ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"נמנע אסון גדול"

בנר ראשון: שריפה אדירה כילתה את הישיבה כמעט לחלוטין • צפו

שריפה אדירה כילתה אמש כמעט לחלוטין את ישיבת לוצרן בקנווי איילנד • ספרי תורה, תפילין וספרי קודש נהרסו • בחסדי השם לא דווח על נפגעים בקרב תלמידי הישיבה - וזאת בעקבות ששהו באותו הזמן במסיבת חנוכה אצל ראש הישיבה • צפו בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים'

בנר ראשון: שריפה אדירה כילתה את הישיבה כמעט לחלוטין • צפו
כוחות הכיבוי לצד השריפה צילום: באדיבות המצלם

אמש (ראשון), בסביבות השעה 21:00, כילתה שריפה אדירה כמעט לחלוטין את ישיבת לוצרן בקנווי איילנד שבמחוז אסקס, הסמוך ללונדון. ספרי תורה, תפילין וספרי קודש נהרסו. בחסדי השם לא דווח על נפגעים בקרב תלמידי הישיבה. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בדיוק בזמן שפרצה השריפה בחורי הישיבה היו במסיבת חנוכה שנערכה בביתו של ראש הישיבה, הרב משה קופלמן. בכך נמנע אסון גדול.

הפנימייה, יחד עם כל חפצי הבחורים, נהרסה. הבחורים הלומדים בישיבה, כמאה במספר, נסעו ללונדון אתמול, לאחר שלא היה שייך להישאר במקום. לא ברור מתי הם יוכלו לשוב לישיבה.

ישנם דיווחים סותרים לגבי מה בדיוק נהרס או נפגע. עדיין לא ברור מה ניצל מהמקום. עקב השעה המוקדמת באנגליה (שעתיים אחורה), לא ברור עדיין כמה ספרי תורה נהרסו וכמה "רק" ניזוקו ואפשר לתקנם. כמו כן, לא ידוע מה מצבם של התפילין וספרי הקודש, אך חלקם ניזוקו בצורה קשה מאד. 

הישיבה עולה בלהבות. צילום: באדיבות המצלם

לדברי כוחות הכיבוי המקומיים, שעמלו קשה כדי לכבות את השריפה, לא ברור עדיין איך היא פרצה. מטעמם נמסר כי, "כוחות כיבוי נקראו לשריפה בבניין הישיבה, עם הגעת הכבאים השריפה השתוללה בתוך המבנה, המשמש בעיקר כמרכז אמונה חינוכי (בית המדרש)".

עוד נמסר כי, "צוותי הכיבוי פעלו במהירות כדי להכניע את האש ולהביא אותה לשליטה, הן בגובה הקרקע והן מלמעלה. בשעה 23.15 דיווח מפקד האירוע כי השריפה כובתה, וצוותי כיבוי בדקו אחר נקודות אחרונות חמות. כוחות הכיבוי עבדו יחד עם הקהילה היהודית בכדי להציל בבטחה פריטים מהבניין. הבניין כולו ספג נזק משמעותי מהשריפה. הכבאים יבצעו חקירה בכדי לקבוע את סיבת השריפה".

'בחדרי חרדים' יוסיף לעקוב ולעדכן

צילום: באדיבות המצלם

לוצרן שריפה לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד