י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות ריבוי המקרים

הפיקו לקחים: החרדים לומדים להתגונן מפני פטישים וגרזנים. צפו

בעקבות גל תקיפות החרדים ולאחר אסון הירי בג'רזי סיטי שזעזע את היהדות החרדית בארה"ב, החלו חסידים ללמוד אמנות לחימה, בכדי לדעת להתגונן מפני תוקפים ולהכניע אותם בעצמם | את השיעורים מעביר שוטר יהודי ששירת במשטרת ניו יורק: "יורים עלינו ומנסים להרוג אותנו"

הפיקו לקחים: החרדים לומדים להתגונן מפני פטישים וגרזנים. צפו
חרדים לומדים להתגונן מפני תקיפות צילום: באדיבות המצלם

חברי הקהילה היהודית החרדית של וויליאמסבורג החליטו לקחת את ביטחונם לידיהם. השבוע, הם השתתפו בשיעורי הגנה עצמית בניו יורק, זאת בעקבות הירי האנטישמי הקטלני האחרון בג'רזי סיטי, שם נרצחו שני יהודים חרדים, ועל פי החשד, הרוצחים ניסו לבצע טבח בתלמוד תורה הצמוד למרכול שם אירע הרצח, לצד עשרות מקרי תקיפות של חרדים ברחבי ניו יורק בשנה האחרונה, ללא שמשטרת ניו יורק מצליחה להדוף את הגל.

השיעורים ניתנים על ידי שוטר במשטרת ניו יורק לשעבר, בעצמו מומחה לחימה, בשם גארי מושקוביץ, הידוע בשם "הרב סנסי", הוא מלמד את המשתתפים כיצד להתמודד עם מגוון של כלי נשק, כולל גרזן, פטיש, חרב, ולהגן על עצמם באופן פיזי נגד תוקפים.

גארי מושקוביץ הסביר כי המוטיבציה שלו להתחיל את השיעורים, הייתה עליית ההתקפות האנטישמיות, כי "על בתי כנסת ציירו צלבי קרס נאציים, אנשים מקללים אותנו כי אנחנו יהודים, אנשים מכים אותנו כי אנחנו יהודים, ואז זה הופך לטרור, אנשים יורים עלינו ומנסים להרוג את ילדינו".

אך גארי בן ה-62 הקים בפועל את חוג השיעורים נגד הטרור למען הקהילה האורתודוכסית בעקבות הטבח בו נרצחו ארבעה אנשים, בג'רזי סיטי ב-10 בדצמבר.

התגוננות הגנה עצמית אמנות לחימה אנטישמיות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד