י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נס מהלך

לאחר שהתמוטט: שמואל חיים שב לאיתנו

כחודשיים וחצי לאחר ששמואל חיים יגלניק התמוטט בשדה התעופה עם חזרתו מאומן, שם שהה בראש השנה, הוא קיים סעודת הודיה בה העלה על נס את פעילות חובש מד"א ישראל ויסבלום, שהציל את חייו

לאחר שהתמוטט: שמואל חיים שב לאיתנו
שמואל חיים יגלניק עם מציליו צילום: דוברות איחוד הצלה

כחודשיים וחצי לאחר ששמואל חיים יגלניק התמוטט בשדה התעופה עם חזרתו מאומן, שם שהה בראש השנה, הוא קיים סעודת הודיה בה העלה על נס את פעילות חובש מד"א ישראל ויסבלום ויוחאי שפירא חובש באיחוד הצלה, שהצילו את חייו.

כזכור, בבוקר ד' תשרי השנה, דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים' כי מעט לאחר השעה 8:00, התמוטט שמואל חיים בן ה-63 במפלס העליון בתחנת הרכבת בנמל התעופה בן גוריון. חובשים ופראמדיקים של מד"א יחד עם כונני איחוד הצלה העניקו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה מתקדמות שכללו מתן מספר מכות חשמל, וכאשר ליבו של הגבר שב לפעום הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא מונשם ובמצב קשה.

בשבוע האחרון, לאחר שהתאושש ושב לשגרת חייו, שמואל חיים יגלניק מירושלים, קיים סעודת הודיה על שובו לחיק משפחתו. יוחאי שפירא חובש באיחוד הצלה וחובש מד"א ישראל ויסבלום שביצעו בו החייאה, היו אורחי הכבוד.

יוחאי שפירא חובש באיחוד הצלה מסר: "להגיע לאירוע שכזה זה סגירת מעגל מרגשת. שמחתי לשמוע ולאחר מכן להיפגש עם הרב יגלניק ששב לאיתנו. אין ספק כי זה מהאירועים שנותנים לי את החשק והעידוד להמשיך לצאת להציל חיים 24 שעות ביממה בהתנדבות ובמהירות האפשרית".

ויסבלום גולל בפני המשתתפים את מה שקרה בעת שנחת בארץ עם שובו מאומן שבאוקראינה. "מיהרתי לתחנת הרכבת על מנת לנסוע לביתי שבחיפה, ומיד כשנכנסתי לתחנה ראיתי גבר שוכב מחוסר הכרה ואדם שהיה בסמוך אליו ביצע בו פעולות החייאה בסיסיות" סיפר חובש רפואת חירום במד"א ישראל ויסבלום, "ביצעתי תשאול ראשוני כדי להבין מה קרה ונאמר לי שהוא התמוטט ממש שניות בודדות לפני שהגעתי".

ויסבלום הוסיף ותיאר, "תוך כדי שאני מבצע עיסויי חזה הנחתי את האנשים במקום להביא מכשיר דפיברילטור. חיברתי את המכשיר, נתתי לו מכת חשמל והמשכתי בביצוע פעולות ההחייאה. לאחר זמן קצר הגיעו למקום צוותים נוספים של מד"א, והמשכנו בפעולות מצילות החיים. העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ, הוא הורדם והונשם ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו יציב".

"קשה לי להסביר עד כמה מרגש היה לפגוש אותו פחות משלושה חודשים אחר כך, בסעודת ההודיה, כשהוא עומד על הרגליים ובמצב טוב. הכרת התודה של שמואל חיים איננה מובנת מאליה, ונותנת לי הרבה מאוד כוחות", סיים את דבריו.

יגלניק הגיב בהתרגשות, "השם שלח אליי את חובש מד"א ישראל ויסבלום שיציל אותי ויחזיר אותי לחיים. לישראל היה חלק מאוד גדול בנס שקרה לי, ואני תמיד אהיה אסיר תודה לו".

החייאה מוצלחת ראש השנה באומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד