ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הרשת המומה

בת שש פתחה מעטפה וגילתה תלונה מהאסירים

תלמידת בית ספר בלונדון, פתחה מעטפה עם כרטיס לבקשת תרומה, (נפוץ מאד בחגים הגויים) ומצאה הודעה שכביכול הגיעה מאסירים זרים, הטוענים לעבודות כפייה של "טסקו", הקמעונאית הגדולה ביותר בבריטניה. "טסקו" הגיבה שהרשת "המומה מההאשמות"

בת שש פתחה מעטפה וגילתה תלונה מהאסירים
רשת טסקו צילום: מתוך אתר הרשת

"טסקו" הודיעה ​​כי הפסיקה את הייצור במפעל בסין לאחר שהתגלה באחד מכרטיסי החג (חג סוף השנה) זעקה לעזרה של אנשים, שכתבו כי הם אסירים בכלא צ'ינגפו בשנגחאי - סין.

העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" דיווח כי פלורנס ווידיקומבה בת השש פתחה בשבוע שעבר את כרטיס חג המולד ומצאה את ההודעה בפנים.

"אנחנו אסירים זרים בכלא צ'ינגפו שנחאי בסין, נאלצים לעבוד בניגוד לרצוננו, אנא עזרו לנו והודיעו לארגון לזכויות אדם" נכתב במכתב.

בתגובה, דובר "טסקו" אמר ביום ראשון כי "אני מתעב את השימוש בעבודות הכלא, ולעולם לא נאפשר זאת ברשת שלנו, היינו המומים מההאשמות הללו והשענו מיד את המפעל בו מיוצרים כרטיסים אלה והתחלנו בחקירה, כמו כן, הוצאנו את הכרטיסים האלה ממכירה בזמן שאנחנו בודקים".

'טסקו' היא הרשת הסופרמרקטים השלישית בגודלה בעולם, והיא מחזיקה מפעלים במספר מקומות בעולם, כולל סין, הודו ואירלנד. "טסקו" פרסמו כי הם מחזיקים 35 מנהלים במשרה מלאה ברחבי אסיה, שביקרו במפעלים באתרים שלהם כדי להבטיח תנאי עבודה בטוחים.

הכרטיס הופק בג'יג'יאנג במזרח המדינה. הדובר מסר כי נערכה ביקורת עצמאית בנובמבר השנה וכי "לא נמצאו ראיות המצביעות על כך שהפרו את ההוראות שלנו האוסרות שימוש בעבודות כפיה של בית סוהר". הוא הוסיף כי לא התקבלו תלונות נוספות. "אם יימצאו ראיות, אנו נמחק את הספק לצמיתות".

חג המולד רשת טסקו תעסוקת אסירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד