ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

טכנופיל: סקירת HTC One X

One X מבית HTC הוא מכשיר גדול, דק ושרירי, המצויד ברשימה ארוכה של תכונות חיוביות וחסרון מרכזי ומטריד - הוא לא נוח. עם זאת, הוא ככל הנראה מכשיר האנדרואיד הטוב ביותר. בינתיים

  • כ"ב אייר התשע"ב
HTC One X (במרכז) עם האחים הקטנים  צילום: HTC
HTC One X (במרכז) עם האחים הקטנים צילום: HTC



בשבועות האחרונים החל לצוץ בחנויות הייבוא המקביל בישראל מכשיר ה-One X של HTC, הסמארטפון הראשון בעל מעבד מרובע ליבות הנוחת בישראל, שהוצג בברצלונה לפני כחודשיים וחצי, והיצרנית הטייוואנית מקווה שישחק תפקיד מרכזי בהשבת תדמיתה כיצרנית הסמארטפונים היוקרתית שהיתה בעין ה-Windows Mobile.

מפרט

מעבד: דגם nVidia Tegra 3
ליבות: 4
מהירות: 1.5GHz
זיכרון: זיכרון עבודה 1GB
אחסון פנימי: 32GB
חריץ הרחבה: אין
מסך: סוג Super IPS LCD2
גודל: 4.7 אינצ'
רזולוציה: 720x1,280
צילום: חיישן אחורי 8 מגה-פיקסל
וידאו: Full HD 1,080p
חיישן קדמי: 1.3 מגה-פיקסל, וידאו ב-HD 720p
קישוריות: תקשורת סלולרית דור 3.75, מתאים לכל הרשתות בישראל
אינטרנט אלחוטי: WiFi a/b/g/n
תקשורת אלחוטית קצרת -טווח: בלוטות' 4.0, NFC
קישוריות פיזית: MicroUSB, אזניות
סוללה: קיבולת 1,800mAh
זמני סוללה מוצהרים: לא ידוע
מעטפת: הרכב פוליקרבונט ו-Gorilla Glass 2
משקל: 130 גרם
מימדים: 134.4x69.9x8.9 מ"מ

מבחוץ

HTC ידועה בעיצובים המוקפדים והחלקים שלה, שלא השתנו הרבה מאז מכשיריה הראשונים. למעשה, מדובר ביצרנית היחידה בעולם שיש לה פילוסופיה עיצובית ברורה העוברת כחוט השני בכל מכשיריה מיום היווסדה. גם ה-One X לא שונה במובן הזה. החלק האחורי של גופו מעוגל בכל הקצוות ועשוי מקשה אחת של פוליקרבונט (פלסטיק קשיח), ובחלקו הקדמי מתמזגים הפוליקרבונט והזכוכית המצפה את המסך בקימורים כמעט בלתי מורגשים. מעל המסך נמצאות שתי שורות של חריצים עגולים, המחפים על האפרכסת ונורת ההתראות, ולצידן המצלמה הקדמית לשיחות וידאו וצילום עצמי. בחלק התחתון שורת כפתורי מגע גדולים ונוחים יחסית לשימוש. בצד הימני נמצאים מקשי עוצמת השמע, ומולם בצד השמאלי שקע ההטענה - בחירת מיקום תמוהה אך לא מזיקה. מאחור נמצאת הבליטה המכילה את המצלמה הראשית, ומגרה זעירה לכרטיס מיקרו-SIM, ההופך פופולארי יותר ויותר בקרב יצרניות הסמארטפונים.

לעומת המראה הבולט של העיצוב, הארגונומיה שלו מענגת הרבה פחות. גודלו מקשה על השימוש ביד אחת, וגם צידיו החדים הדוקרים בכף היד ובפרקי האצבעות מעודדים אחיזה מאחור ביד אחת ושימוש במסך ביד השניה. גם הכפתורים, הרכים מדי ונוטים להילחץ מאליהם בכיס, אינם תורמים לחווית השימוש. הדבר אמור במיוחד לגבי כפתור ההדלקה/כיבוי/נעילה/פתיחה, הממוקם מעבר בצידו הקדמי של חודו העליון של המכשיר - רחוק מהאצבע ולא נוח.

מבפנים

לאחר ההתגברות על הקושי לאחוז ולהשתמש במכשיר באותה יד, מתגלה מכשיר שהשימוש בו מתמצה פחות או יותר במילה אחת: כיף. המעבד המהיר בן ארבע הליבות, בשילוב עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 4 ("קסטה"), יוצרים חווית שימוש חלקה וזורמת, המתחילה להזכיר את מערכות ההפעלה של אפל ומיקרוסופט. התגובות למגע חלקות ומדויקות, והמכשיר מבצע כל מטלה במהירות וביעילות. אולם, הוא נוטה להתחמם מהר מדי בשימוש ביכולות מתקדמות כגון צילום וידאו, גישה אלחוטית לאינטרנט וכו'.

ממשק ה-Sense 4 של HTC, המולבש על גבי המערכת, הוא אחד הממשקים היותר ידידותיים בעולם האנדרואיד, אם כי בגרסתו החדשה עבר דיאטה רצינית שנועדה למנוע צליעות שנגרמו ע"י עודף תכונות בגרסאות הקודמות. הממשק נעים מאוד לעין, ומכיל ווידג'טים ייחודיים רבים המקנים תחושה ש-HTC היא עדיין יצרנית האנדרואיד המשקיעה יותר מכולן בחווית המשתמש. אחת היכולות היותר מעניינות של החברה היא הוספה אוטומטית של ווידג'טים למסך הנעילה, כך שאם השארתם אפליקציית מוסיקה פועלת לא תצטרכו לפתוח את הנעילה כדי להעביר שיר או להשהות את הנגינה.

ביכולות הצילום של המכשיר הושקעה מחשבה רבה. איכות הצילום מעולה, בדומה למכשירי החברה מהשנה שעברה, אם כי איזון הצבעים בתנאי תאורה נמוכים או מלאכותיים מעט פגום. בנוסף, ממשק הצילום שופר, ונוספו לו יכולות כגון טעינה מהירה של המצלמה, המאפשרת לצלם תמונה ראשונה כשנייה לאחר הלחיצה על כפתור הפעלתה ויכולת לצלם תמונות סטילס תוך כדי הסרטת וידאו.

מאפיין ייחודי נוסף במכשיר הוא יכולות האודיו של מותג Beats by Dr. Dre, שנוספו לכל מכשירי סדרת One לאחר שהחברה הפכה לשותפה במותג. שיפור איכות הקול בהאזנה למוסיקה בעזרת האקוולייזר של המותג משמעותי מאוד, וניכר לאוזן גם בשימוש באזניות זולות בהרבה מאזניות המותג היקרות. מצער שהחברה ביטלה את שיתוף הפעולה וויתרה על המשך שילוב יכולות האודיו של המותג במכשיריה.

אורך נשימה

המכשיר מצויד בסוללה בעלת קיבולת גבוהה למדי, ובזכות המעבד מרובע הליבות, הכולל ליבה חמישית ייעודית המחלקת את המטלות בין ליבות העיבוד, הסוללה מנוצלת היטב. בשימוש ממוצע המכשיר החזיק כמעט שני ימי עבודה, וגם בשימוש כבד כמעט בלתי אפשרי היה לגרום לו להתחנן לחיבור לחשמל ביום עבודה אחד.

שורה תחתונה

מי שיש לו ידיים גדולות או יכולת הסתגלות מהירה למכשירים בגדלים מפלצתיים, יתקשה למצוא מכשיר טוב יותר - לפחות בזמן הקרוב. HTC הצליחה להקדים את מתחרותיה בהוצאת מכשיר מרובע ליבות, ועל כן צפויה לזכות בקהל רב מקרב המאמצים המהירים של הטכנולוגיה המהירה לא פחות. גם אלה הממהרים פחות אך לא אוהבים להישאר מאחור ימצאו תמורה מצוינת למחיר.

זמינות

המכשיר זמין כבר כשבועיים בייבוא מקביל ומחיריו נכון להיות נעים מ-3,300 שקל ומעלה. בימים הקרובים צפויה תחילת שיווקו ע"י היבואנית טאצ'-גרופ. במקביל, מעוניינות שלושת חברות הסלולר הגדולות בשיווקו, אך טרם החליטו סופית אם או מתי לעשות זאת.
htc סיקור גאדגט מכשיר סלולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד