י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ארונה בא

מכניסת האורחים ממנהטן הלכה לבית עולמה

הלכה לעולמה האישה החשובה מרת פרימט ברמן - אקרמן ע"ה, שהתגוררה במנהטן וקרית אתא והכניסה אורחים רבים לביתה. הלוויתה הערב בקרית אתא, שם תיטמן סמוך לבעל ה'עטרת משה' ממאקאווא

מכניסת האורחים ממנהטן הלכה לבית עולמה
נר צילום: pexels

ברוך דיין האמת: מארה"ב הגיעה הבשורה המרה על פטירתה של האישה החשובה, אשת החסד, מרת פרימט ברמן - אקרמן ע"ה, שנפטרה בשבת קודש בשיבה טובה והיא בת 92 בפטירתה.

המנוחה ע"ה נולדה לאביה הר"ר יונה יעקב רוט מחשובי העיר ברעזנא. בבית זה גדלה וספגה את תורת החסד, ובכוח זה חינכה את צאצאיה לאורך ימים ושנים.

היא עברה את מאורעות השואה האיומה כאשר איבדה את כל משפחתה, הוריה ואחיה, ונשארה אוד מוצל מאש מתוך כל המשפחה. מיד לאחר השואה הקימה את ביתה עם ש"ב הרב יצחק זאב ברמן ז"ל, והם עברו לארצות הברית.

בשנים הראשונות, מיד לאחר השואה האיומה, ביתם היה בית של חסד ועבודת ה'. למגינת ליבה נפטר עליה בדמי ימיה בעלה הר"ר יצחק זאב ז"ל, כאשר נשארו בבית שני יתומים קטנים ורכים, בניה הרב יונה יעקב מקרית אתא – חיפה והרב חיים צבי ממונטריאול.

אך למרות הצער והתלאות הרבות שעברה, לא איבדה משמחת ליבה, והקימה שוב ביתה עם הרה"ח עזריאל חיים אקרמן ז"ל שו"ב, ומתלמידי הרבי בעל המנחת אלעזר ממונקאטש זיע"א. ביתם היה מבתי היהודים הראשונים שבשכונת איסט סייד שבמנהטן, בית של הכנסת אורחים, ומידי שבת בשבתו סעדו על שולחנם ראשי ישיבות, משולחים, ועשרות אנשים נדחי וגלמודי ישראל ופליטי השואה האיומה.

בבית זה גדלו וחינכו את צאצאיהם יחדיו לתורה, גמילות חסדים והכנסת אורחים, בדרך החסידות, וקול השירה והזמרה היה נשמע בבית זה. 

בשנת תשמ"ג עלו לחון את עפרה של ארץ ישראל, והתיישבו בקרית אתא, שם המשיכו במעשי החסד שלהם. ברבות השנים חזרו לגור בארצות הברית, והמנוחה הייתה מתנדבת קבועה בחברת ביקור חולים, וסועדת אנשי חולי ומרפא בבית האבות אשל אברהם.

זכתה ויצאה נשמתה בשיבה טובה, בשבת קודש, בטהרה ובמיתת נשיקה, כאשר בנה הרה"ג אברהם יוסף נמצא יחד עם מנין אנשים סביב מיטתה. 

השאירה אחריה את בנה, הרב יונה יעקב ברמן מאנשי החסד, ורב בית הכנסת היכל שלמה במשך שנים רבות בקרית אתא, בנה הר"ר חיים צבי מחשובי אנשי הכשרות במונטריאול, ובנה הרה"ג אברהם יוסף אב"י בארה"ב, ומחשובי תלמידי העטרת משה ממאקאווא זיע"א וכן משפחה ברוכה של דורות ישרים מבורכים ההולכים בדרך ישראל סבא.

ארונה יגיע היום אחה"צ בטיסת 'אל על' לישראל, והלווייתה הערב יום ראשון בשעה 22:30 בלילה בבית החיים הישן בקרית אתא, שם תיטמן סמוך ונראה לאהל בית מאקאווא.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים

נפטרה קרית אתא מנהטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד