י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תסמונת לונדון • כך הפכה שנאת החרדים ללקות נפשית

מי שקורא לכווץ חרדים, לוקה ב-IQ נמוך. ישראלי בן 72 שקורא להגדלת כמות המסתננים לישראל בתקופה כזאת - נשאר ילד • ויש גם חדשות טובות מאחורי ההסתה של ירון לונדון

תסמונת לונדון • כך הפכה שנאת החרדים ללקות נפשית



"האם לא הגיעה השעה לומר את אשר על לבנו? החרדיות מחנכת לטפילות ומטפחת עוני. היא החזקה שבסוכנויות הפצת הבורות, הדעות הקדומות ושאר ההבלים. היא אויבת את המדעים, אטומה בפני האמנויות, בזה לשלטון העם, שונאת נשים ומנצלת אותן. היא מתעבת את האחר, בין אם הוא בן עם זר ובין אם בן עמנו". (ירון לונדון - ידיעות אחרונות, 07/05/12)

"גונבי הגבול מאפריקה הם צעירים אמיצים נחושים חרוצים ומכירי תודה לארץ מלאים ושוקקים להפוך לישראלים הם עשויים להיות לנו לברכה וכדאי לקולטם" (ירון לונדון - ידיעות אחרונות, 26/12/11)

לא מילה גסה

תסמונת" זו לא מילה גסה, אלא מצב שדורש ליווי צמוד של אנשי מקצוע. כך, למשל, התסמונת שבה לוקה ירון לונדון, שתופעות הלוואי שלה (בין היתר) כוללות קריאה לכיווץ מגזרים מסוימים – כמו החרדים – מחד, וקריאה להגדלת מגזרים אחרים – כמו הסודנים – מאידך.

חושבים שלא מדובר בתסמונת? תראו מה שמצאתי בויקיפדיה על התסמינים של הלקות הזו:

1. מנת משכל נמוכה - בין 75 לבין 40 IQ.

2. ילדותיות - הלוקים בתסמונת תופסים עצמם כילדים במשך כל חייהם, יש להם שאיפה נמוכה לעצמאות והם תלויים בבני משפחתם במשך כל חייהם.

3. איחור שפתי קל - כמעט כל הלוקים בתסמונת לומדים לדבר וניתן גם ללמדם כתוב וקרוא, אולם הדבר לוקח להם זמן רב יותר מהממוצע.

עכשיו בואו נבדוק.

אין ספק שמי שקורא לכווץ חרדים, לא זכה ב- IQ גבוה יותר מזה המופיע לעיל. אין גם מחלוקת שאם ישראלי בן 72 קורא להגדלת כמות המסתננים לישראל בתקופה כזאת – הוא ככל הנראה נשאר ילד כל ימי חייו, ויש לו שאיפה נמוכה מאוד לעצמאות. ואין גם מחלוקת על כך שלמרות התסמונת והילדותיות – עדיין אפשר ללמוד קרוא וכתוב ברמה טובה.

מונח מדעי

בתוך מחרוזת הטמטום (שחלק ממנה מצוטט לעיל), כותב לונדון שהחרדיות "אויבת את המדעים".

כעת, אם נשפוט לפי מצבו הנפשי של לונדון, הרי שיש לנו סיבה ממש טובה לתעב את המדע, שכן אם המדע כל כך מפותח ו'כל יכול', איך זה שלא מצאו שום תרופה לתסמונת של לונדון?

איך ייתכן שהמדע 'מקפח' את זכותו של ירון לונדון לקבל טיפול הולם לבעיותיו? מי שקורא לצמצם את החרדים רק בשל עוינותם למדע, הוא הראשון שהמדע חייב להחזיר לו טובה ולסייע לו. ואם המדע מסרב לעשות זאת, הרי שגם לונדון עצמו צריך להפסיק להאמין במדע, לא?

ואם כבר מדברים על מדע, כיצד ייתכן שלמדע אין פתרונות כיווץ מתקדמים? למה צריך להפסיק את התקציבים למגזר החרדי על מנת לצמצם אותו, ולא להשתמש בפתרונות מדעיים שיביאו לכך שלא יהיה למי להעביר תקציבים?

החדשות הטובות

האמת היא שבכל הסיפור הזה, יש גם חדשות טובות.

אז ככה: ראשית, סוף סוף יצא המרצע מן השק, ומישהו קיבל אומץ לומר בקול את מה שכולם חושבים בשקט. דבר שני, כעת אנחנו יודעים ששנאת חרדים לא נובעת רק מקנאה, ומקורה נעוץ ככל הנראה בלקות נפשית קשה.

חדשות טובות נוספות, הן דווקא מנבואתו של לונדון: "התחזקותה של החרדיות היא ערובה להיחלשות החברה הישראלית עד לתבוסתה הגמורה". בהנחה שאכן מדובר בנבואה, כנראה שאנחנו בכיוון הנכון – וכל מה שנותר לנו, זה להמשיך בדרכנו שלנו עד שנביס את הישראליות. (אני מדבר, כמובן, אך ורק על הישראליות נוסח לונדון).

קובי וולך ירון לונדון שנאת חרדים נפש ילדותיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד