כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"דורש בירור ובדיקה"

מכה לאוחנה: אורלי בן ארי ויתרה על התפקיד

אחרי מסע לחצים כבד שליווה את מינויה של אורלי בן ארי לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה, הודיעה בן ארי כי היא מוותרת על המינוי • "אינני מוכנה שעל גבי תיגרם למערכת המשפטית פגיעה נוספת"

מכה לאוחנה: אורלי בן ארי ויתרה על התפקיד
אוחנה ומנדלבליט צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המאבק על השליטה בפרקליטות המדינה: עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג, המועמדת של שר המשפטים אמיר אוחנה לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה במקומו של שי ניצן - הודיעה כי היא פורשת מהמירוץ. החלטתה של בן-ארי גינזבורג נחשפה לראשונה על ידי גיא פלג בחדשות 12.

"האווירה שנוצרה מאיימת לפגוע באמון הציבור בפרקליטות ולשחוק אותו עוד יותר" כתבה בן ארי לשר המשפטים אמיר אוחנה. "אינני מוכנה שעל גבי תיגרם למערכת המשפטית פגיעה נוספת. אי לכך, אני חוזרת בי מהסכמתי לעמוד בראש הפרקליטות היקרה לי כל כך".

מאז מינויה של בן ארי לתפקיד, שהוקפא על ידי בג"ץ בטרם טקס חילופי התפקיד, הופעלו על בן-ארי לחצים כבדים מצד גורמים בפרקליטות שלא לקחת על עצמה את התפקיד, כך פורסם בשבוע שעבר בגלובס.

"בימים האחרונים, אחרי כשלושה עשורים של עבודה מקצועית ומסורה בפרקליטות, אשר יקרה לי כל כך ובה אני מאמינה, מתנהל מחול שדים במערכת המשפט שבעל כורחי אני חלק ממנו", כתבה בן ארי במכתב שפרסם אביעד גליקמן.

"נבחרתי על ידי שר המשפטים, ואני סמוכה ובטוחה ביכולתי ובכישוריי למלא תפקיד זה בהצלחה. הניסיון להפוך את הבחירה לעניין פוליטי ולהציגו כחלק ממהלך שנועד לפגוע בשלטון החוק, או בעצמאות שיקול הדעת של הפרקליטות - הוא סותר את התנהלותי וערכיי מאז ומתמיד".

בסיום המכתב הוסיפה כי "למרות הזכות להוביל את הפרקליטות בתקופה רגישה זו, אני רואה לנכון להעדיף את טובת הציבור והאינטרס הציבורי על פני שאיפותיי האישיות. אני מודה לשר המשפטים על האמון שנתן בי".

בריאיון ל"פגוש את העיתונות", אמר השר אמיר אוחנה כי יש לבדוק את התנהלותה של הפרקליטות והלחצים שהופעלו בפרשה. "ברור שהיו לחצים כבדים והם הבשילו בסופו של דבר להחלטתה של אורלי, סוג של אקדח על השולחן", אמר.

"אני לא יודע מהו האקדח ומי הניח אותו בדיוק, אבל זה מצער אותי מאוד לראות שכך מתנהלת המערכת", הוסיף אוחנה לחדשות 12. "מצער אותי מאוד וגם דורש בעיניי בירור ובדיקה של האופן שבו מתנהלת המערכת".

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איציק שמולי, בתגובה להודעת עו"ד בן ארי: "החלטתה של עו"ד אורלי בן ארי ובעיקר נימוקיה מוכיחים יותר מכל עד כמה מדובר בפרקליטה ישרה ונבונה שטובת מערכת אכיפת החוק והמדינה כולה היא שעומדת לנגד עיניה. גם אם באיחור מדובר בהחלטה אצילית, חכמה ואמיצה".

אורלי בן-ארי שי ניצן אמיר אוחנה פרקליט המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד