י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חובה להעמיד לדין השוטרים

פרקליטו של יענקי: "החלטה מצערת ותמוהה"

עורך הדין עמית חדד המייצג את הנער יענקי רוזנברג שהותקף באלימות קשה על ידי שוטרים בירושלים, זועם על החלטת מח"ש לא להעמיד לדין את השוטרים • "איך מקרה ברור שתועד, נסגר בשל חוסר ראיות?"

פרקליטו של יענקי: "החלטה מצערת ותמוהה"
עו"ד עמית חדד צילום: רפאל מזרחי

"איך מקרה ברור שתועד, נסגר בשל חוסר ראיות?" אומר עו"ד עמית חדד, פרקליטו של יענקי רוזנברג, בתגובה לפרסום הראשון ב'בחדרי חרדים' על החלטת מח"ש לסגור את תיק התלונה נגד השוטרים.

עוה"ד עמית חדד ויאיר לשם ממשרד חדד רוט שנהר ושות' אומרים כי "החלטת מח"ש שלא להעמיד לדין את השוטרים שהכו באכזריות את הנער רוזנברג היא החלטה מצערת ותמוהה". 

לדבריו, "מדובר במקרה מקומם של אלימות משטרתית, ואפילו אכזרית, כלפי בחור חסר ישע ובעל צרכים מיוחדים". על הפרסום לפיו התיק ייסגר, אומר עו"ד חדד כי הקשה להבין איך מקרה אלימות ברור שתועד, נסגר על ידי מח"ש בשל חוסר ראיות".

בתגובתו אומר עו"ד חדד כי "כל מי שצופה בתיעוד מבין באופן חד משמעי שאין כל הצדקה לאלימות הקשה שהופעלה, ויש חובה להעמיד לדין את השוטרים המכים".

בכוונת יענקי רוזנברג להגיש באמצעות פרקליטיו ערר על החלטת מח"ש "כדי למצות את הדין עם המעורבים".

עו"ד יאיר לשם. צילום: רפאל מזרחי

מוקדם יותר היום דיווחנו בפרסום ראשון, כי שבעה חודשים מאז מעצרו האלים של יענקי רוזנברג בערב ל"ג בעומר על ידי שוטרים, תוך כדי שדם ניגר מפניו והוא זועק "אני חינוך מיוחד, אני "שיח סוד", "מאמי אני רוצה הביתה" - מח"ש החליטה שלא להעמיד לדין את השוטרים.

הבוקר (שני) נמסרה הודעה לעו"ד עמית חדד, פרקליטו של יענקי, כי לאחר חקירת התיק במח"ש, לרבות חקירת השוטרים המעורבים ובחינת חומר הראיות, החליטה מח"ש להעביר את התיק לבחינת מחלקת משמעת במשטרה לצורך הפקת לקחים בכל הנוגע לטיפול המשטרה במפגש עם אנשים עם צרכים מיוחדים.

המסקנה אליה הגיעו חוקרי מח"ש, נבעה בין היתר מכך שהתלונות על כך שהשוטרים היכו את יענקי, לאחר מעצרו, עת שכב על שפת המדרכה, כשהוא מרותק ואינו יכול לזוז, לא גובו בראיות.

לגבי המעצר עצמו, במפגש הראשון עם יענקי, השוטרים לא ידעו שמדובר בבעל מנת משכל גבולית, כפי שגם אישר אביו ל'בחדרי חרדים', שהופעתו החיצונית אינה מעידה על פנימיותו. כך שהמעצר עצמו היה חוקי, ומה שכאמור נבדק, היא האלימות לאחר מכן.

במח"ש אומרים ל'בחדרי חרדים', כי אין די ראיות בנוגע לטענות בדבר שימוש עודף בכח לצורך המעצר של יענקי. מיד לאחר האירוע, חוקרי מח"ש פתחו בבדיקה, ופנו מיוזמתם לברוך ואסתי רוזנברג, הוריו של יענקי (23) בעל מנת משכל גבולית, אך אלה בחרו שלא לגשת מיד למסור עדות, אלא לקבל ייעוץ מעורך הדין עמית חדד, ורק אז הגישו תלונה במחלקה לחקירת שוטרים.

יענקי רוזנברג עו"ד עמית חדד אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד