ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
זה מה שהיה השבוע 

לייבל'ה: הסגן שפתח דף חדש עם מנהל האגף

שבוע לא קל עבר על לייבל'ה ששלח את אשתו לנופש ונותר בייביסיטר על כל הזאטוטים, אך למרות הכל, לייבל'ה לא נשבר ומציג מהדורה משובחת • השבוע במהדורה של לייבל'ה: הפיוס ההיסטורי בין סגן ראש העיר למנהל המחלקה החדש, העיתונאי הנודע שהתגלה כי סבו היה גערר, מה עשה אריה דרעי במהלך הטיסה הקצרה? וגם המסעדה הירושלמית שרצה לבחירות

לייבל'ה: הסגן שפתח דף חדש עם מנהל האגף
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה השבוע למד כמעט את כל ספר משלי וזאת הודות למכתב של רבני 'דגל התורה' שיצא במחאה על הפגיעה ברבנים של המפלגה בירושלים.

לייבל'ה קרא שוב ושוב את המכתב וממש נהיה בקיא בספר משלי מלבד הכותרת 'מחאה ותחינה' ולא הבין מה פירוש המילה תחינה אך זה לא משנה, העיקר יש מכתב וכמובן פסוקים מספר משלי.

ובשיא פרסום המכתב שהסעיר את הדגלאים, נקלע לייבל'ה למסעדת בית ישראל בירושלים, שם הוא ראה פגישת פיוס היסטורית בין סגן ראש עיריית ירושלים ישראל קלרמן (בהזדמנות זו לייבל'ה מאחל רפואה שלמה לאחר שלייבל'ה התפלל ממעמקי ליבו לרפואתו של הסגן) לבין שמוליק גרינברג מנהל מחלקת חינוך חרדי בספרא (בהזדמנות זו לייבל'ה מאחל מזל טוב על המינוי הנכסף עם כמעט מיליארד שקל תקציב).

קלרמן כך מתברר, תמך במועמדות של רוטנברג שהיה שייך לציר של רשב"ם, כנגד מועמדתו של גרינברג והשניים סיכמו בפגישה שתועדה להתחיל דף חדש.

לייבל'ה שתיעד את התמונה, ראה את קלרמן קצת לחוץ לאחר שנלכד בעדשה וזה האחרון מיהר לקרוא למוכר החסיד לתעד את המצלם. לייבל'ה לא מבין מה מלחיץ את קלרמן בפגישה ותיעודה, אך מדוע להיכנס לקטנות. 

השבוע, במסגרת מסעותיו של לייבל'ה ביבשות חובקי עולם, הוא החליט גם לשדרג ולפנק את רעייתו הינדל'ה היקרה ושלח אותה אחר כבוד בטיסה לקייטנת אמהות בומבסטית במלון 'כינורות' הנחשק בטבריה. לייבל'ה הרגיש על בשרו מה זה להיות אבא ואמא ובייביסיטר במשרה מלאה - במשך כמה ימים והוא מאחל לאחרים שלא יתנסו בכך. 

לייבל'ה גם הגיע השבוע לירושלים לשמחת הבר מצוה לבנו בכורו של יוני משריקי - היועץ הבכיר של השר דרעי - כפי שתוכלו לקרוא ולראות כאן גלריה רחבה שפורסמה באתר.

אז בבר מצווה ראה לייבל'ה היעדרות של הבוס, שר הפנים, שמתברר כי המריא לקפריסין בטיסות זולות יחד עם המשפחה המורחבת בשביל לחגוג יום הולדת 60 לרעייה יפה (י"ג כסלו) וגם לסיים בארבעים דקות טיסה עוד כמה פרקים במסכת הנלמדת. 

בבר מצווה, לאחר שתייה כדת ממיטב היינות, האזין לייבל'ה לשני גורים משוחחים בלהט על הליטאי ליצמן, הגוראי הראשון הוא ר' אברהם דב גרינבוים עורך בטאון 'הדרך' והשני הוא הכתב והפרשן הפוליטי שלנו ארי קלמן בעל הטור המצוין 'שלוש קריאות' שלייבל'ה כמידי שבוע מחכה להוציא את השבת ולקרוא אותו בשקיקה.

ואם שאלתם מה לארי קלמן ולחסידות גור? מתברר שזה פרסום בקריאה ראשונה: ארי בא מבית גוראי מובהק, סבו היה ר' יהודה דב צישינסקי הנקרא "בערל גערער". ללייבל'ה זה מספיק.

ובפינה אחרת האזין לייבל'ה לשמוליק ליטוב המנכ"ל של בני ברק, וישראל אוזן האיש הכל יכול בלשכת אריה מכלוף דרעי, לצד האסטרטג ארי גלהר שמחליף מעילים כמידי שבוע בכל הצבעים והסגנונות אך הפעם הגיע בלי. 

ואחרי שלייבל'ה סיים להיות בייביסיטר, הוא הגיע למקום האהוב עליו ביותר: 'המסעדה' בשכונת בית ישראל של מוטי קרויזר. לייבל'ה ששקוע עד צוואר בבחירות, ראה במסעדה ליד ישיבת מיר קמפיין למפלגת אוהבי הטשולנט בכיכובו של קרויזר עם הגרפיקה של הלר. לייבל'ה בטוח שזו המפלגה היחידה שתעמוד בהבטחת הבחירות שלה.

ורגע לפני השקת הקמפיין הגדול של "אריה צריך ביבי חזק", נצפו האחים הגדולים יענקי ויום טוב ביכלר סועדים ארוחת צהריים חפוזה במסעדת 'הדר גאולה' הירושלמית בגוש 80. ככה זה נראה כשיש הרבה תיקים ולקוחות ואין זמן, פשוט סועדים וממשיכים הלאה.

וח"כ יזהר שי מכחול לבן התברך השבוע חמימות משר התורה הגר"ח קנייבסקי, היה זה לאחר שמחת הברית לבנו של מקורבו יוסי לזר מהפרקליטות.

את העסקן הדגלאי אליהו ארנד ראה לייבל'ה במשרדים של 'למענכם' בבני ברק משוחח עם מוישה שלזינגר ממכבי כיצד הסתיימה וועידת הרפואה בצפון. 

לייבל'ה גם לא מוותר בכלל על חג החנוכה ולצד הדלקות בחצרות הקודש, לייבל'ה גם שמע על חלוקת מטבע בשנה שעברה וממהר לשתף.

מדובר במטבע קדוש המסוגל לשמירה והצלחה מרובה בכל העניינים לייבל'ה קיבל אותו בשנה שעברה כדמי חנוכה מידיו של זקן הראשונים לציון הגר"א בקשי דורון במעמד ההדלקה בבית וגן. המטבע שאזל במהירות ע"י הציבור הגדול שטיפס על החלונות בכדי לקבל, נשמר אצל לייבל'ה באדיקות והנה הוא כאן.

גם השנה ממתין לייבל'ה בקוצר רוח להגיע למעמד ההדלקה עם ילדיו, כדי לקבל את המטבע. ציפור קטנה לחשה ללייבל'ה שהשנה הוכפל תקציב המעמדים וכמות מטבעות הקודש הוכפלו ע"י נאמני בית הראשון לציון - משפחת ספרא מברזיל והפעם ענף אחר של המשפחה.

ולחדשות מניו יורק: 

את הגרב"מ אזרחי חבר ה'מועצת' ונאמן ביתו ר' יעקב גרוסברד ראה לייבל'ה בשמחת הבר מצווה לבנו של משב"ק הרבי מסקווירא בורו פארק - ר' שלמה זלמן קלודני. במאמר המוסגר לייבל'ה כבר שנים מפנטז על הצויבל קוגל של סקווירא בורו פארק ועד היום הוא לא טעם.

ואת חנוך זייברט פגש לייבל'ה השנה בפעם המי יודע בתפוח הגדול. הפעם הוא הגיע למתנגדים לציונות חצר המהר"א מסאטמר שם נטל חלק פעיל בחגיגות יום ההצלה.

ואפרופו יום ההצלה, מרחק כמה דקות מהאירוע של האהרוינים, הגיע לייבל'ה לאירוע של סאטמר המקורי שם ראה את חיים רבינוביץ יחד עם הפצוע מהפיגוע בג'רזי סיטי.

את העסקן יואלי קלפהולץ מרחמסטריווקא ראה לייבל'ה מתכרבל מפני הקור הנוראי.

גם את העסקן של צאנז חיים מאיר לאנגזם ראה לייבל'ה ברחובות בורו פארק בודק את ההקשר בין בני ברק לברוקלין.

והחדשות המרכזיות בבורו פארק, הן חגיגות העשור של המגזין היוקרתי 'די וואך' האמריקאי שחגג עשר שנים ולא מפסיק לעלות את כמות עמודי הגיליון מידי שבוע. כשלייבל'ה נמצא בארץ, הוא מחכה לצינתוק כדי ללכת ולקנות את המגזין שמגיע במשלוח כמידי שבוע.

ומניו יורק ללונדון: המנצח פנחס ביכלר לקח הפוגה לפני חגיגות סיומי הש"ס ונסע להשתתף במסע הקודש של מורו ורבו הרבי מסאדיגורה במסעדה בלונדון.

עדיין בלונדון. העסקן הדומיננטי של החסידות ארל'ה טירהויז, נצפה בחתונת נכדת הרבי מסאדיגורה כשהוא מגיש את הגארטל לריקוד המצווה טאנץ דווקא לרבי מבאבוב - 45, שהגיע להשתתף בשמחה.

בחדר בעיירה מעזיבוז באוקראינה סמוך לציון של הבעל שם טוב הקדוש, לייבל'ה גילה מסביב לשולחן אחד את מנהלי מלון הולינס יושבים יחד עם מוטי רבינוביץ מטיפ הפקות, ונפתלי גליק יחד עם נציגים של חסידות ידועה וגדולה. יודעי דבר אומרים כי משהו גדול מתבשל שם. ללייבל'ה נותר להמתין בדריכות. 

ואמן הנשמה ארי היל חזר לארץ מארה"ב אחרי שהות ארוכה בסדרת הופעות. עפ"י יודעי דבר, ארי החליף 3 מטוסים אחרי שנתגלו תקלות במטוס אחר מטוס. כשהגיע לארץ פגש את שלומי טורנהיים רגע לפני שעוזב ללונדון.

מהמטוס הגיע ארי היל היישר לאירוע במלון אקוודוקט בנהריה. היל הגיע בדקה ה99 בזכות המארגנים אברימי גולדשטיין ומוישי ביכלר.

וסיפור השבוע הם ימי המילואים של הכתב הכי חרוץ בישראל יענקי פרבר, שיצא לשרת את הצבא בהיותו חרדי. פרבר שדפק תספורת כמו שאוהבים בצבא, הופתע שגם המח"ט המג"ד והסמג"ד ביקשו תמונה ויענקי בעל לב הזהב - לא יכל לסרב.

גם הזמר חנן בן ארי הספיק עוד לפני י"ט כסלו לדפוק מילואים וגם ממנו פרבר הביא תמונה ללייבל'ה.

ובצל הבחירות לראשות הליכוד, יו"ר המטה החרדי יעקב וידר שתומך כמובן בראש הממשלה נצפה כראשון הליכודניקים עורך קניות לשבת בסניף של 'אושר עד' בראשון לציון. 

מי שחזרו השבוע מטיול מפנק בקרפטים הם הצלמים שוקי לרר ובנו נפתלי שקרעו את הקרפטים מצד לצד, ולייבל'ה לא מבין איך עדיין מתנוסס השם שוקי לרר ליד תמונות, מתי הם מספיקים לצלם כשהם לא בארץ?.

אפרופו צלמים, הצלם שלומי כהן שנהיה בן 23 וסיים מסכת בהשתתפות כל המי ומי, שיפץ את חדרו בדירה בירושלים לחדר יוקרתי בכמעט רמה של חמישה כוכבים. כהן שיתף את כולם בחדר החדש ולייבל'ה טוען שזו סגולה בדוקה להתחתן במהרה.

והצלם מיקי שפיצר שעורר סערה גדולה בתקשורת לאחר שהגיע למדינה מוסלמית, נצפה בסידורי צילומים אחרונים בעיר ביתר.

לייבל'ה גם זיהה את האיש והאגדה ומנהל רשת 'ביזנייעס' בעריש פילמר כשהוא חובש קסקט רוסי, ומעדכן את אלפי עוקביו ואוהדיו יחד עם חברי 'ביזנייעס' על המתרחש בסדרת החגיגות המתמשכות בבירת רוסיה.

את המלחין הצעיר בנצי שטיין ראה לייבל'ה ב'טרם' אחרי שנקע את רגלו. לייבל'ה שולח החלמה מהירה ומאחל לו שיוכל להשתתף בכל האירועים של 'אורייתא' בחנוכה.

וגם ביזנס וחסידות: מנכ"ל 'צ'רידי' שי צ'רבינסקי, הפתיע השבוע את עובדי החברה בישיבת הצוות השבועית עם ארוחת בוקר חגיגית לרגל י"ט כסליו. ראש עיריית אלעד ישראל פרוש קפץ להתרשם. כך זה נראה.

ועוד בביזנס וצדקות: פאנל פרסום ושיווק סוער שממנו נשמעו וויכוחים עד קריית צאנז בנתניה, נערך ביום רביעי ב'ועידת קופות הצדקה' בשיתוף 'ג'וינט ישראל' שהתקיים בנתניה, בהנחיית יועץ התקשורת אבי גרינצייג. השתתפו : קיוי הס- שותף במשרד "שחור ולבן". איציק גרין מנכ"ל משרד הפרסום 'בורדו'. משה לוינגר- מנכ"ל חברת 'סמארט דיגיטל'.

את עו''ד רוני פאלוך מ''מ יו"ר ועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין, ראה לייבל'ה נועד במטה משטרת התנועה הארצית עם סנ"צ ערד זיתוני ורפ״ק קובי מוגרבי וזאת במסגרת פרוייקט מקצועי שמתגבש, עו"ד פאלוך הוזמן להתרשם ממרכז השליטה המתקדם.

אחדות גדולה ראה לייבל'ה עת ראה את המפיק שלום וגשל עם המנצח יואלי דיקמן בחתונה של אחיו עוד צלע במשפחת דיקמן.

לפני הפינה של השמחות, לייבל'ה השתתף בחתונה של משפחת בלוי, אממה, אח של הכלה, העסקן שימי בלוי, מילצר כאחד המלצרים. לייבל'ה בירר וחשב כבר שהוא אבל אולי ל"ע, אך בסוף ראה שאחד המלצרים התמהמה וכצ'אלמר רציני הוא תפס פיקוד.

ולפינת המזל טובים:

מזל טוב לעסקן ר' יהושע וינברגר מגדולי עסקני בית בעלזא ו'אגודת ישראל', לרגל שמחה הולדת הנכדה הראשונה שהפכה אותו לסבא קשיש. הקידוש אי"ה בשבת הקרובה בביהמ"ד של חסידי בעלזא שיכון ה' בבני ברק. לרגל השמחה נכנס וינברגר לקו"פ והתברך מהרבי.

מזל טוב לר' מרדכי גרליץ משב"ק האדמו"ר מנדבורנה, לרגל אירוסי בתו בשעה טובה.

שורת שמחות בש"ס: מזל טוב לח"כ יואב בן צור - יו"ר הסיעה - לרגל נישואי בתו השבוע.

ומזל טוב לח"כ משה אבוטבול, לרגל הולדת הנכדה, בת לחתנו ישראל קשת והולדת נכדה נוספת בת לחתנו מיכאל אביטוב.

מזל טוב לראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, לרגל הולדת הנכד בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לגרפיקאי אבי אשר, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו שתערך הערב באולמי ויז'ניץ ברח' יוסף קארו בעיר אלעד.

מזל טוב לשמעון ברגמן מתאם קשרי קהילה במכבי ונציג דגל התורה למועצת העיר פתח תקווה, לרגל הולדת בתו בשעה טובה.

מזל טוב לבעל מנגן וקלידן איציק אייזנשטט, לרגל הולדת הבן בשעה טובה.

מזל טוב למוטי יונגרמן מבכירי מערכת הכשרות המהודרת בד"צ 'שארית ישראל', לרגל הולדת בנו בשעה טובה. 'השלום זכר' אי"ה בליל שבת בבית חמיו משפחת שטרן בהר נוף.

מזל טוב לסוכן הנסיעות אברמי פלדמן, לרגל אירוסי בנו עם נכדת מנחם זאב גרוס.

מזל טוב לפנחס אבלס, מעסקני בית האדמו"ר מנדבורנה, לרגל אירוסי בנו הבה"ח יהודה מתלמידי ישיבת אורייתא.

ולסיום ברכת מזל טוב לעורך הדין יהודה אפוליון, לרגל נישואיו השבוע ביום שלישי בשעה טובה ומוצלחת.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד