י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לאחר מחלה קשה • ח"כ גדעון עזרא הלך לעולמו

גדעון עזרא, חבר כנסת מטעם מפלגת קדימה הלך לעולמו • כיהן בתפקידים בכירים בשב"כ ובממשלות ישראל • לפני כשנתיים חלה והקדיש את זמנו למלחמה בעישון

גדעון עזרא. פלאש90
גדעון עזרא. פלאש90



גדעון עזרא, חבר כנסת מטעם תנועת קדימה, בעברו שר וסגן ראש השב"כ, הלך לעולמו בגיל 74.

הוא מת היום לפנות בוקר (חמישי) בבית החולים אחרי מאבק ממושך בסרטן הריאות.

הלווייתו תיערך בשעה 16:00 ביישובבו הוא מתגורר, כוכב יאיר.

לפני מספר שבועות שב לביתו לאחר סדרת טחפולים ממושכת ונראה היה שמצבו משתפר. אך אמש מצבו הדרדר והוא נפטר.

שאול מופז יו"ר קדימה ספד לעזרא: "אנו נפרדים בצער רב מחבר, מלוחם אמיץ, איש ארץ ישראל שנלחם כל חייו על תקומת הארץ, חבר אמת ושותף לדרך ולעשייה.

"גדעון ידע תמיד לעמוד על עקרונותיו וערכיו ולאורם פעל לאורך כל שנות חייו. גדעון דאג להגיע למשכן הכנסת גם כשמצבו הבריאותי התערער והמשיך להיות מעורב ולהתעניין בנעשה עד יומו האחרון - מעולם לא ויתר - כי כזה היה וכך פעל כל חייו. דוגמה ומופת לכולנו".

גם יו"ר קדימה לשעבר, ציפי לבני, הספידה את עזרא: "גדעון היה מהטובים שידעה הפוליטיקה הישראלית. אדם שתוכו כברו, דובר אמת וישר דרך".

נשיא המדינה, שמעון פרס, ספד לח"כ עזרא ואמר כי"גדעון עזרא דיבר ישר לעיניים וחדר ישר ללב. אזכור אותו תמיד כחבר וכידיד.עזרא תרם תרומה ייחודית לבטחון ישראל, היה חבר בין חברים וישר דרך בכל מסלולי חייו. הוא חש בעומקי ליבו כמשרת ציבור ללא פניות וללא הנחות והצטיין בתפקידיו בשב״כ ובתפקידיו הציבוריים. יהי זכרו ברוך״

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע צער עמוק על פטירתו של עזרא. "גדעון שירת נאמנה את ארץ ישראל במשך כל חייו. תרומתו לבטחון המדינה הייתה גדולה, וברובה הגדול תישאר עלומה בשל חשאיותה. רעייתי ואני שולחים תנחומים לרעייתו ובני משפחתו, יהי זכרו ברוך".

יו''ר הכנסת ספד אף הוא למנוח. "הלך מאתנו גדעון עזרא, גיבור ישראל ומשרת מדינה מסור. איש יוצא דופן שפיו ולבו שווים, שלא היסס לומר את האמת שלו גם כשצרמה באוזני רבים, ולא הצניע את דעותיו הנוקבות משיקולים פוליטיים. בכל תפקיד שבו שירת ניצח, והיום נגאל מייסוריו, לאחר שכוחו לא עמד לו מול מחלתו. גדעון ייזכר כלוחם אמיץ ששירת את עמו לאורך תקופת חייו, שנולד בירושלים, קיים את שליחותו בירושלים ולחם למענה".

מהשב"כ לקדימה

עזרא הצטרף בשנת 1962 באגף המבצעים של שירות הביטחון הכללי והיה סגן ראש השב"כ. בין השנים 1955-1958.

לאחר מלחמת ששת הימים שימש עזרא כרכז ואחראי נפה ברמאללה. בשנים 1974-1976 הוא עבר למוסד לתמודיעין ותפקידים מיוחדים, ונשלח לאירופה. לאחר שובו, מונה למנהל מחלקה לערביי הצפון ולאחר מכן פיקד על מרחב צפון ולבנון.

בשנת 1994 מונה לסגן ראש השב"כ. עם פרישתו מהשב"כ מונה ליועץ לענייני טרור לשר לביטחון פנים דאז, משה שחל, ושימש גם כמנכ"ל חברת "איתוראן".

הוא נבחר בפעם הראשונה לכנסת בשנת 1996 מטעם הליכוד וכיהן בה ברציפות מאז. כעבור חמש שנים התקדם עזרא בעולם הפוליטי ומונה על ידי ראש הממשלה אריאל שרון לסגן השר לביטחון פנים. בשנת 2003, לאחר בחירתו השנייה של שרון לראשות הממשלה, הוא מונה לשר ללא תיק וביוני 2004, לשר התיירות. כעבור חצי שנה הוא קודם לתפקיד השר לביטחון פנים.

עם הקמת קדימה פרש עזרא עם שרון למפלגה החדשה וכעבור חודשיים נוסף על תפקידיו גם תיק הגנת הסביבה. בממשלת אולמרט כיהן כשר להגנת הסביבה.

בשנת 2010 הוא אובחן כחולה בסרטן הריאות. מאז הקדיש את זמנו למלחמה בעישון.

את מקומו של עזרא בכנסת בסיעת קדימה ימלא אכרם חסון, לשעבר נשיא מכללת הכרמל וראש עיריית עיר כרמל.
גדעון עזרא סרטן חבר כנסת קדימה מופז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד