י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתיחות בגבול הצפוני?

דיווחים: ישראל שיגרה טילים לכיוון סוריה

כלי התקשורת הרשמיים בסוריה דיווחו אתמול אחרי השעה 23:00 כי מערכות הנ"מ של צבא סוריה יירטו טילים ששוגרו מכיוון ישראל • הטילים כוונו לעבר יעדים של המשטר הסורי ושל המיליציות האיראניות

דיווחים: ישראל שיגרה טילים לכיוון סוריה
צילומסך

כלי התקשורת הרשמיים בסוריה דיווחו אתמול (ראשון) אחרי השעה 23:00 כי מערכות הנ"מ של צבא סוריה יירטו טילים ששוגרו מכיוון ישראל.

בהמשך דווח כי אחד הטילים נפל באזור עקרבא, דרומית מזרחית לבירה דמשק; מדובר באזור שהותקף על ידי ישראל בחודש אוגוסט כדי לסכל את מתקפת רחפני הנפץ שאיראן תכננה משם נגד ישראל.

לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם, שלושה פיצוצים לפחות נשמעו באזור דמשק ופרבריה ובפרט באזור א-סיידה זיינב, בחלק הדרומי של הבירה (אזור שבו שוכן אתר קדוש לעדה השיעית). לפי הדיווח של מרכזהמעקב הסורי, הטילים שישראל שיגרה כוונו לעבר יעדים של המשטר הסורי ושל המיליציות האיראניות במרחב של דמשק.

טרם דווח על נפגעים או על נזקים בתקיפה. בלבנון דווח זמן קצר לפני התקיפה על גיחות של חיל האוויר הישראלי בדרום לבנון ולרשתות החברתיות הועלו תיעודים כביכול של שיגור הטילים מכלי הטיס משטח לבנון לעבר יעדם בסוריה. שעה קלה לפני כן דיווחה הטלוויזיה הסורית על מתקפת רחפנים נרחבת שכללה את את שדה התעופה הצבאי בעיר חמה ובעיר ג'בלה במחוז לטקיה במערב סוריה.

מערכות הנ"מ הסוריות הופעלו כדי לסכל את מתקפת הרחפנים שבכלי תקשורת המזוהים עם המשטר יוחסה למורדים. את הדברים פרסם רועי קייס כתב לענייני ערבים של כאן 11.

עוד דווח, כי העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המזוהה עם חיזבאללה מדווח מפי מקורות בשטח בסוריה כי לא היו הרוגים בתקיפה הישראלית הלילה באזור דמשק ונגרמו נזקים בלבד. לפי הדיווח, יעדי התקיפה היו כמה מחסני תחמושת צבאית באזור א-סיידה זיינב, בחלק הדרומי של הבירה. עוד דווח כי התקיפה נעשתה בשני גלים – גל אחד של שיגור ארבעה טילים מחופי לבנון לעבר המרחב האווירי הסורי. בגל השני שוגרו טילים מרמת הגולן.

סוריה שיגור טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד