ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אהרונוביץ': הדרג המדיני לא מתערב בהפגנות

השר לבטחון פנים השיב לשאילתה בנושא ההפגנות המתחדשות של מחאת הקיץ • "בדרך כלל המשטרה דוברת אמת. אין שום סיכוי שהייתה הנחיה למנוע מחאה"

השר אהרונוביץ'. צילום: פלאש 90
השר אהרונוביץ'. צילום: פלאש 90

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו), השיב לשאילתה דחופה של ח"כ גאלב מג'אדלה (העבודה) בנושא מעצרי העיתונאים והמפגינים בשתי הפגנות בתל אביב ואמר: "לי אין את האינפורמציה לומר מי צודק. אני מסתמך על נתוני המשטרה שעוברים במסננת של המטה הארצי ומגיעים אליי. יש שתי גרסאות, גרסה אחת שאומרת שהיו התפרעויות, ניבולי פה, ויש גרסה שאומרת סך הכול ירדנו מהמדרכה וגם אם לא היה רישיון לא נורא, יש לאפשר חסימת צירים, התפרעויות ועוד".

אהרונוביץ' הגיב לאזכורי הח"כים את המקרה שארע בשבוע הקודם בבאר שבע ואמר: "ב99.9% המשטרה דוברת אמת. באחריות, לגבי המקרה שהוזכר בבאר שבע, השר לביטחון פנים אמר פה שצריך לבדוק מה קרה בבאר שבע ולא להסתמך על העדויות שהיו שם, ועובדה שהשר צדק והייתה תקלה חמורה מאוד. מפה להגיד שהמשטרה לא דוברת אמת ומעבירים דיווחי שקר לשר - תיזהרו בלשונכם. היו בהפגנות עשרות או מאות שוטרים וגם קצינים בכירים ויש להם תיאור הפוך משלכם. אני משוכנע ומגבה אותם בצורה מוחלטת על עבודתם המורכבת. יש גם חריגים בקצה וצריך לטפל בהם".

אהרונוביץ' אמר עוד: "אעביר את המסרים והבקשות שלכם למפקד המרחב ומפקד המחוז. עבודת המשטרה נעשית ללא משוא פנים, בצורה הגונה, ישרה, מורכבת מאוד עם בעיות לא פשוטות. אני מצפה מהח"כים לתת גיבוי לעבודת המשטרה שנקרעת ועושה עבודת קודש וצריך להמשיך לחזק אותה. הצעתי בישיבת הממשלה האחרונה 10,000 שוטרים, צריך לתגבר את המשטרה אבל זו לא סיבה שלא יהיה ביטחון אישי ברחובות. חופש הפגנה ומחאה צריך לאפשר ואם היו תקלות אני אבדוק אותם".

אהרונוביץ' התייחס לטענת הח"כים לפיה נאמר למפגינים: "לא נאפשר עוד קיץ של מחאה", ואמר: "אם מישהו מהח"כים מעלה רעיון סהרורי שהשר או הדרג המדיני מעליי מנחה לפזר, לעצור או כל דבר, תוציאו את זה מהראש, אלה דברים חמורים, לא קיימים ולא יהיו קיימים לא אצלי ולא אחריי. ההנחיות הן ברורות למשטרה".
אהרונוביץ מגדאלה מפגינים חסימת צירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד