י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יצא משלוותו למען היהודים

פוטין נגד השגריר הפולני: "חזיר אנטישמי"

עוד הוכחה עד כמה יחסיו של הנשיא פוטין עם היהודים, הם חמים. במהלך ישיבה שעסקה במסמך ארכיוני, תקף הנשיא הרוסי את שגריר פולין בגרמניה על כוונתו לגרש יחד עם אדולף היטלר את היהודים לאפריקה וכינה אותו בכינויים קשים

פוטין נגד השגריר הפולני: "חזיר אנטישמי"
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כינה את שגריר פולין בגרמניה בשנת 1938 "הממזר". השגריר הבטיח להקים אנדרטה לאדולף היטלר במקרה של גירוש יהודים לאפריקה.

פוטין אמר את הדברים במהלך ישיבת הוועדה של משרד ההגנה הרוסי.

פוטין, בהתייחס למסמך ארכיוני, אמר כי היטלר הצהיר ישירות לשר החוץ הגרמני, ואז לשגריר פולין בגרמניה, על הרעיון שלו "לשלוח יהודים במושבה לאפריקה". נשיא רוסיה הדגיש כי בשנת 1938 משמעות הדבר הייתה "גירוש יהודים מאירופה לאפריקה לצורך הכחדה והרס".

הנשיא הרוסי סיפר על ההצעה, ועל כך שהשגריר השיב להיטלר, וגם כתב את זה במסמך לשר לענייני חוץ של פולין, מר פק, פוטין ציטט את השגריר הפולני האנטישמי, "כששמעתי את זה עניתי לו, אם כן, נניח לו אנדרטה מפוארת. בוורשה". ואז פוטין בצורה לא אופיינית אמר כי השגריר הזה "ממזר חזיר אנטישמי, אי אפשר לומר אחרת", אמר הנשיא הרוסי.

משרד החוץ הפולני הגיב על הדברים, וכתב "הצהרות הרשויות ברוסיה על אירועי מלחמת העולם השנייה מייצגות תמונה מזויפת של האירועים".

ולדימיר פוטין אדולף היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד