א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

פרשת הת"תים: הוארך מעצר המנהל ועוזרו בחמשה ימים

השופט קבע: עדיין קיים חשש ממשי לשיבוש הליכי חקירה • "קצב התקדמות החקירה סביר ומעבר לכך" • עם זאת, תביעת המשטרה למעצר עד תום ההליכים לא התקבלה

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



בי"ד אייר פשטו חוקרי מפלג ההונאה של משטרת ירושלים על תלמודי תורה חרדיים בירושלים ובביתר-עילית, זאת בחשד כי הם הונו את המדינה וקיבלו מלגות עבור רשימות תלמידים פיקטיביות.

במהלך פשיטת המשטרה נעצרו חמישה, בהם שני מנהלי העמותה ושלושה מנהלי תלמוד התורה 'תפארת התורה' בביתר עילית ועמותת 'וזאת הברכה' ברחוב יעקובזון בירושלים, ומנהלי מוסד נוסף ברחוב עזרא.

מהמשטרה נמסר כי מדובר בתלמודי תורה בהם לומדים מאות ילדים. על פי החשד, מנהלי תלמודי התורה רשמו עוד כ-1,500 ילדים בגילאים 4 עד 7 אשר כלל אינם לומדים במוסדות. יתר על כן, חלקם לומדים במוסדות הקנאים שאינם רשומים במשרד החינוך.

להערכת המשטרה, מנהלי המוסד הונו את המדינה במיליוני שקלים במהלך השנים 1999-2012 ובין היתר על ידי הנפקת תעודות מזויפות.

למחרת הובאו החשודים לבית המשפט, שם הוארך מעצרם של מנהל התלמוד תורה ועוזרו האישי בשבעה ימים. שלושת החשודים הנוספים שוחררו למעצר בית בתנאים מגבילים.

עורך דינו של החשוד העיקרי הגיש ערר, והשופט - בדיון בדלתיים סגורות - החליט לקצר את מעצרו עד ליום חמישי, אז עירערה המשטרה על ההחלטה לשחררו, ומעצרו הוארך.

שלשום (ב) פשטו חוקרי יחידת ההונאה על ישיבת 'היכל אברהם' ברחוב חיי יצחק שבביתר עילית, וערכו חיפושים שבמהלכם נעצר ראש הישיבה הרב יצחק ו. לצורך חקירה, ובסיומה הוא שוחרר.

אתמול הגיעו חוקרי ההונאה שוב לתלמוד תורה לעלוב ברחוב יעקובזון בירושלים, כשהם מלווים באחד מעובדי המקום. החוקרים נכנסו למחסן סמוך למטבח שם החרימו קלסרים וחומרים נוספים.

הבוקר (ד) הובא מנהל תלמוד התורה בפעם השלישית לדיון בהארכת מעצרו, יחד עם עוזרו האישי, בפני השופט אלכסנדר רון בבית משפט השלום בירושלים.

במהלך הדיון אישר נציג המשטרה כי בפרשה נחקרו עד עתה כבר למעלה מ-60 עדים, בהם בני משפתחו של החשוד המרכזי, וכי המשטרה דורשת לחקור עוד עשרות. עורך דינו של החשוד המרכזי ביקש לשחררו בתנאים מגבילים לביתו של הגרי"ד גרוסמן במגדל העמק.

עוד בנושא:
המשטרה פשטה על ת"תים בביתר וי-ם: הונו במיליונים
פרשיית מנהלי התתי"ם: השופט האריך מעצרם
פרשת ההונאה בביתר: ראש ישיבה נחקר
צפו • חוקרי המשטרה פשטו על ת"ת לעלוב

אלא ששופט בית משפט השלום בירושלים החליט להאריך את מעצרם של השניים בחמישה ימים נוספים, על בסיס חשד למעורבות במעשי מרמה שבהם, כאמור, על פי החשד, הוצאו כספים מהמדינה.

השופט ציין, כי נחה דעתו שמתקדמת החקירה בקצב סביר, "היה בידי המבקשת להצביע על התפתחויות משמעותיות בחקירה, נחקרו מאז הדיונים האחרונים הקודמים מעורבים לא מעטים, והגם שמחויב בית המשפט, ובצדק, למעקב אחר קצב התקדמות החקירה, ניתן לקבוע שהקצב סביר ואולי אף מעבר לכך", אמר.

עוד הוסיף ואמר: "הוצגו לי צורכי חקירה בהיקף ממשי, במסה קריטית, ואף השתכנעתי שגם עתה, ולמרות התקדמות החקירה, החשש לשיבוש במקרה של שחרור החשודים – ממשי. יוטעם, שכפי שביחס לחשודים קודמים, שחלק נכבד מהם אף נחקר, סברתי שהחשש לשיבוש הליכים במקרה של שחרור הוא משמעותי, הרי מבחינה זאת נכון הדבר גם בשלב זה. אמנם חלק מהחשודים, שמם לא נזכר עד עתה והם 'חשודים', אך אין משמעות הדברים שביחס אליהם כבר אין לחשוש לשיבוש החקירה. לטעמי, זו עילת המעצר הממשית העיקרית".
הונאה לעלוב תלמוד תורה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד