ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
למטרת בחירות

מרצ עתרה לבג"צ נגד מנויה של אורלי בן ארי

לאחר שבג"ץ הקפיא את מינוי עו"ד אורלי בן ארי-גינזבורג לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה, ולאחר העתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, הוגשה לבג"ץ עתירת נוספת, הפעם של מפלגת מרצ. בעתירה נטען כי מינויה של בן ארי, "נועד לסרס את רשויות החוק ערב העמדתו של ראש הממשלה לדין"

מרצ עתרה לבג"צ נגד מנויה של אורלי בן ארי
ניצן הורביץ צילום: פלאש 90

יו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ ומפלגת 'מרצ' עתרו היום (חמישי) לבג"ץ, נגד מינוי עו"ד אורלי בן-ארי גינזבורג לממלאת מקום פרקליט המדינה. בעתירה למתן צו על תנאי ולמתן צו ביניים, שבעצם כבר ניתן במסגרת ההליך של התנועה לאיכות השלטון,

בעתירה נטען, כי יש בהחלטת שר המשפטים אמיר אוחנה פגיעה וערעור של יציבותה ועצמאותה של הפרקליטות, בתקופה בה היא נדרשת לעמוד איתן בפני מתקפות בלתי מרוסנות מצד השר הממונה, ראש הממשלה ובכירי ליכוד נוספים".

המינוי כזכור, התבצע בניגוד לעמדתם של היועמ"ש אביחי מנדלבליט ונציב שירות המדינה הפרופ' דניאל הרשקוביץ, בהעדר הנמקה עניינית והוא נועד כל כולו לסרס את רשויות האכיפה, ערב העמדתו לדין של ראש הממשלה.

כאמור, כבר אתמול, שעה קלה בטרם טקס חילופי התפקידים, כניסתה של עו"ד ארלי בן ארי-גינברג ויציאתו של עו"ד שי ניצן, בג"צ הקפיא את המינוי, ובעקבות כך נערכה התייעצות של שר המשפטים והיועמ"ש יחד עם המועמדת למ"מ, ובסופו של דבר אורי בן ארי לא נאמה בטקס.

ניצן הורוביץ מרצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד