י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צפו בוידאו

הוארך מעצרו של המתעלל בקשישים בשוק הירושלמי

בית המשפט האריך היום בשלושה ימים את מעצרו של צעיר עקבי שתיעד עצמו ברשת כשהוא מתעלל בקשישים בשוק מחנה יהודה • צפו

הוארך מעצרו של המתעלל בקשישים בשוק הירושלמי
שוק מחנה יהודה צילום: Liba Farkash/FLASH90

בית משפט השלום בירושלים האריך בשלושה ימים את מעצרו של עאמר מוחתסב, בן 23 תושב שכונת אבו תור מדרום לעיר העתיקה. עאמר, השתעשע בתיעודים שלו מתעלל בקשישים חסרי ישע, באזור שוק מחנה יהודה הירושלמי.

"למה אתם מגינים על קשיש שפל, הציוני הזה, בן עוולה, בן נעליים שאלוהים לא יברך אותו" נשמע הצעיר הערבי בתיעוד וידאו שהעלה לאפליקציית "טיק טוק". בסרטון נוסף הוא אומר "אני אוהב אותך ומכבד אותך, היום זה סולחה, אין נעליים ואין טיל, היום אני רוצה לירוק עליך ולהגיד לך....". מדובר בעשרות סרטונים בהם הנער הערבי התעלל והציק ליהודים קשישים באיזור שוק מחנה יהודה.

נציג המשטרה בדיון, שביקש מבית המשפט להאריך את מעצרו בשבעה ימים, השיב לשאלת עו"ד, כי אמירה כמו "ציוני", זה מספיק בשביל חשד סביר שמדובר על רקע לאומני.

למרות שהחשוד אישר כי מדובר בקולו ובפניו באחד הסרטונים, כפי שהוא צילם את עצמו - פרקליטו עו"ד פארס מוסטפה טען כי "מדובר באדם אחר שהוא לא המשיב". הוא הוסיף כי "זה מרחיק לכת לבוא ולטעון שיש חשד סביר שהוא תקף אותו ושיש התעללות נפשית" וביקש לשחררו למעצר בית מלא ממושך בפיקוח, והרחקתו מאזור מחנה יהודה.

"המעשים המיוחסים מכוערים" פתח השופט אורן סילברמן את החלטתו, ואמר כי ייתכן ובסופה של חקירה אכן יתברר כי אחר עשה שימוש בשם החשוד, "אך בשלב הזה, ודאי כאשר המשיב מזהה את קולו בסרטון, יש הצדקה לקבוע קיומו של חשד סביר וימי מעצר לשם ביצוע החקירה, והאריך את מעצרו עד ליום רביעי.

שעה קלה לאחר שהוארך מעצרו, המשטרה עצרה חשוד נוסף, בשנות ה-50 תושב מזרח ירושלים, שעל פי החשד פעל יחד עם החשוד שמעצרו הוארך, ובמספר מקרים פגעו והתעללו נפשית ופיזית בקשישים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד