ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"עם ישראל חי"

הפרלמנט הגרמני פותח במאבק בארגון הטרור

חברי הפרלמנט הגרמני מציינים היום את יום האנטישמיות וגיבשו הצעה שעברה ללא מתנגדים, שתעזור להיאבק בתומכי ארגון הטרור 'חיזבאללה' • אחד מחברי הפרלמנט סיים את נאומו במילים "עם ישראל חי"

הפרלמנט הגרמני פותח במאבק בארגון הטרור
הבונדסטאג צילום: ארכיון

חברי פרלמנט בגרמניה, מציינים היום את יום האנטישמיות, לאור האנטישמיות הגואה במדינה ומודים כי העובדה שחיזבאללה מארגן בפועל את יום 'אל קודס' בברלין מדי שנה, הוא בלתי נסבל. אחד מחברי הפרלמנט (מטעם מפלגת FDP) סיים את דבריו במילים: "עם ישראל חי".

לפני זמן קצר עברה בבונדסטאג הגרמני הצעה שאוסרת את פעילותו של ארגון חיזבאללה בגרמניה. על סדר היום הונחו שלוש הצעות שונות אבל זו שעברה היא ההצעה של סיעות הקואליציה (המפלגה השמרנית והסוציאל דמוקרטים) יחד עם המפלגה הליברלית FDP. ההצעה דורשת לפקח מקרוב אחר פעילותם של תומכי חיזבאללה ולעקוב אחריהם בכל אמצעי שמאפשר שלטון החוק. כך דווחה אנטוניה ימין כתבת כאן 11 באירופה.

ההצעה כוללת גם מאבק בהלבנת הון ומניעת גיוס כספים למימון טרור בתחומי גרמניה. בנוסף נכתב בהצעה: "על הממשלה לוותר על ההפרדה שהייתה קיימת עד היום בין הזרוע המדינית לזרוע הצבאית של חיזבאללה, על הממשלה הפדרלית להמשיך ולתמוך בזכות קיומה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית והאינטרסים הביטחוניים הלגיטימיים של מדינת ישראל צריכים לעמוד במרכז מדיניות החוץ והביטחון של גרמניה".

אנטוניה ימין הוסיפה, כי חשוב להבהיר שמדובר אמנם ביוזמה יוצאת דופן מצד הממשלה הגרמנית, בשינוי עמדה לגבי ארגון חיזבאללה, אבל זוהי "קריאה"/"הצהרה" ולא מדובר ב"חוק".

ג'רמי יששכרוף, שגריר ישראל בגרמניה, מגיב ואומר: "אנו מברכים על ההחלטה החשובה והמשמעותית שאומצה היום על ידי הבונדסטאג, החלטה שמתייחסת לחיזבאללה כאל מה שהוא: ארגון טרור שאינו מבחין בין הזרוע הצבאית לזרוע הפוליטית שלו, חיזבאללה מאומן וממומן ע"י איראן ומהווה איום לא רק על אזרחים ישראלים, אלא גם מערער על ריבונותה של לבנון ומאיים על היציבות האזורית. כפי שמעידה ההחלטה, חיזבאללה מהווה איום ישיר על האינטרסים הביטחוניים הגרמניים והישראליים, מדיניות החוץ צריכה לשקף את המציאות והחלטת הבונדסטאג היא בבירור צעד מכריע שאנחנו מקווים שיעודד אחרים לנקוט בפעולה דומה נגד חיזבאללה".

גרמניה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד