י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קרבות ב'כסא רחמים'

מאחורי הקלעים: הפרסה של ביבי, הזימון של סער והדילמה שאחרי

הקרב על קולות מתפקדי 'כסא רחמים': ראש הממשלה נתניהו והמועמד שמנגד גדעון סער, נאבקים על קולותיהם של אנשי מוסדות 'כסא רחמים' • מה גרם לנתניהו לעשות פרסה אחרי שהשב"כ כבר הכין את השטח לביקורו? • מה הביא את גדעון סער? • 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא

מאחורי הקלעים: הפרסה של ביבי, הזימון של סער והדילמה שאחרי
הגאון רבי מאיר מאזוז צילום: פלאש 90

לראש ישיבת 'כסא רחמים', הגר"מ מזוז, ישנם בין 5,000 ל-7,000 מתפקדי ליכוד. מה שהוביל אליו הן את ראש הממשלה בנימין נתניהו והן את המועמד שמנגד גדעון סער, לביקורים נדירים במעונו כדי לזכות בתמיכתו של ראש ישיבה. 

ביום רביעי השבוע הגיעו מאבטחי השב"כ בשעות הערב אל מוסדות 'כסא רחמים' בבני ברק והחלו להכין את השטח לביקורו של נתניהו. מהר מאוד הגיעו מאות סקרנים וגם הפרסומים על כוונת ראש הממשלה להגיע למעונו של ראש הישיבה החלו צצים וגררו אחריהם סקרנים רבים לאזור. אולם למרות שנתניהו כבר היה בתוך העיר מרחק רחוב אחד מהישיבה, הוא החליט לחזור לפתע על צעדיו ויצא מבני ברק.

ב'כסא רחמים' טוענים היום, כי פרסום היתר וההמולה סביב הביקור הם שגרמו לביטול הביקור ביום רביעי. אלא שגורמים בלשכת נתניהו אומרים היום ל'בחדרי חרדים', כי "הביטול נבע בעקבות הפרת ההסכם על ידי הישיבה. לדבריהם, סוכם כי רק חבר הכנסת שלמה קרעי ישתתף במפגש ואילו לנתניהו נודע כי בבית ממתין לו גם אלי ישי ולכן הוא עשה פרסה ברחובות בני ברק ושב לביתו". בישיבה ושאר המעורבים מכחישים כי היה הסכם לגבי המשתתפים באותו הערב.

סוף דבר, נתניהו הגיע במוצאי השבת בהתראה קצרה של ממש, כאשר דבר המפגש נשמר בסודיות. ראש הממשלה הגיע לחדרו של הגר"מ מזוז ושהה שם במשך כעשר דקות. אל רה"מ התלווה חבר הכנסת שלמה קרעי.

הרב מאזוז ונתניהו, בפגישתם השבוע. צילום: יוחאי דנינו

מיודענו אלי ישי, שהה באותו הזמן, כך על פי דוברו, בהלוויה של קרוב משפחה באופקים. שעה קודם לכן, העיתונאית עטרה גרמן פרסמה תמונה של ישי ובה הוא נראה משתתף בכלל בטקס פרידה מאורי אריאל במלון רמדה בירושלים.

לאחר ביקור נתניהו, אתמול, בשעות הערב, הגיע לביתו של ראש הישיבה גם המועמד הנגדי גדעון סער, כשהוא מלווה באלי ישי. גם סער ביקש את תמיכת הרב. מהתמונות אנו למדים על קרב שמתנהל בתוך הבית, כאשר יש גורמים המעדיפים לתמוך בראש הממשלה ובראש מחנה זה עומד חבר הכנסת שלמה קרעי; ומאידך, יש גורמים המעדיפים לתמוך בסער. בשלב זה לא ברור האם הדיון עסק גם בהבטחות לתפקידים עבור נציגי 'כסא רחמים'.

כך או כך, ב'כסא רחמים' אומרים כי ההתלבטויות הן האם הרב לא יתמוך במועמדים וישאיר את ההחלטה לשלמה קרעי וכל אחד יעשה כרצונו, או שמא הרב יתמוך פומבית בנתניהו בשל מאבקיו המשפטיים, זאת למרות העובדה שסער הוא המועמד שככל הנראה מועדף על הרב, מחזיק ביחסים טובים עם ראש הישיבה וגם קרוב יותר למסורת - דבר שנמצא בראש סדר העדיפויות של ראש הישיבה.

הרב מאזוז וסער, בפגישתם אמש. צילום: יוחאי דנינו

ישיבת כסא רחמים הרב מאזוז בנימין נתניהו גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד