י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
רכב בשווי 9 מיליון דולר

שלושה ישראליים נעצרו בקפריסין בחשד לריגול

שלושה ישראלים העובדים בחברת הייטק בקפריסין בבעלותו של קצין מודיעין ישראלי לשעבר, נעצרו בתום חקירה ומחר הם יובאו לדיון בעניינם בבית המשפט 

שלושה ישראליים נעצרו בקפריסין בחשד לריגול
ניידת משטרה צילום: pexels

משטרת קפריסין עצרה היום (חמישי) לאחר חקירה, שלושה עובדים בחברת הייטק, המתמחים בציוד מעקב בבעלות קצין מודיעין ישראלי לשעבר, בגין פעילות עסקית לא חוקית.

מהמשטרה נמסר כי שני הגברים בני 30, 35 ואשה אחת בת 41, נחקרים בחשד להפרת החוק בכל הנוגע לתקשורת פרטית וחוקי נתונים אישיים.

הם מואשמים ב-13 אישומים שונים, כולל קשר לביצוע מעשה פלילי, וניסיון רישום מסמכים תחת זהות בדויה, כך נמסר ממשטרת קפריסין. שלושתם אמורים להופיע בבית המשפט מחר (שישי) לדיון בעניינם.

המשטרה חקרה את החברה WiSpear שרשומה בקפריסין, בעקבות דיווחים שלטענתם טנדר עמוס בטכנולוגיית מעקב, שימש לרגל אחרי אנשים פרטיים.

בדיקת המשטרה נפתחה לאחר שהתקשורת המקומית הדגישה את הפרסום במגזין 'פורבס', על כך שיש ישראלי שהיה קצין מודיעין לשעבר, שהתגאה ביכולות הריגול שלו, עם רכב בשווי 9 מיליון דולר.

החקירה החלה לאחר שמפלגת האופוזיציה הקומוניסטית בקפריסין 'אקל', פנתה לממשלה בדרישה להסברים לגבי הרכב ותוכנו, השייכים לחברה בבעלות מפקד היחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין לשעבר, אל"מ במיל' טל דיליאן.

על פי הדיווח, טל דיליאן אמר למגזין 'פורבס', כי לחברה יש טכנולוגיה שבעזרתה ניתן לזהות את הפנים של כל אחד בכל מקום, להאזין לשיחות של כל אחד, ולאתר את הטלפונים של כל אחד בכל המדינה בתוך דקות.

משטרת קפריסין ישראלים עצורים ריגול עסקי תוכנת ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד