י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חשבתם שסלקום ופלאפון יוותרו בקלות?

צוות TheMarker יצא לסיבוב זריז אצל שלוש ענקיות התקשורת לבדוק מה יש להן להציע לנו בבוקר שאחרי ההוזלות הגדולות • חבילה ב-99 שקל הם לא קיבלו שם

לא מתרגשים. צילום: יעקב נחומי
לא מתרגשים. צילום: יעקב נחומי

חשבנו שאם נאיים שנעזוב - הן יוותרו; שאם נראה להן שחברות מתחרות מציעות מחירים נמוכים יותר - הן יתקפלו. אבל נראה שהחברות הסלולריות הנחו את נציגי השירות שלהן לא להזיע יותר מדי, או לפחות לא להראות את אגלי הזיעה כלפי חוץ.

בשעה 9:30, בסניף של חברת אורנג' ברחוב יגאל אלון בתל אביב, האווירה מנומנמת. על כל שולחן ניצב לו בגאווה שלט קטן וממוסגר המצהיר כי "מבדיקות שעשה אתר TheMarker, חברת אורנג' היא המשתלמת ביותר..." - עדות לעידן הקודם בענף הסלולר, שהסתיים, כך נראה, השבוע.

הגענו חדורות מוטיבציה במטרה להוריד את המחיר שאנחנו משלמות על החבילה הסלולרית שלנו. הצטיידנו מראש בגיליון TheMarker משלשום, שהציג את המחירים הנמוכים של החברות החדשות במגרש, גולן טלקום ו-HOT מובייל. בביטחון מלא אמרנו לנציג השירות כי "את זה אנחנו רוצות", תוך שאנחנו מצביעות על מחיר של 99 שקל. ואולם הביטחון שלנו נעלם כשגילינו שגם הנציג מצויד בנשק משלו: הוא מיהר לסובב אלינו את מסך המחשב שלו ולהראות לנו כתבה של עיתון מוביל שדיווחה כי האתר של גולן טלקום קרס. "אתן משלמות פה אולי קצת יותר, אבל האתר שלנו יציב", אמר, והוסיף: "אין לכן מושג מה יהיה עם החברה הזאת". אחת אפס לטובתו.

אבל המערכה עדיין לא הוכרעה: לחצנו על הנציג שיבדוק בכל זאת מה הוא יכול לעשות בשבילנו, תוך נפנוף בנשק יום הדין - שאם לא יעשה זאת, נעבור למתחרות. האיום הזה פעל, אבל באופן חלקי בלבד. מעכשיו, במקום 250 שקל לחודש עבור חבילה של 400 דקות שיחה, 400 מסרונים וחבילת גלישה של ג'יגה אחד, נשלם רק 135 שקל לחודש - תמורת שיחות ומסרונים ללא הגבלה, וחבילת גלישה של 1 ג'יגה. זה עדיין לא 99 שקל, אבל עדיין מדובר בכמעט מחצית ממה ששילמנו עד כה - כך שיצאנו מרוצות.

לו היינו יודעות שבפלאפון אפילו את זה לא נקבל, היינו טופחות לעצמנו קצת יותר על השכם על ההישג באורנג'. חיכינו 45 דקות לנציג שירות, ובזמן הזה גילינו שבניגוד למצופה בימים סוערים כל כך בשוק הסלולר, אנחנו היחידות שהגיעו כדי לנסות להוריד עלויות. לא רק שלא הצלחנו להתקרב לרף 99 השקלים שהציעו הילדות החדשות בשכונה, אלא נכשלנו גם בניסיון להוריד את העלות החודשית באופן משמעותי. החשבונית הממוצעת שלנו עד כה היתה בגובה של כ-300 שקל, עבור שיחות ומסרונים ללא הגבלה וחבילת גלישה של 2 ג'יגה, ועכשיו החבילה תעלה לנו 248 שקלים לחודש. מישהו אמר תחרות ולא קיבל?

גם בסניף סלקום בדיזינגוף סנטר זכינו ליחס דומה. "ככל הנראה מדובר במחירי השקה של החברות המתחרות ואין לדעת כיצד יתפקדו", הסבירה לנו מנהלת המכירות את מודל התמחור של החברות החדשות, והוסיפה: "לנו יש מרכזי שירות, ועל כך הלקוח צריך לשלם". ואנחנו אכן נשלם - את העלות החודשית של החבילה הצלחנו להוריד מ-300 שקל ל-235 שקל בלבד. אגב, נחשו מה היה העיתון היחיד שהוצע לקריאה לממתינים בסלקום?

קישורים:
לעוד חדשות בנושא כלכלה, היכנסו לאתר themarker
סלקום פלאפון אורנג הוט טלקום גולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד