י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ראש הישיבה והאב נפרדו באישון ליל • צפו

הלוויה קורעת לב: "אר'לה היה בדרך לסדר שלישי והתמוטט במדרגות"

בשעת לילה מאוחרת, יצאה הלוויתו של הבה"ח חיים אהרן זק"ש ז"ל בן ה-15 • אביו זעק: "ארל'ה אתה צדיק, אנחנו מבקשים בתחנונים מהקב"ה שיאמר לצרותינו די, די, די, שיתן לנו כוח להתעורר בתשובה לעילוי נשמתו" • ראש הישיבה: "הוא היה מושלם, איך אנחנו יכולים להמשיך מכאן?"

הלוויה קורעת לב: "אר'לה היה בדרך לסדר שלישי והתמוטט במדרגות"
מסע הלוויה אמש בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

מסע הלוויה קורע לב בשעת לילה בבני ברק. המונים ליוו את הבחור החשוב חיים אהרן זק"ש ז"ל בן ה-15, שנפטר בפתע פתאום בעת שעלה במדרגות היכל ישיבתו ללמוד בסדר שלישי. 

בפעילות זק"א תל אביב הושג הלילה ויתור על הבקשה לנתיחת גופת הבחור ומסע הלוויה יצא מהיכל הישיבה בה למד - הישיבה לצעירים 'תפארת מרדכי' ברחוב הרב עוזיאל בבני ברק. 

ראש הישיבה בה למד הבחור, הגאון רבי יאיר שלמה זק"ש, פתח את שורת ההפסדים בבכיות ולידי 'בחדרי חרדים' הגיעו דבריו המצמררים: "ארל'ה היה מושלם, היה יושב אוהל לא הסתכל אף פעם על השני, הכל היה בשלימות, איך אנחנו יכולים להמשיך מכאן?".

"אבל צריך לדעת ה' נתן וה' לקח, הקב"ה מנהל את העולם, אני עומד היום בשיחה בישיבה ואני אומר לתלמידים שהישיבה החליטה לעשות מסיבה בסוף שבוע הבא בסוף החנוכה, לפני שנתיים גם הוחלט לעשות מסיבה, אני מספר להם שביום הראשון לפני הדלקת נרות עם ישראל נפרד ממרן ראש הישיבה זצוק"ל ובאותו רגע הכל התבטל, אז אני מספר לתלמידים שהשנה אנחנו נשלים את זה, זה היה חצי שעה קודם לפני שארל'ה התמוטט". 

"תלמידים יקרים את ארל'ה אנחנו לא יכולים להחזיר, אי אפשר להחזיר אותו אלינו, אבל נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה אל ה'. הקב"ה יושב למעל ושמח הגיע אליו נפש נקי וצדיק, נקי וזך, אבל אותנו השאיר כאן במצב כזה, חייבים לעשות נחפשה דרכינו ונחקרה לפשפש במעשים, חייבים להתחזק כבר מחר בבוקר בלי שום תירוצים בלי שום טצדקי, חיזוק גדול מאוד", אמר ראש הישיבה בקול בוכים.

"אנחנו בטוחים שיהיה מליץ יושר, זה קרה במקום תלמודו, איפה שיושב ולומד הלא דבר הוא, ואבא התעקש לעשות את הלוויה דווקא כאן במקום תלמודו, הוא סיים את ארוחת ערב ועלה למעלה לסדר השלישי האחרון בלילה, הוא עולה ומתמוטט במדרגות לפני שהגיע לבית המדרש". 

"ארל'ה אנחנו נשתדל בשבילך לעשות כמה שיותר לעילוי נשמתך, נעמת לנו מאוד, רק לראות איך אתה שותה בצמא את הדברים, את התפילות, את השיעורים, את השיחות, לא יכולים לשכוח, נשתדל לעשות הכל לעילוי נשמתו אתם צריכים להיות חזקים", אמר הגרי"ש לתלמידים ולבני המשפחה.  

הבחור חיים אהרן זק"ש ז"ל. צילום: באדיבות המצלם

אחריו ספד לו אביו, הרב הגאון רבי יונתן זק"ש, שפתח ואמר, "קשה לדבר בכלל, זה הניסיון הכי קשה אבל אני מקבל את זה באהבה הלוואי ונזכה, אנחנו קשורים לאבל של קרבן עולה וקרבן ציבור שהיה השבוע, צריך להיות עיוור איך שהקב"ה נוהג בנו. הקב"ה מקבל עכשיו נפש נקי וצדיק כפשוטו ממש, לא היה אדם שנתקל בארל'ה ולא ראה איזה בעל מידות טובות הוא היה, היה וותרן, בימים האחרונים הוא הגיע כל יום הביתה בצהריים וראה אצל השכנים משפחת וייס וראה איזה משניות שלא קיבלו והוא למד כל צהריים וגמר וסיים עוד מסכת, הוא אמר לי אבא אני רוצה לקבל על עצמי למוד את כל שישה סדרי משנה לעילוי נשמתו של ר' איציק וייס". 

"אנחנו מתפללים לפני הקב"ה שיחזק אותנו לקבל את זה כמו שהוא רוצה, אין שום מקרה בעולם" כאן פרץ האבא ובכי וביקש "ארל'ה אתה צדיק, היית אוהב שלום ורודף שלום ונזהרת ממחלוקת הוא היה בוכה שהוא היה שומע שיש מחלוקת, שכל אחד יתחזק לאהוב את השני הוא לא יכל להזיק לאף אחד, אם יש משהו שאפשר ללכת בדרכיו זה להיות אוהב שלום ורודף שלום גם עם השני הוא לא אותו דבר, אני מדבר פה גם לעצמי". 

את הספדו סיים "אנחנו מבקשים בתחנונים מהקב"ה שיאמר לצרותינו די, די, די, שיתן לנו כוח להתעורר בתשובה לעילוי נשמתו".

"ארל'ה תדע כמה הערצנו אותך אני מבקש בשמי ובשם אשתי האחים והאחיות וכל הקרובים אנחנו מבקשים ממך מחילה גמורה ארל'ה שלנו", סיים האב השכול כשהקהל גועה אחריו בבכי.   

חיים אהרן זק"ש ישיבת תפארת מרדכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד