כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האופוזיציה של פרץ

התנגדות להסכם עם עוצמה יהודית: "ללא ידעתי"

אחרי הדיל שרקם יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ כשסיכם על ריצה משותפת עם מפלגת עוצמה יהודית, אחד מחברי המפלגה תוקף את ההסכם.  "בשעה שחתרתי להסכם עם האיחוד הלאומי בעידוד הרב רפי פרץ, נחתם הסכם עם מפלגת עוצמה, שלא בידיעתי ולא על דעתי"

התנגדות להסכם עם עוצמה יהודית: "ללא ידעתי"
הרב רפי פרץ בכנס 'סרוגים' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר המהלך המבריק של השר הרב רפי פרץ, יושב ראש 'הבית היהודי' שרקם דיל עם יו"ר 'עוצמה יהודית' במסגרתו הם ירוצו במשותף -  חבר הבית היהודי יוצא נגד ההסכם.

חבר הכנסת מוטי יוגב תקף הערב (מוצאי שבת) את יו"ר המפלגה פרץ ואמר, כי "בשעה שחתרתי להסכם עם האיחוד הלאומי בעידוד הרב רפי פרץ, נחתם הסכם עם מפלגת עוצמה, שלא בידיעתי ולא על דעתי".

יוגב דורש לכנס "בדחיפות" את מרכז המפלגה כדי "לדון בהסכם ובאופן בחירת הרשימה, ומיזוג עם האיחוד הלאומי ולאפשר לציבור חברי הבית היהודי לקבל את ההכרעה. אנחנו מפלגה ציונית, דתית ודמוקרטית" הדגיש יוגב.

בתוך כך, יו"ר המפלגה שב וקרא עם צאת השבת לאיחוד מלא בין סיעות הימין, כשקרא לעורך האיחוד בצלאל סמוטריץ: "בואו ונסגור הסכם מיזוג מפלגות עוד היום כפי שהצענו. וכן קורא גם לשר נפתלי בנט להצטרף לאיחודים במפלגות מימין בליכוד".

"כמו בפעמים הקודמות" אמר פרץ, "גם בבחירות האלו יש אתגר גדול לפנינו. אני קשוב לרחשי הציבור ולכן פעלתי השבוע לקדם את איחוד מפלגות הימין והציונות הדתית. לוח הזמנים הקצר דרש מאיתנו לקבל החלטה לגבי האיחודים, ביום שישי עשינו את הצעד החשוב הראשון כשחתמנו על הליכה משותפת עם עוצמה יהודית אבל אני מדגיש שזה רק הצעד הראשון".

לדברי הרב פרץ, "הציונות הדתית צריכה לדעת ללכת בצורה מאוחדת תוך שמירה על הגוונים והשוני בתוכה״. עוד הבהיר, כי "האיחודים האלו נצרכים על מנת להציל את ממשלת הימין וגוש הימין כולו. אסור שבפעם הזאת יזרקו קולות ימין לפח, רק מיקסום של הקולות בימין יובילו להכרעה בבחירות הקרובות".

את קריאתו לסמוטריץ׳ סיים השר פרץ באומרו כי "צו השעה הוא הצלת הציונות הדתית הפוליטית וגוש הימין כולו. בלי האיחודים שעשינו ונעשה, גוש הימין כולו בסכנה. אני קורא לכל השותפים להצטרף מתחת לאלונקה וללכת יחד לניצחון".

הרב רפי פרץ הבית היהודי מוטי יוגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד