כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ספחו את פרדס כץ וקריית הרצוג לרמת גן

מילא שהמשטרה והעירייה מתרשלות בטיפול בסודנים והאריתראים המציפים את העיר - לזה כבר הורגלנו • אבל למה העירייה גם מעסיקה אותם? • צבי בר תסכים לספח אותנו?

ספחו את פרדס כץ וקריית הרצוג לרמת גן



במוצ"ש האחרון חזרתי מהצפון בשעה 3 לפנות בוקר, ואני רואה סמוך לביתי התגודדות של כמה עשרות אברכים ובחורים חסידיים, כשאני מתקרב למרכז הזירה אני מבחין בשני סודנים די שיכורים שרועים על הריצפה כשלצידם קאטר ענק צהוב.

וואס איז געשעהן דא (=מה קרה כאן)? אני שואל את הג'ינג'י עם הזקן הארוך והווייסע זאקען, "כפי שאתה רואה", הוא משיב, "שני החברה הללו נתפסו כשהם מסתובבים בחצרות הבתים, כפי הנראה בנסיון לגנוב אופניים".

לקבוצת החסידים שראיתי יש היום שם, קוראים להם 'אירגון השומרים', הם בעצם עושים את מה שמשטרת ישראל הייתה אמורה לעשות או לחילופין יעקב אשר עם השיטור העירוני החדש שלו, כולנו זוכרים איך הוא הצטלם ליד הג'יפ החדש שלהם בגאווה. אך דא עקא, שאם נותר עבודה לשומרים, כנראה שלא הראשונים ולא האחרונים עושים את מלאכתם נאמנה.

אחר כך שוחחתי עם אברך מהשכונה שסיפר לי את הזוועות האמיתיות, אלה שלא מגיעות לתקשורת, יען כי החרדים בצ'כונה לא יודעים לעשות משהו קריאייטיבי שידליק את המצלמות בערוץ 2 ויפנה אליהם את הפוקוס. כשנשים חרדיות מפחדות לצאת מהבתים בלילה, או כשהבלנית שכבר עובדת במקום 20 שנה צריכה כל ערב להזעיק את בעלה שיסיע אותה הביתה, כי בכל פעם שהיא הולכת לבד נטפלים אליה אותם 'אורחים בלתי רצויים' (להלן: אב"ר), אותן נשים יכלו לטייל בלילה כשהיו יריות של משפחות הפשע שהיו פעם בשכונה, אבל כעת, ממש לא. עד שהעבריינים כבר חזרו בתשובה או הלכו לכלא, דאגה ממשלת ישראל לאספקה חדישה ומהירה של עבריינות חילופית.

אז בעצם אתם שואלים טוב, מה תלונתי על יעקב אשר? מה הוא אשם במכת הסודנים / אריתראים שפוקדת את שכונתנו?

ובכן, שמתי לב לאחרונה לדבר נוסף: הגברת הנחמדה שהייתה מנקה לנו את הרחוב בשנים עברו, הוחלפה באב"ר, גם אוספי הזבל הוחלפו ממזמן בבני אותה קהילה, ואם בארזים נפלה שלהבת מה יאמרו אזובי הקיר? איך יעקב אשר יכול להקים 'מלשינון' (דבר מבורך לכשעצמו) במטרה לקבל דיווחים על מקומות מגוריהם של האב"רים, לקנוס את בעלי הדירות על פיצול לא חוקי, ואז לבוא ולהעסיק את הטיפוסים הללו בעירייה? וכי הוא מעוניין חלילה וחס שעובדיו ילונו ברחוב?

לאור זאת, אני בכלל לא מתפלא שהם ממשיכים לנהור לכיוונינו, מפני שכשעבדול מסודן מטלפן לאחיו מחמוד מהטלפון הציבורי, הוא אומר לו, אחשלי, טוב לי כאן, יש לי עבודה חמדי ליאללה, לבוס שלי קוראים מר יעקב אשר, עזוב את הכפר, תבוא גם אתה, אני אדבר איתו, הוא יארגן לך גם משהו...

בזמנו, התושבים החילוניים רצו לספח את השכונה לרמת גן, הם טענו שאין להם קשר לבני ברק, מזניחים אותם, מתנהגים אליהם כבחצר האחורית, ומוטב להם להיות עם עירייה שאולי תתייחס אליהם באופן הוגן. אולי אנחנו צריכים להעלות את הרעיון מחדש, אולי ראש עיר שיודע שהוא צריך להיבחר בשביל לשבת על הכיסא הגבוה בעירייה לא יזלזל בזעקת התושבים...

צבי בר, יש לך כמה דקות בשבילנו?

תגובת העירייה:

לכבוד מר עקיבא וינגרטן
שלום רב,

נוכחות זרים בשטחי העיר
הריני מאשר בתודה קבלת מכתבך מהיום, יום חמישי, כ״ה באייר ה׳תשע״ב (17/5/12) בנושא הנ״ל.

א) נכון שהפנייה נכתבה בסגנון מעניין ובאורח ציני, אך לצערנו, כנראה שעומדים מאחוריה אנשים בעלי אינטרסים להמעטת הפעילות העירונית ולהבלטת ערך פעילותם של העומדים מאחורי הפנייה.

ב) הבעייה בכללותה היא מדיניות ממשלתית שלדעתנו, פסולה, שכן לא ניתן להעלים עין מפולשים זרים על חשבון התושבים במקומות שונים בארץ. במהלך ביקורו של מר יצחק אהרונוביץ, השר לביטחון פנים, במשרדי העירייה, העלה הרב יעקב אשר, ראש העיר, בפניו ובפני הצמרת המשטרתית את הצורך בנקיטת פעולה תקיפה וחד-משמעית בנושא. ברם השר ומלוויו הבהירו שהם היו מסכימים לפעול בנדון, אך זו המדיניות הממשלתית שאין להם יכולת לפעול בניגוד לה. לדברי המשטרה, אין גם מקום לבקש זיהוי הפליט הבלתי חוקי, אלא אם-כן הוא מעורב בחשד לעבירה פלילית.

ג) יחד עם זאת, העירייה פועלת בשתי דרכים: נקיטת צעדים תקיפים נגד מפצלי דירות שנהגו להשכירן לפליטים רבים בדירה אחת, וכך להגדיל את הרווחים. פעילות זו, בוצעה לאחר פניית העירייה לביהמ״ש שהוציא פס״ד חריף נגד מבצעי הפיצול. צעד שני, הם סיורים קבועים גלויים וחשאיים בכל האזורים, כולל האזור הספציפי, של השיטור העירוני, המשותף למשטרה ולעירייה, ובתיאום מלא עם משטרת מרחב דן.

ד) בד בבד, המאמץ העירוני לחיזוק הצעדים הינו בלתי פוסק, ולכך יש, כמובן, גם צורך בשרים ובחכי״ם שיתנו גב להפעלת מדיניות תקיפה וחד-משמעית בעניין זה.

בברכה
אברהם טננבוים
מזכיר העירייה ודוברה
סודנים שבחים ראש עיר משטרה קרית הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד