלות את האפליקציה בפעם הראשונה ירצה להמשיך להשתמש בה. לעומת זאת, גולש שנתקל בקשיי הבנה של אפליקציה לא אינטואיטיבית עשוי להסירה.

קידום אתרים בניית אתרים ממשק משתמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד