י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צפו בתיעוד

'הפלג הירושלמי' זעק בשערי הכלא הצבאי: "טומבק כולנו איתך" 

אלפים מאנשי הפלג הירושלמי הגיעו אמש לשערי כלא 4 כדי להביע תמיכה באברך יהודה טומבק השרוי במאסר לאחר שלא התייצב כלל בלשכת הגיוס כהוראת מרן הגר"ש אויערבאך זצ"ל ועניינו נידון בימים אלו בבית המשפט הצבאי • במהלך האירוע יצאו ההמונים בשירה וריקודים • צפו

'הפלג הירושלמי' זעק בשערי הכלא הצבאי: "טומבק כולנו איתך" 
הפלג הירושלמי תומך בטומבק צילום: רונן שטלצר

אלפים הגיעו אמש מוצאי שבת לשערי כלא 4 שבצריפין, באירוע שאורגן על ידי הוועדה להצלת עולם התורה של הפלג הירושלמי, כדי להזדהות עם האברך יהודה טומבק השרוי במאסר לאחר שלא התייצב כלל בלשכת הגיוס כהוראת מרן הגר"ש אויערבאך זצ"ל, ועניינו נידון בימים אלו בבית המשפט הצבאי.

בעצרת הענק שהתקיימה אמש נשאו דברים אביו של העצור הרב אברהם טומבק וכן חמיו הגאון רבי צבי וידר ראש ישיבת מעלות התורה ורב הקהילה החרדית בקרית יובל.

האירוע כולו אורגן כאמור על ידי הוועדה להצלת עולם התורה - הגוף שנוסד על ידי מרן הגר"ש אויערבך זצ"ל לטפל בכל ההשלכות מחוק הגיוס ואיסור ההתייצבות מטעמו בלשכות הגיוס.

את האירוע הנחה דובר הוועדה הרב אברהם מנקס, שזעק בסיום דבריו ביחד עם כל הקהל "יהודה טומבק כוחנו איתך“. ועשרות אוטובוסים הביאו את האלפים מכל הריכוזים החרדים.

במהלך האירוע יצאו ההמונים בשירה וריקודים לצלילי התזמורת לחיזוק העצור כאשר רמקולים העבירו את הנאומים והריקודים ממש סמוך לחומות הכלא כדי שהאברך העצור ישמע את דברי החיזוק.

בתוך כך בסוף השבוע שלח מנהיג הפלג הירושלמי הגאון רבי אשר דויטש מראשי ישיבת פוניבז', מכתב חיזוק נדיר לאברך העצור עקב כך שלא התייצב בלשכת הגיוס.

במכתבו כתב הגר"א דויטש: "לכבוד הרב יהודה טומבק שליט"א. שלום ורב ברכה. עם כל ציבור בני התורה מצטער אני על סבלך בשבתך בכלא, אבל צער זה מלווה בשמחה והערכה על עוז רוחך ונכונותך לסבול את עול הכלא לקדש שם שמים. אשריך ואשרי חלקך, על ידך יראו שונאנו ורודפי עולם התורה כי בדרך התורה נלך במסירות נפש ולא נטה ימין ושמאל".

"הנה קרבו ימי החנוכה בהם אנו מזכירים את גבורת החשמונאים - גבורת הנפש לעמוד בפרץ כחומה בצורה מעטים מול רבים וגו' נגד היוונים והמתיוונים, אשרינו שזכינו לבני עליה כמותך הממשיכים בדרכם".

ברכתי ברכת כהן הדיוט שבזכות עמידתך האיתנה על קדשי ד' תזכה לס"ד בכל עניניך, לעליה בתורה ויר"ש ובנהורא מעליא ובריות גופא לאורך ימים ושנים.

אחת היא הברכה לרעיתך שתחי' לאוי"ט שהיא שותפה לצער ולמסירות הנפש לכבוד ד' ותורתו.

יחזקכם הקב"ה ותזכו להמשיך בדרככם ולגדל צאצאיכם בדרך התורה והיראה ולרב נחת מהם. אך טוב וחסד ירדפוכם כל ימיכם לאורך ימים ותתברכו בכל מילי דמיטב.

הכו"ח בציפיה שיצילך הקב"ה מיד רודפיך אשר הכהן דויטש.

הפלג הירושלמי כלא 4 עריק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד