ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

7 עצות זהב למעורב בתאונת דרכים

האם הינכם יודעים כיצד יש להתנהל לאחר תאונת דרכים? אילו פעולות יש לבצע על מנת להבטיח קבלת הפיצוי?

7 עצות זהב למעורב בתאונת דרכים
עורך הדין חיים הקמן צילום: מיטל אזולאי

תאונות הדרכים במדינת ישראל הן תופעה שכיחה למדי.

האם הינכם יודעים כיצד יש להתנהל לאחר תאונת דרכים? אילו פעולות יש לבצע על מנת להבטיח קבלת הפיצוי?

ראשית נציין כי קיים הבדל משמעותי בין נזקי הרכב לבין נזק גופני.

במקרה והרכב ניזוק קיימת חשיבות מי האשם לקרות התאונה ועל האשם לשאת בתשלום הפיצוי בדרך כלל באמצעות חברת הביטוח ותשלום השתתפות עצמית

הכלל הראשון יסייע לכם גם בקבלת פיצוי לנזקי רכבכם וגם לצורך קבלת פיצוי בגין נזקי הגוף.

  1. תצלום – צלמו את זירת האירוע ואת מנח הרכבים בזירה באופן בו יהיה ניתן להבחין מי האשם בתאונה ואספו פרטים של עדים לתאונה.

* גם אם נראה שהתאונה ברורה והנהג האחר מודה באשמה, צלמו את זירת האירוע אין לדעת איזו גרסה לקרות התאונה ידווח הנהג האחר לחברת הביטוח.

יתר העצות מתייחסות לקבלת פיצוי בגין נזקי גוף ובטרם נפרט העצות נציין כי אין כל חשיבות מי האשם בתאונה, במידה ואדם נפגע בתאונת דרכים הוא זכאי לקבלת פיצוי ללא קשר לשאלת האשם.

  1. פנו לקבלת טיפול רפואי מוקדם ככל הניתן – הדרך להוכיח כי אכן נפגעתם בתאונת דרכים היא באמצעות תיעוד רפואי. רצוי לפנות מוקדם ככל הניתן על מנת שהפגיעות יקושרו לתאונה ולא תהיה מחלוקת האם נגרמו בתאונה או לאחריה.
  2. הקפידו שבתיעוד הרפואי יצוינו כל האיברים שנפגעו בתאונה – לעיתים כאשר אדם סובל מפגיעה משמעותית הוא נוטה לזנוח את שאר האברים אשר נפגעו בצורה קלה או כואבים בצורה פחותה, לדוגמא אדם אשר נפגע בגבו וסבל גם משבר בקרסול בדרך כלל יתייחס אך ורק לפגיעה בקרסול ולא יזכיר כי נפגע גם בגבו, על מנת שניתן יהיה לשייך מלוא הפגיעה לתאונה יש לציין בעת קבלת הטיפול הראשוני את מלוא האיברים אשר נפגעו בתאונה.
  3. שימרו היטב על התיעוד הרפואי – כחלק מהבירור הרפואי הנפגע פונה למרפאות השונות לצורך קבלת טיפול רפואי אצל הרופאים ובמטרה להטיב את מצבו הרפואי ואף עובר בדיקות הדמיה שונות, קיימת חשיבות רבה לשמירה על תיעוד זה אשר הינו הדרך היחידה להוכיח מצבכם הרפואי.
  4. אין לשוחח עם איש על התאונה והשלכותיה – חברות הביטוח שולחות מעת לעת חוקרים אשר אינם מזדהים כחוקרים ומנסים לדובב הנפגע באשר לתאונה והשלכותיה, שיתוף פעולה ומסירת מידע תשמש את חברת הביטוח רק במידה ויתגלה פרט אשר מטיב עימה ובכך ינסו להפחית הפיצוי לנפגע.
  5. אישור משטרה – יש לגשת ולדווח למשטרה אודות התרחשות התאונה ופרטי הרכבים המעורבים.
  6. היוועצו עם עורך דין בתחום הנזיקין – מרבית עורכי הדין בתחום תאונת דרכים אינם גובים שכר עבור פגישת יעוץ, לכן יש לתאם פגישה מוקדם ככל הניתן על מנת לבחון המקרה ולגבש אסטרטגיה להמשך הדרך, אופן קבלת הפיצוי והיקפו.

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד אשר אינו מהווה יעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.

לקבלת יעוץ ראשוני ללא כל תשלום ניתן ליצור קשר עם עו"ד חיים הקמן  אשר עוסק בתחום הנזיקין והביטוח על מנת לבחון שווי תביעתכם בטל: 03-6952010 או טל ישיר 050-7123474  המשרד ממקום בדרך מנחם בגין 154 "בית קרדן" תל אביב בסמוך לתחנת רכבת מרכז וצירי תחבורה ראשיים.

 

זהירות בדרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד