ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ארדן שוקל לעצור ההליך

מינוי מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל לא עובר בשקט

‏מחלוקת על חסיון בדיקות הפוליגרף של המועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה: המשטרה מסרבת להעביר למשרד לביטחון פנים את התוצאות של בדיקות המועמדים

מינוי מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל לא עובר בשקט
המועמדים למפכ"לות צילום: צלמי פלאש 90

‏מחלוקת על חסיון בדיקות הפוליגרף של המועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה, כך מפרסם לראשונה הבוקר (שלישי) רועי ינובסקי, כתב המשטרה של כאן חדשות.

המשטרה מסרבת להעביר למשרד לביטחון פנים את התוצאות המלאות של בדיקות המועמדים, ובעקבות כך השר ארדן שוקל לעצור את ההליך. הנושא הבוער הועבר להכרעת היועמ"ש מנדלבליט.

‏‎שלושת המועמדים, הניצבים כהן, אסור וידיד, ביצעו במשטרה בדיקות תעסוקתיות מקיפות שבמסגרתם דיווחו גם על אירועים מהעבר. מהנתונים שפרסם ינובסקי עולה כי ישנם אירועים שלא פסלו אותם מכהונה אך יש להם משמעות ציבורית בהחלטה אם למנותם. 

היועצת המשפטית של המשטרה מוכנה להעביר רק את תוצאות הבדיקה, האם עבר או לא עבר, ולא את כולה. ‏הנימוק הוא חיסיון בחוק, אלא שהחוק קובע שחומר רלווונטי יועבר לשר לצורך שקילת מינוי. החשש שמביעים במשטרה, שהחומרים שבשלב זה חסויים, יצוצו אחר כך בועדה למינוי בכירים. כאמור, ההחלטה בעניין הועברה לידי היועץ המשפטי לממשלה.

כזכור, לאחר קבלת אישור היועמ"ש אביחי מנדלבליט, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ראיין אתמול את ניצב דורון ידיד ממ"ז ירושלים וניצב אלון אסור סמפכ"ל המשטרה, היום צפוי להגיע לראיין ממ"מ המפכ"ל מוטי כהן.

בנוסף, צפוי היום ארדן לראיין גם מועמדים לתפקיד נציב שירות בתי הסוהר, כאשר צפויים היום להגיע לראיון מ"מ הנציב אשר וקנין וסגנו אילן מלכא, לשעבר מפקד חטיבת גבעתי וראש מטה פיקוד מרכז.

בתוך כך, התנועה לאיכות השלטון שלחה אתמול (שני) מכתב ליועמ"ש בעקבות אישורו למנות מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל, בנימוק שדין מינוי מפכ"ל כדין מינוי פרקליט מדינה, בממשלת מעבר - לו היועמ"ש התנגד נחרצות.

בתנועה כתבו: "ראוי כי בגדרי מדיניות הפנים כי ראש-ממשלה יוצא וחברי ממשלתו לא יבצעו מינויים למשרות בכירות וישאירו את מלאכת המינוי לראש-הממשלה הנבחר ולממשלתו, אלא אם כן, בנסיבות העניין, דרישות התפקיד יוצרות צורך ציבורי חיוני לאייש את המשרה בלא להמתין לתחילת הפעילות של ראש-הממשלה הנבחר, או שמדובר במינוי מקצועי כאשר לא נראה טעם מספיק לדחיית המינוי".

מפכ"ל המשטרה גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד