כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

קליפורניה בגירעון של 16 מיליארד דולר; צפויות העלאות מסים

המושל ג'רי בראון הודה בהודעה ביוטיוב בשבת כי הגירעון של קליפורניה גבוה מההערכות הקודמות

  • כ"ב אייר התשע"ב
מושל קליפורניה, ג'רי בראון. צילום: בלומברג
מושל קליפורניה, ג'רי בראון. צילום: בלומברג



מושל קליפורניה ג'רי בראון צפוי לחשוף היום תוכנית לצמצום הגירעון התקציבי של המדינה, לאחר שבסוף השבוע הודיע על גירעון גבוה מהצפוי בסך 16 מיליארד דולר. בראון, אשר נבחר למושל ב-2010 לאחר שהבטיח לטפל בגירעונות של המדינה, יציג היום תקציב מעודכן שצפוי לכלול העלאות מסים.

"אנחנו עדיין מתאוששים מהמיתון החמור ביותר מאז שנות ה-30", אמר בראון בסרטון שפורסם ביוטיוב ביום שבת, בו עדכן את תושבי המדינה כי הגירעון לשנה שמתחילה ביולי מוערך ב-16 מיליארד דולר, לעומת ההערכה הקודמת של 9 מיליארד דולר. "ההכנסות ממסים נמוכות מהצפוי והממשל הפדרלי ובתי המשפט אסרו עלינו להרוויח מיליארדי דולרים בקיצוצים תקציביים נחוצים".

בראון צפוי להעלות את מס הקניה של המדינה ל-7.5% לעומת 7.25%, ולהעלות את מס ההכנסה האישי למשתכרים החל מ-250 אלף דולר בשנה. המשתכרים מעל למיליון דולר יספגו העלאה של 3% במס ל-13.3%. באמצעות ההעלאות מקווה בראון לגייס 9 מיליארד דולר בשנת התקציב הבאה.

"מה שאני מציע זו לא תרופת פלא. אך היא תעשה הרבה על מנת לנקות את בלגאן התקציב של המדינה", אמר בראון ביום שבת. הוא הודה כי יהיה צורך בקיצוצים תקציביים נוספים, אך הוסיף כי "אנחנו לא יכולים למלא פער כזה גדול רק בקיצוצים מבלי לגרום נזק לבתי הספר שלנו".

קליפורניה, הכלכלה התשיעית בגודלה בעולם, איבדה יותר ממיליון משרות מאז שהחל המשבר בארה"ב ב-2007, ואיבדה 24% מהכנסותיה. המדינה מתקשה לסגור את הגירעון בין היתר בשל מערכת מיסוי שמגבילה את העלאת מס הרכוש ומחייבת רוב של שני שלישים בבית המחוקקים של המדינה על מנת לאשר העלאות נוספות. בארבע השנים האחרונות, המחוקקים בקליפורניה קיצצו הוצאות והעלו באופן זמני מסים כדי להיאבק בגירעונות שהסתכמו ביותר מ-100 מיליארד דולר.
קליפורניה חובות מיסים בראון כלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד