ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עליית האנטישמיות בצרפת

1000 תלמידים עשו עלייה לישראל: "כולם צריכים לעזוב"

במסגרת פרויקט שיזמה הסוכנות היהודית עלו השבוע 1000 תלמידים יהודיים צרפתיים לישראל | מנהלי בתי ספר בצרפת: "כל היהודים צריכים לעזוב מכאן לישראל, צרפת כבר לא הבית שלנו, הדור הצעיר חייב לעשות זאת" 

1000 תלמידים עשו עלייה לישראל: "כולם צריכים לעזוב"
המראת מטוס. אילוסטרציה צילום: unsplash

על רקע עליית האנטישמיות בצרפת, יש דגש על עידוד תלמידים יהודים ללמוד בישראל לאחר שיסיימו לימודים בתיכון.

השבוע עלו 1000 תלמידים מבתי ספר יהודיים בצרפת, במסגרת פרויקט שיזם ואורגן על ידי הזרוע החינוכית של הסוכנות היהודית, התוכנית חושפת את המשתתפים בפני אוניברסיטאות ישראליות, הזדמנויות אקדמיות ואפשרויות לעלייה. המשתתפים גם מסיירים במדינה.

פאול פיטוסי, מנהל בית הספר יבנה בעיר מארסיי, הדגיש: "כל היהודים צריכים לעזוב מכאן לישראל, צרפת כבר לא הבית שלנו, הדור הצעיר חייב לעשות זאת, שתי הבנות שלי עלו לארץ ולומדות בבאר שבע, ואני מעודד את בתי השלישית לעשות את אותו הדבר". את הדברים פרסם האתר ג'רוזלם פוסט.

יוני אלימלך, סגן מנהל בית הספר "אוצר תורה" במחוז ה-13 בפריז, סיפר גם הוא על הרגשות הללו ואמר, "למרות שזה אולי נשמע מוזר, מבחינתנו העובדה שאנחנו מעודדים את החבר'ה שלנו לעלות לארץ היא טבעית לחלוטין. אני חושב שכל ילד או ילדה בגיל 18 שגרים בצרפת צריכים לעלות לישראל".

פיטוסי ואלימלך, שניהם נמצאים בטיול עם התלמידים בארץ, תיארו את עליית האנטישמיות בצרפת. "בגלל ההתקפות האנטישמיות הגוברות". אמר פיטוסי, הוא החליט "לא לאפשר לתלמידים לאכול או לקיים שיעורי ספורט מחוץ לבניין בית הספר, לעיתים קרובות נזרקים אבנים על תלמידים או שהם צועקים קריאות כמו 'יהודים מלוכלכים' לעברם", אמר.

אלימלך הוסיף כי רק בשבוע שעבר קיבל בית ספרו תלמיד שהועבר מבית ספר ציבורי ברובע ה-19 "בגלל התקפות אנטישמיות".

עלייה לישראל אנטישמיות בצרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד