י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ירושלים: השטחים הפרטיים ברחבי העיר מותחים פנים

תוכנית הרצה לניקוי שטחים פרטיים בתלפיות במטרה לשפר את איכות ורווחת התושבים

ירושלים: השטחים הפרטיים ברחבי העיר מותחים פנים
רחובות ירושלים צילום: יח"צ

עיריית ירושלים  בשיתוף פעולה של מנהל הקהילה ומינהל תרבות ופנאי מבצעים פיילוט לטיפול וטיפוח המרחבים הפרטיים (שפ"פים) בשכונת תלפיות ובאזור התעשייה תלפיות, במטרה לשפר את איכות ורווחת התושבים.

השטחים הפרטיים הפתוחים הינם שטחים אשר שייכים לבניינים משותפים או מתחמים פרטיים שאינם מתוחזקים, עומדים מוזנחים ללא טיפול  הופכים לשמש כשטח להשלכת פסולת ויוצרים מפגעים.

עיריית ירושלים, בהובלת מנהל תפעול, ורובע אורנים  החלה  בפעילות ניקיון מורחבת הכוללת: גיזום, ניכוש עשבייה ניקיון  פסולת בניה מהשטחים אלו.

כמו כן, העירייה ביצעה בשיכוני תלפיות בחודשים האחרונים: שדרוג שני גני משחקים, ריבוד מעברים ציבוריים ושדרוג התאורה.

מינהלי קהילה ותרבות ופנאי יצרו קשר עם התושבים על-מנת ליצור שיתוף פעולה בין התושבים לעירייה, נערכו פגישות ועבודה חברתית, קהילתית והסברתית עם התושבים והסוחרים על מנת לשמור על מרחב פרטי נקי ומטופח.

עירית ירושלים שוקדת על פתרונות חדשים לשיפור הניקיון איכות החיים ורווחת התושבים ומאמינה כי מעתה יהיה קל יותר לתושבים ולאורחי הבירה לשמור על סביבה נקיה הן בבית ובמרחב הציבורי.

אגף התברואה בעירייה ממליץ לתושבים להניח את האשפה בתוך המכלים ולא סביבם, לגבי מכלים מוטמנים, התושבים נקראים להכניס את האשפה לתוך המכל המוטמן ולוודא שהאשפה נפלה לתוכם. איסוף קרטונים יהיה קל ונח יותר באם יצומצמו מימדיהם ככל שניתן לפני השלכתם.

התושבים מתבקשים שלא להחנות את רכבם בצמוד לכלי אצירת האשפה ולמכלים המוטמנים.

גרוטאות וגזם ניתן להניח בקרת מכלי האשפה והם ייאספו בנפרד.

בנוסף  ראש העיר הנחה להרחיב את שעות הפעילות של השירותים הציבוריים בשוק מחנה יהודה ובמרכז העיר הממוקמים  בבית יואל, ברחוב הלל בקצין העיר וברחוב קינג ג'ורג' פינת רח' בארי. בכל תקופת האביב והקיץ ייפתחו השירותים משעות הבוקר המוקדמות 07:00 עד חצות.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "במסגרת רפורמת הניקיון שעתידה לעבור ירושלים בשנה הקרובה גם ימי איסוף האשפה יותאמו לצורכי השכונה. בחודשים האחרונים בדקנו את השכונות השונות בעיר וכרגע החלטנו לצאת בפיילוט של פינוי אשפה במוצאי שבת בכמה שכונות נבחרות. במידה והפיילוט יצליח הוא יורחב לשכונות נוספות".

עיריית ירושלים ניקיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד