כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מחקר בבריטניה קובע: "אמנסטי מפיץ אנטישמיות נגד ישראל"

הדו"ח חושף את פעילותם של 21 עובדים בכירים בארגון זכויות האדם הבינלאומי, שהביעו עמדות עוינות כלפי ישראל • סגן מנהל מחלקת המזרח התיכון בארגון: חבר לשעבר בגוף פלשתיני המזוהה עם ה-BDS, שהאשים את ישראל ברצח עם ובטיהור אתני. אמנסטי: "פועלים ללא משוא פנים"

מחקר בבריטניה קובע: "אמנסטי מפיץ אנטישמיות נגד ישראל"
רויטרס

הדו"ח חושף את פעילותם של 21 עובדים בכירים בארגון זכויות האדם הבינלאומי, שהביעו עמדות עוינות כלפי ישראל. סגן מנהל מחלקת המזרח התיכון בארגון: חבר לשעבר בגוף פלשתיני המזוהה עם ה-BDS, שהאשים את ישראל ברצח עם ובטיהור אתני. אמנסטי: "פועלים ללא משוא פנים". כך מפרסם הבוקר (א') כתב אירופה של "ישראל היום"-אלדד בק.

ארגון אמנסטי הבינלאומי הפך כלי להפצת שנאה ממוסדת ואנטישמית נגד ישראל ומקדם מדיניות העולה בקנה אחד עם מטרות ה־BDS, לאחר שעל חלקים מארגון זה השתלטו פעילים פלשתינים, המקורבים לרשות הפלשתינית ותומכים באופן פומבי בגופי טרור.

את הדברים קובע מחקר חדש שערך מומחה האנטישמיות הבריטי דיוויד קוליאר מטעם ארגון Jewish Human Rights Watch, שעומד להתפרסם השבוע. המחקר יועבר לבחינתן של רשויות אכיפת החוק הבריטיות, כדי שיבדקו אם אין בפעילות הארגון משום עבירה על החוק הבריטי.

משרדיו הראשיים של אמנסטי הבינלאומי ממוקמים בלונדון. הארגון, שהוקם ב־1961 כדי להגן על זכויות אדם ברחבי העולם, טוען שבשורותיו חברים כיום 7 מיליון איש ובכך הוא ארגון החברה האזרחית הגדול ביותר בעולם. הדו"ח, שעיקריו מתפרסמים כאן לראשונה, חושף הטיה אנטי־ישראלית קיצונית בקרב רבים מעובדיו של ארגון אמנסטי, ובהם עשרות שמכהנים בעמדות בכירות. לפי ממצאי הדו"ח, אמנסטי מעסיק אנשים שהם אוהדי טרור מוצהרים, ומסתמך על דיווחיהם לצורך אספקת מידע שמעצב דעת קהל.

קוליאר איתר, יועץ רשמי של אמנסטי, פרסם ציוצי תמיכה בארגון טרור וייעץ לפעילי טרור להסתיר מידע אמיתי על פעולותיהם כדי להגן על "ההתנגדות". הדו"ח קובע שאמנסטי גייס עובדים שידוע כי הם פעילים למען מטרה פוליטית מסוימת, באופן הסותר לחלוטין את עקרונות הניטרליות שאמורים לעמוד בבסיס עבודת הארגון.

מאמנסטי אינטרנשיונל נמסר ל"ישראל היום": "לא ראינו את הדו"ח המדובר ואין באפשרותנו להגיב לטענות הללו. אמנסטי אינטרנשיונל הוא ארגון עצמאי ונטול משוא פנים, שדבק בסטנדרטים הגבוהים ביותר של מחקר בכל עבודתו. כל תוצרי המחקר שאמנסטי אינטרנשיונל מוציא נתונים להליך קפדני של בחינה, לרבות שכבות רבות של אישורים על ידי מנהלי מחקרים ומומחים בתחומי המדיניות והחוק הבינלאומי. הארגון מחוייב לחשיפת הפרות של זכויות אדם ופגיעה בהן בכל מקום שבו הן מתקיימות ויוסיף לעשות זאת".

תקיפות אנטישמיות בריטניה אמנסטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד