כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

השרים החליטו: החוק הישראלי לא יוחל בשטחי יו"ש

ועדת השרים פסלה את הצעת ח"כ מירי רגב להחלת החוק הישראלי ביו"ש • תשעה הצביעו נגד, מרביתם לבקשת ראש הממשלה • המפסידות: ביתר, מודיעין עלית ועמנואל

מחוץ לחוק? ביתר עילית. צילום: ישראל ברדוגו
מחוץ לחוק? ביתר עילית. צילום: ישראל ברדוגו

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום (א) את הצעת החוק של ח"כ מירי רגב מהליכוד, להחיל את החוק הישראלי על כל הישובים בשטחי יהודה ושומרון.

רגב טענה כי החלת החוק תפתור בעיות רבות, ובכללן מאבקי הקרקעות האחרונים. "כך סוגיית הקרקעות הפרטיות תוסדר לאחת ולתמיד, ונאפשר שיפוי של המדינה לאלה הרואים עצמם כנפגעים. בג"ץ הוא לא הישות שצריכה לתת פיתרון להתיישבות", אמרה.

שר המשפטים יעקב נאמן הבהיר לרגב, כי הצעת חוק כזו דורשת תיאום מוקדם עם הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לדחות את ההצעה בחודש, ומשרגב סירבה לבקשה - הורה לשרים להתנגד ולהפיל אותה.

נאמן נלחץ כאשר התברר לו לפני ישיבת הוועדה כי 9 מתוך עשרת החברים מתכוונים לתמוך בהצעה. לכן, לאחר שרגב עמדה על שלה, לא נותר לו אלא לגייס את ראש הממשלה.

בהצבעה הסופית הפכו כמעט כל השרים את עמדתם: תשעה שרים התנגדו להצעת החוק ורק סטס מיסז'ניקוב תמך בה.

גדעון סער, יוסי פלד, דניאל הרשקוביץ', יולי אדלשטיין ושני שרי ש"ס חזרו בהם מהתמיכה והצביעו נגד ההצעה. אילו השר לביטחון פנים אהרונוביץ' יצא מן החדר במהלך ההצבעה.

אם החוק היה עובר את כל הליכי החקיקה, הייתה לו השפעה מיידית על הערים החרדיות ביתר עלית, מודיעין עלית, עמנואל וישובים חרדיים ביו"ש.
יישובים חוק שרים הצבעה שטחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד