י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הקרב האחרון

פרקליט נתניהו נגד הדלפת התיעוד מהמשטרה

עו"ד יוסי כהן, פרקליטם של בני הזוג נתניהו, שיגר מכתב ביום שישי האחורן ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט בו הוא מביע תרעומת על קטעי וידאו שהוצגו בתוכנית של 'חדשות 13' ובהם נראים החוקרים בביתו של נתניהו • "מדובר בהדלפה אסורה על-ידי רשויות החוק"

פרקליט נתניהו נגד הדלפת התיעוד מהמשטרה
החוקרים בבית נתניהו צילום: צילום מסך

עו"ד יוסי כהן, פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, פנה ביום שישי במכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בעניין מה שהגדיר כ"המשך מסע ההדלפות כנגד ראש הממשלה ורעייתו".

המכתב מתייחס לתכנית של 'חדשות 13' בשם "נתניהו, הקרב האחרון", פרויקט תיעודי של אריק וייס המציג קטעי ארכיון מהשנים הראשונות של בנימין נתניהו כראש הממשלה. "מעבר להדלפת התכנים המכפישים והפוגעניים השגרתיים בתקשורת כנגד מרשיי, המבוססים בעיקרם על חומרים מודלפים מגורמי האכיפה, שעד כה לא נעשה על ידכם כל מהלך משמעותי למונען, שודרו במהלך התכנית במשך דקות ארוכות, צילומי וידאו מתוך ביתם הפרטי של מרשיי" כתב עו"ד כהן, צילומי הווידאו נעשו במהלך חיפוש משטרתי בביתה של משפחת נתניהו".

"התיעוד החזותי נעשה תוך העמדת תפאורה מכוונת, על מנת לפגוע, להשפיל ולבזות את מרשיי. בצילומים נראה מרשי כשהוא יושב ומשוחח בטלפון בחדר המגורים שבמרכזו ערימת ארגזים גדולה, מבלי שניתן לדעת מהי תכולתם האמיתית. לאחר מכן עוברת המצלמה לניידת משטרה מוקפת בשוטרים רבים שמעמיסים ארגזים המכילים כביכול 'מתנות אסורות'".

"לא יכולה להיות מחלוקת שהצילומים הנ"ל נעשו על ידי חוקרי משטרת ישראל שתיעדו את החקירה במצלמת וידאו. נזכיר שבאותה שנה (1999) טרם צוידו כל הטלפונים הניידים במצלמות. תוצרי הצילום היו אך ורק בידי השוטרים, שכן רק הם נכחו באירוע המדובר".

"גם לא יכולה להיות מחלוקת כי מדובר בהדלפה אסורה על-ידי רשויות החוק" כותב כהן ומוסיף כי "אי אפשר לטעון ברצינות שמרשיי או מייצגיהם הם אלה שייזמו הדלפה שפוגעת בהם עצמם, כפי שנרמז על ידך או מי מטעמך בעבר. הדלפת צילומים מתוך ביתם של מרשיי דווקא בתקופת בחירות נעשתה בכוונת מכוון כדי לפגוע בהם" כותב עו"ד יוסי כהן ומדגיש כי "הדלפת חומרי חקירה על ידי עובדי ציבור היא עבירה פלילית ומשמעתית כאחת. אבל כשההדלפות הפליליות והמכפישות באות בשיטפון כה עצום וחסר תקדים, יש כאן חציית גבול נוספת".

"שטף ההדלפות המתוזמנות נועד להעתיק את זירת המחלוקות המשפטיות מהמוסדות המוסמכים לאמצעי התקשורת. זהו ניסיון לערוך למרשיי משפט שדה באמצעות הדלפות לאמצעי תקשורת עוינים כדי להטות את דעת הקהל נגדם" נטען במכתב. "החלטתכם שלא לקיים חקירה פלילית על הדלפות חומרי חקירה מתיקי ראש הממשלה, אינה מקובלת כלל ועיקר. היא סותרת את עמדת משרדך בתיקים אחרים, בהם ניהלתם קרב איתנים כנגד פרסומם של חומרי חקירה".

עוד כותב עו"ד כהן כי התעלמות היועמ"ש "מההדלפות המסיביות שנעשו נגד משיי, מבלי שגיניתם ולו פעם אחת מהן ומבלי שהודעתם ברבים על כוונתכם לבער אותן, משדרת לציבור ובעיקר לפרקליטות ולמשטרה, כי דמם של מרשיי מותר".

הדלפה הדלפה מחקירה הדלפה לתקשורת בנימין נתניהו עו"ד יוסי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד