י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תשלם מיליונים ללקוחותיה

לי אלבז נשלחה ל-22 שנות מאסר בארה"ב

22 שנות מאסר ו-28 מיליון דולר פיצוי, זה מה שנגזר על לי אלבז, צעירה ישראלית שהונתה אלפי לקוחות בעת שהיתה מנכ"לית חברת אופציות בינאריות | השופט: "מעשיה איבדו למשקיעים את חסכונות חייהם, בתיהם ואפילו פגעו בנישואיהם" | היא התייפחה לאורך הקראת גזר דינה

לי אלבז נשלחה ל-22 שנות מאסר בארה"ב
אילוסטרציה צילום: unsplash

לי אלבז, ישראלית לשעבר, נידונה בבית המשפט הפדרלי במרלינד, ל-22 שנות מאסר.

השופט אמר על אלבז, בת ה-38, כי "מעשיה איבדו למשקיעים את חסכונות חייהם, בתיהם ואפילו פגעו בנישואיהם, זה היה פשע משמעותי מאוד עם פגיעה משמעותית בקורבנות", אמר השופט.

לי אלבז, היתה מנכ"לית חברת האופציות הבינאריות הישראלית "יוקום" תקשורת לשעבר, והורשעה בהונאת משקיעים אמריקנים.

השופט הורה לאלבז לשלם 28 מיליון דולר לקורבנותיה, יש לרשויות 90 יום למצוא קורבנות נוספים, העלולים להעלות את סכום הקנס.

אלבז, שנמצאת בכלא מאז הרשעתה באוגוסט האחרון, הובאה לבית המשפט בסרבל כתום. היא התייפחה מדי פעם לאורך כל השימוע, ואחזה בזרועו של אחד מעורכי דינה כשהשופט הודיע ​​על גזר הדין.

היא הורשע בשלושה סעיפי הונאה, של קשירת קשר לביצוע הונאה, ביצוע הונאה מרחוק (Wire Fraud), וביצוע הונאה המכונה "אופציות בינאריות". בגין כל אחד משלושת הסעיפים שבהם הורשעה היא נשלחה ל-22 שנות מאסר.

לי היתה מנכ"לית חברת 'יוקום תקשורת', חברה בישראל, שפעלה בענף "האופציות הבינאריות", תובע משרד המשפטים, רוש אטקינסון, אמר כי אלבז הכשירה עובדים לשקר למשקיעים, וחישבו את הסיכויים שלהם להרוויח כסף. כל זה בהונאה גמורה.

"אין מצב שההונאה הזו התרחשה בלי לי אלבז", אמר אטקינסון. "כולם אמרו את אותם שקרים בדיוק, כי זה מה שגברת אלבז לימדה אותם לעשות".

אלבז היא אחת מ-15 נאשמים בתיק, מכתב האישום שהוגש בפברואר האחרון נגד תשעה נאשמים נוספים, עולה כי משקיעים הפסידו יותר מ-145 מיליון דולר ברחבי העולם, כולל אלפי קורבנות בארה"ב.

"איש כאן לארצה לעזור ללקוחות" אמר התובע אטקינסון, "הכל היה תוכנית לגנוב כסף" והוסיף כי לא ניתן לחשוב שאלבז לא ידעה מזה, "היא לא יכלה להחמיץ את ההונאה שהשתוללה במשרד שניהלה".

התובע הוסיף כי "לא יכולת לפספס את השקרים שנאמרו מדי יום מהמקום שבו ישבה גברת אלבז".

לי אלבז הונאת ענק עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד