ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"זו החלטה שערורייתית"

השליך את החרדית מהמרפסת למוות ושוחרר

בני משפחתה של שרה חלימי הי"ד, אשת חינוך חרדית שהושלכה אל מותה ממרפסת ביתה בפריז, כועסים על בית משפט, ששחרר את הרוצח עקב כך ש"לא היה אחראי למעשיו" וזאת כי עישן סמים לפני ביצוע המעשה | "החל מהיום, כל מי שלקח חומרים לא חוקיים יוכל ללכת חופשי ללא פטור מכל אחריות פלילית", אומר פרקליט המשפחה שתנסה לערער לעליון

השליך את החרדית מהמרפסת למוות ושוחרר
אילוסטרציה צילום: unsplash

הרוצח של שרה חלימי הי"ד, שהשליך אותה ממרפסת הקומה השלישית, לאחר שעישן קנאביס, יצא לחופשי בתוך מספר שבועות לאחר שבית משפט בפריז קבע אתמול (חמישי) שהוא לא היה אחראי למעשיו.

שרה חלימי, חרדית מצרפת, נהרגה לאחר שקובילי טראורה, פרץ לדירה שלה בפריז ב-4 באפריל 2017.

שרה הי"ד בת ה-65 בפטירתה, היתה רופאה שניהלה במקביל גם גן ילדים. היא הוכתה קשות, תוך שתוקפה מכנה אותה "שד", בעת שקרא פסוקים מהקוראן, לאחר מכן הוא השליך אותה לרחוב מהמרפסת שלה בקומה השלישית.

עורכי דין המייצגים את משפחת חלימי אמרו כי מדובר ב"החלטה שערורייתית" ואישרו כי הם נערכים לערער לבית המשפט העליון בצרפת.

"אני כועס ומתבייש ממערכת המשפט שלנו", אמר פרנסיס ספינר, עורך דין המייצג את ילדיה של גב' חלימי. "זו החלטה שערורייתית, זה עתה יצרו תורת משפט חדשה של שרה חלימי, החל מהיום, כל מי שלקח חומרים לא חוקיים יוכל ללכת חופשי ללא פטור מכל אחריות פלילית, הלילה האיש הזה חופשי בכל מה שקשור לצדק, הוא שפוי לגמרי, ובקרוב ישוחרר מבית החולים".

מר ספינר הוסיף: "משפחתה של שרה חלימי תנסה להביא את התיק לבית המשפט העליון, אך יתכן שהיא לא תוכל לעשות זאת".

מוריאל אוקנין, עורכת דין המייצגת את אחיה של גב' חלימי, אמרה שהיא "מודאגת מאוד מההשלכות של החלטה זו. אני דואגת לעתידם של היהודים החיים בצרפת".

איחוד הסטודנטים היהודים בצרפת הגיב על ההחלטה, כי "ההחלטה סימנה את כניסתו של שלטון החסינות לנוכח האנטישמיות הקטלנית במדינה".

מאיר חביב חבר הפרלמנט הצרפתי, הגיב על ההחלטה ואמר, "כחבר פרלמנט, אני לא נוהג לבקר החלטות של בית המשפט, אך כמי שמעורב בפרשה זו מהיום הראשון לבקשת המשפחה, אני פשוט מזועזע, השופטים הכריזו כי רוצח שרה חלימי חסר אחריות פלילית, על בסיס שתי חוות דעת מקצועיות, אחת מהן, שימוש בקנאביס. הרי ברור שהוא משוגע! כמו הרוצח מטולוז ומונטאובאן, כמו רוצחי צ'ארלי, רוצחי ההיפר-כשר, רוצחי הבטקלן, הרוצחים מה -14 ביולי בניס ורבים נוספים, אבל האם זה אומר שהוא לא אחראי למעשיו?".

"סירובו של השופט ושל המשטרה לבצע שחזור זה הזוי", אומר חביב ומוסיף כי "התערבותה של המשטרה רק לאחר הרצח למרות שהכוחות היו במקום עוד הרבה קודם לכן זה הזוי, הסירוב לבדוק את הטלפון הנייד של הרוצח כדי לבדוק האם היתה כוונה תחילה זה הזוי, ההתעלמות מכך שכל מילותיו ומעשיו של הרוצח העידו על כך שהוא היה לגמרי מודע למתרחש בזמן המעשה זה הזוי, שהייתו של הרוצח במשך שנתיים בבית חולים פסיכיאטרי -למרות שלא קיבל שום טיפול במקום להיות במעצר עד המשפט – זה הזוי".

שרה חלימי אנטישמיות בצרפת טרור בצרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד