י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האסון הכפול של משפחת וייס

"זעזע את המדינה" • נתניהו שיגר מכתב ניחומים לאלמנה רותי

גם ראש הממשלה הזדעזע מהטרגדיה הקשה בפטירת האברך ר' איציק וייס ז"ל, שנפטר בעיצומה של השבעה על בנו ישראל ז"ל ושיגר מכתב ניחומים מיוחד לאלמנתו שחוותה טרגדיה כפולה בתוך שבוע | "זוהי שעה של צידוק הדין - שתיקה, אמונה, גבורת הרוח", כותב ראה"מ לאלמנה

"זעזע את המדינה" • נתניהו שיגר מכתב ניחומים לאלמנה רותי
איציק וייס/בנימין נתניהו צילום: באדיבות המשפחה/הדס פרוש, פלאש 90

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': שבוע לאחר האסון הכפול בבני ברק, לכתו של האברך ר' איציק וייס ז"ל, בעודו יושב שבעה על בנו הפעוט ישראל ז"ל, סיפור שזעזע את עם ישראל כולו והוביל לגל ניחומים כשגם יו"ר 'הרשימה המשותפת' חה״כ איימן עודה הגיע לבני ברק לנחם, כעת מצטרף אל המנחמים גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במכתב ששיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו לאלמנה רותי והגיע לידי 'בחדרי חרדים', הוא כותב לה, "אני מבקש להביע את כאבי העמוק על פטירתם בלא עת של התינוק ישראל ז״ל, ושל הבעל-האב יצחק מאיר (איציק) ז"ל. הטרגדיה האישית והמשפחתית הכפולה זעזע את הציבור הרחב במדינה, שמשתתף באבלך הכבד".

נתניהו סיפר לאלמנה, "כששמעתי על פטירתם של ישראל ואיציק בסמיכות זמנים מצמררת, נזכרתי בביטוי התנ"כי 'וידום אהרן'. ישנם מאורעות קשים שהם מעבר לתפיסתם של בני אנוש, ואנו עומדים מולם בדומיה. זוהי שעה של צידוק הדין - שתיקה, אמונה, גבורת הרוח".

הוא הוסיף וכתב כי "אין מזור על החיים הצעירים שנגדעו בעודם באיבם, ואני רק יכול לקוות שהשבר הנורא יתאחה בחלוף הזמן, השם נתן, השם לקח והשם שוב ייתן".

ראש ממשלת ישראל סיים את המכתב, שנמסר הערב (שני) לבני המשפחה בדברי ניחומים, "ראי נא את תנחומי הכנים גם להוריו של איציק - שמשון ואסתר, לאחיו ולאחיותיו, וכל קרוביכם. חזקי ואמצי ובילע המוות לנצח", כשהוא מסכם את מכתבו בנוסח הניחום האשכנזי, "המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד".

איציק וייס ז"ל בנימין נתניהו מכתב ניחומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד